Nehod na elektrokolech neúprosně přibývá! Na vině je nezkušenost a vyšší věk cyklistů

  • Popularita elektrických kol má i svou stinnou stránku
  • Prudce stoupají počty nehod, ve kterých byla elektrokola účastníky
  • To a mnohem více vyplývá ze statistik Portálu nehod
Elektrokolo FLX Babymaker II

Elektrokolo FLX Babymaker II

Exponenciální nárůst popularity elektrokol s sebou pochopitelně nese i svá úskalí. Mezi jejich majitele se stále častěji řadí také osoby, které s řízením motorového dvoukolového prostředku dosud nemají žádné zkušenosti a osoby staršího věku. Také to jsou důvody raketového stoupání čísel nehod na kolech s elektrickým pohonem, které za minulý rok tvořily již 11 % ze všech nehod na jízdním kole. Vyplývá to z tiskové zprávy Portálu nehod.

Nehod na elektrokolech neúprosně přibývá

Mnozí z vás se o elektrokolech dozvědělo teprve před nedávnem a v dnešní době je již téměř nemožné na cyklostezce minimálně jedno nepotkat. S tím se bohužel pojí také počet nehod, kterých bylo v minulém roce ve srovnání s rokem 2018 až 2,5× více! Jejich podíl mezi všemi nehodami cyklistů u nás tvoří již 11,31 %!

Portál nehod dále zjistil, že nejrizikovější skupinou jsou osoby vyššího věku. Téměř 52 % nehod na elektrokolech způsobily cyklisté ve věku 54 až 73 let, přičemž samotná věková kategorie 67 až 73 let má na svědomí 20 %.

Vývoj počtu nehod elektrokol na celkovém počtu nehod

Vývoj podílu nehod elektrokol na celkovém počtu nehod cyklistů | foto: Portalnehod.cz


Čtěte také: 7 hloupých mýtů a polopravd, kvůli kterým si lidé nechtějí koupit elektrokolo


„Když jsme se podívali na čísla nehodovosti elektrokol podle věku účastníka, zjistili jsme, že každou druhou kolizi zaviní lidé ve věku od 54 do 73 let. Naopak u klasických kol nehodovost od tohoto věku klesá, protože tento dopravní prostředek senioři už často opouští. Elektrokola sice nabízí starším lidem možnost prodloužení aktivního trávení volného času, ale neměli by podceňovat opatrnost a kvalitní bezpečnostní výbavu, vzhledem k tomu, že riziko nehody je v této věkové kategorii výrazně vyšší,“ uvádí Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která je provozovatelem Portálu nehod.

Cyklisté často nezvládnou rychlost

Nejčastější příčinou nehod na elektrokole je nezvládnutí jízdy a rychlosti. Tento důvod je udáván až ve 21 % případů, zatímco u běžných kol to je 16 %. „Na druhou stranu se pozitivně projevuje i to, že elektrokola řídí starší a rozvážnější cyklisté se znalostí dopravních předpisů. Klesá u nich totiž v porovnání s klasickými koly podíl nehod zaviněných nedáním přednosti ze strany cyklistů,“ řekl Marek Sibal, datový analytik Portálu nehod.

Svůj podíl bezesporu nese také kvalita a technický stav elektrického kola. Bezpečnost těchto dopravních prostředků se výrobci snaží neustále posouvat, čehož je důkazem například nová generace ABS vyvinuté společností Bosch. Tento systém by měl dle předběžných propočtů zabránit až 29 % všech nehod elektrokol.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nehod na elektrokolech neúprosně přibývá! Na vině je nezkušenost a vyšší věk cyklistů

  • Popularita elektrických kol má i svou stinnou stránku
  • Prudce stoupají počty nehod, ve kterých byla elektrokola účastníky
  • To a mnohem více vyplývá ze statistik Portálu nehod
Elektrokolo FLX Babymaker II

Elektrokolo FLX Babymaker II

Exponenciální nárůst popularity elektrokol s sebou pochopitelně nese i svá úskalí. Mezi jejich majitele se stále častěji řadí také osoby, které s řízením motorového dvoukolového prostředku dosud nemají žádné zkušenosti a osoby staršího věku. Také to jsou důvody raketového stoupání čísel nehod na kolech s elektrickým pohonem, které za minulý rok tvořily již 11 % ze všech nehod na jízdním kole. Vyplývá to z tiskové zprávy Portálu nehod.

Nehod na elektrokolech neúprosně přibývá

Mnozí z vás se o elektrokolech dozvědělo teprve před nedávnem a v dnešní době je již téměř nemožné na cyklostezce minimálně jedno nepotkat. S tím se bohužel pojí také počet nehod, kterých bylo v minulém roce ve srovnání s rokem 2018 až 2,5× více! Jejich podíl mezi všemi nehodami cyklistů u nás tvoří již 11,31 %!

Portál nehod dále zjistil, že nejrizikovější skupinou jsou osoby vyššího věku. Téměř 52 % nehod na elektrokolech způsobily cyklisté ve věku 54 až 73 let, přičemž samotná věková kategorie 67 až 73 let má na svědomí 20 %.

Vývoj počtu nehod elektrokol na celkovém počtu nehod

Vývoj podílu nehod elektrokol na celkovém počtu nehod cyklistů | foto: Portalnehod.cz


Čtěte také: 7 hloupých mýtů a polopravd, kvůli kterým si lidé nechtějí koupit elektrokolo


„Když jsme se podívali na čísla nehodovosti elektrokol podle věku účastníka, zjistili jsme, že každou druhou kolizi zaviní lidé ve věku od 54 do 73 let. Naopak u klasických kol nehodovost od tohoto věku klesá, protože tento dopravní prostředek senioři už často opouští. Elektrokola sice nabízí starším lidem možnost prodloužení aktivního trávení volného času, ale neměli by podceňovat opatrnost a kvalitní bezpečnostní výbavu, vzhledem k tomu, že riziko nehody je v této věkové kategorii výrazně vyšší,“ uvádí Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která je provozovatelem Portálu nehod.

Cyklisté často nezvládnou rychlost

Nejčastější příčinou nehod na elektrokole je nezvládnutí jízdy a rychlosti. Tento důvod je udáván až ve 21 % případů, zatímco u běžných kol to je 16 %. „Na druhou stranu se pozitivně projevuje i to, že elektrokola řídí starší a rozvážnější cyklisté se znalostí dopravních předpisů. Klesá u nich totiž v porovnání s klasickými koly podíl nehod zaviněných nedáním přednosti ze strany cyklistů,“ řekl Marek Sibal, datový analytik Portálu nehod.

Svůj podíl bezesporu nese také kvalita a technický stav elektrického kola. Bezpečnost těchto dopravních prostředků se výrobci snaží neustále posouvat, čehož je důkazem například nová generace ABS vyvinuté společností Bosch. Tento systém by měl dle předběžných propočtů zabránit až 29 % všech nehod elektrokol.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."