Technologie využívané na dnešních elektrokolech se v mnoha směrech blíží vybavení, které byste spíš hledali u motocyklů. I když je jejich používání v mnoha směrech odůvodněné, přesto se často divíme, jak stále častější využívání technických novinek vzdaluje elektrická kola od běžných bicyklů. Jelikož se řada nových funkcí zaměřuje na zvýšení bezpečnosti jízdy, je třeba takovou modernizaci akceptovat.
Na základě testů, provedených společností Bosch Accident Research, by dokázal spolehlivý protiblokovací brzdový systém zabránit až 29 procentům všech nehod elektrokol. Také z toho důvodu se německý výrobce rozhodl inovovat vlastní systém ABS. Systém, který bude použit v elektrických kolech modelového roku 2023, dokáže udržovat kontrolu nad kolem i při brzdění v krizových situacích a výrazně snižuje možnost pádu nebo přepadnutí přes řidítka.
Systém ABS není ve světě aut a motocyklů žádnou novinkou a téměř všechna nová vozidla současnosti jsou antiblokovacím systémem vybavena již z výroby. Firma Bosch byla v této oblasti průkopníkem a svůj systém přinesla do automobilového průmyslu již před 40 lety. Proto se nelze divit, že německý výrobce tuto technologii inovuje pro brzdové systémy elektrokol.
Čtěte také: Větší stylovku jste neviděli! Vybíráme nejlepší elektrokola do 90 000 Kč (7. díl)
Bosch nabízí technologii ABS pro elektrokola již od roku 2018. Nynější inovovaná verze Bosch e-bike Systems je nejmenším systémem ABS, který byl vytvořen za pomoci motocyklové technologie. Firma dodává, že touto technologií mohou být vybaveny téměř všechny modely elektrokol. Řídící jednotka nového systému je o 77 procent menší a o 55 procent lehčí než předchůdce a díky své velikosti nenaruší estetiku většiny elektrokol.
Bosch myslí na různé podmínky využití elektrokol a také proto jeho systém ABS nabízí několik odlišných režimů. Například jezdci na nákladních kolech eCargo využijí pro rychlejší a bezpečnější brzdění systém ABS Cargo. Režim ABS Touring je ideální do měst, kde je vzhledem k neustále se měnícím dopravním situacím třeba brzdit velmi často. Pro kamenité cesty, lesní stezky a lehký terén je určen režim ABS Allroad. Sportovní jezdci budou v náročném terénu přepínat na ABS Trail. Změny jednotlivých režimů probíhají prostřednictvím aplikace v telefonu nebo přímo na displeji elektrokola.
Technologie využívané na dnešních elektrokolech se v mnoha směrech blíží vybavení, které byste spíš hledali u motocyklů. I když je jejich používání v mnoha směrech odůvodněné, přesto se často divíme, jak stále častější využívání technických novinek vzdaluje elektrická kola od běžných bicyklů. Jelikož se řada nových funkcí zaměřuje na zvýšení bezpečnosti jízdy, je třeba takovou modernizaci akceptovat.
Na základě testů, provedených společností Bosch Accident Research, by dokázal spolehlivý protiblokovací brzdový systém zabránit až 29 procentům všech nehod elektrokol. Také z toho důvodu se německý výrobce rozhodl inovovat vlastní systém ABS. Systém, který bude použit v elektrických kolech modelového roku 2023, dokáže udržovat kontrolu nad kolem i při brzdění v krizových situacích a výrazně snižuje možnost pádu nebo přepadnutí přes řidítka.
Systém ABS není ve světě aut a motocyklů žádnou novinkou a téměř všechna nová vozidla současnosti jsou antiblokovacím systémem vybavena již z výroby. Firma Bosch byla v této oblasti průkopníkem a svůj systém přinesla do automobilového průmyslu již před 40 lety. Proto se nelze divit, že německý výrobce tuto technologii inovuje pro brzdové systémy elektrokol.
Čtěte také: Větší stylovku jste neviděli! Vybíráme nejlepší elektrokola do 90 000 Kč (7. díl)
Bosch nabízí technologii ABS pro elektrokola již od roku 2018. Nynější inovovaná verze Bosch e-bike Systems je nejmenším systémem ABS, který byl vytvořen za pomoci motocyklové technologie. Firma dodává, že touto technologií mohou být vybaveny téměř všechny modely elektrokol. Řídící jednotka nového systému je o 77 procent menší a o 55 procent lehčí než předchůdce a díky své velikosti nenaruší estetiku většiny elektrokol.
Bosch myslí na různé podmínky využití elektrokol a také proto jeho systém ABS nabízí několik odlišných režimů. Například jezdci na nákladních kolech eCargo využijí pro rychlejší a bezpečnější brzdění systém ABS Cargo. Režim ABS Touring je ideální do měst, kde je vzhledem k neustále se měnícím dopravním situacím třeba brzdit velmi často. Pro kamenité cesty, lesní stezky a lehký terén je určen režim ABS Allroad. Sportovní jezdci budou v náročném terénu přepínat na ABS Trail. Změny jednotlivých režimů probíhají prostřednictvím aplikace v telefonu nebo přímo na displeji elektrokola.