Chybovat je lidské. Ale někteří řidiči svoje chybné počínání na silnicích neustále opakují, což může ve výsledku vést k mnohem horším věcem, než je jen pár pomačkaných plechů. Musíme si uvědomit, že na silnici nejsme sami a můžeme tak naší chybou nebo neznalostí ohrozit řidiče v okolním provozu.
Pokud si odpovíte na otázku, co čeští řidiči opravdu neumí, zřejmě nejčastější odpovědí bude pravidlo zipu. Dodržování střídavého řazení, je jednou ze zásad bezpečné jízdy, kterou je potřebné respektovat. Obzvlášť během dlouhotrvající rekonstrukce dálnice D1, jsme neznalost tohoto pravidla mohli vidět na denní bázi.
Jak by správně měl zip vypadat? Řidiči by měli do místa, kde se dva pruhy sbíhají v jeden, přijíždět v obou pruzích. Až před místem zúžení by se měli zařadit do průběžného jízdního pruhu střídavým způsobem. Je tedy potřeba používat oba jízdní pruhy po celé jejich délce a až před samotným místem zúžení se obezřetně zařadit.
Nepřehlédněte: Velká změna bodového systému! Co zatím víme o novém návrhu zákona?
Bohužel, zvláště na českých silnicích vidíme situace, kdy se řidič zařadí mezi vozidla v průběžném pruhu velmi brzy a řidič, který dojede až do místa konce „svého“ pruhu a chce se zařadit do kolony v průběžném pruhu, je považován za neslušného, zneužívajícího situace.
Nedodržování maximální povolené rychlosti je další klasický nešvar. Například na trase Praha – Brno jízdou v průměru o 20 km/h rychleji, než dovoluje zákon, ušetříte jen 14 minut. To je méně než 10 % celkového času. Stojí vám to za to?
Ale i pomalá jízda dokáže pěkně potrápit ostatní účastníky silničního provozu. Můžou se následně tvořit kolony, houstne provoz a psychicky méně slabší jedinci to občas nevydrží a svým agresivním předjížděním dokáží napáchat často i nevratné škody.
Lepení se za vozidlo může být opravdový hazard se zdravím. Nikdy nevíte, co se děje před autem, které jede těsně před vámi, případně, co se odehrává v hlavě druhého řidiče. Během zlomku vteřiny může šlápnout na brzdu a než se vzpamatujete, nestihnete ani zareagovat a nehoda je na světě.
Proto je potřeba dodržovat, zejména na dálnicích, odstup 2 sekundy. Jednoduše nechte auto před vámi projet kolem nějakého pevného bodu a váš průjezd by měl následovat až po dvou sekundách.
Nepřehlédněte: Tesla Model 3 zabíjela v Paříži. Za nehodu může elektromobil, dušuje se řidič
Agresí si většinou něco kompenzujeme. Buď komplexy, nebo aktuální špatnou náladu. Agresivní řidiči obvykle překračují dovolené rychlosti, nedodržují bezpečnou vzdálenost, nerespektují dopravní předpisy, kličkují, neumožňují ostatním řidičům zařadit se do jízdního pruhu a nevhodně používají dálková světla nebo klakson.
Někdy dochází k verbálním či neverbálním útokům směrovaným k dalším účastníkům silničního provozu a někteří jedinci neváhají použít i fyzické násilí. Tohle na silnice rozhodně nepatří!
Pokud hledáte jeden z nejčastějších a zároveň nejnebezpečnějších řidičských nešvarů, pak je to nesprávné předjíždění. Při tomto základním manévru řidiči často chybují, což bohužel může vést až k tragickým nehodám. Přitom je to tak jednoduché a pokud si někdo před předjížděním není jistý, platí základní poučka – nepředjíždět.
Jaké chyby děláte vy? Podělte se s námi v komentářích!
Chybovat je lidské. Ale někteří řidiči svoje chybné počínání na silnicích neustále opakují, což může ve výsledku vést k mnohem horším věcem, než je jen pár pomačkaných plechů. Musíme si uvědomit, že na silnici nejsme sami a můžeme tak naší chybou nebo neznalostí ohrozit řidiče v okolním provozu.
Pokud si odpovíte na otázku, co čeští řidiči opravdu neumí, zřejmě nejčastější odpovědí bude pravidlo zipu. Dodržování střídavého řazení, je jednou ze zásad bezpečné jízdy, kterou je potřebné respektovat. Obzvlášť během dlouhotrvající rekonstrukce dálnice D1, jsme neznalost tohoto pravidla mohli vidět na denní bázi.
Jak by správně měl zip vypadat? Řidiči by měli do místa, kde se dva pruhy sbíhají v jeden, přijíždět v obou pruzích. Až před místem zúžení by se měli zařadit do průběžného jízdního pruhu střídavým způsobem. Je tedy potřeba používat oba jízdní pruhy po celé jejich délce a až před samotným místem zúžení se obezřetně zařadit.
Nepřehlédněte: Velká změna bodového systému! Co zatím víme o novém návrhu zákona?
Bohužel, zvláště na českých silnicích vidíme situace, kdy se řidič zařadí mezi vozidla v průběžném pruhu velmi brzy a řidič, který dojede až do místa konce „svého“ pruhu a chce se zařadit do kolony v průběžném pruhu, je považován za neslušného, zneužívajícího situace.
Nedodržování maximální povolené rychlosti je další klasický nešvar. Například na trase Praha – Brno jízdou v průměru o 20 km/h rychleji, než dovoluje zákon, ušetříte jen 14 minut. To je méně než 10 % celkového času. Stojí vám to za to?
Ale i pomalá jízda dokáže pěkně potrápit ostatní účastníky silničního provozu. Můžou se následně tvořit kolony, houstne provoz a psychicky méně slabší jedinci to občas nevydrží a svým agresivním předjížděním dokáží napáchat často i nevratné škody.
Lepení se za vozidlo může být opravdový hazard se zdravím. Nikdy nevíte, co se děje před autem, které jede těsně před vámi, případně, co se odehrává v hlavě druhého řidiče. Během zlomku vteřiny může šlápnout na brzdu a než se vzpamatujete, nestihnete ani zareagovat a nehoda je na světě.
Proto je potřeba dodržovat, zejména na dálnicích, odstup 2 sekundy. Jednoduše nechte auto před vámi projet kolem nějakého pevného bodu a váš průjezd by měl následovat až po dvou sekundách.
Nepřehlédněte: Tesla Model 3 zabíjela v Paříži. Za nehodu může elektromobil, dušuje se řidič
Agresí si většinou něco kompenzujeme. Buď komplexy, nebo aktuální špatnou náladu. Agresivní řidiči obvykle překračují dovolené rychlosti, nedodržují bezpečnou vzdálenost, nerespektují dopravní předpisy, kličkují, neumožňují ostatním řidičům zařadit se do jízdního pruhu a nevhodně používají dálková světla nebo klakson.
Někdy dochází k verbálním či neverbálním útokům směrovaným k dalším účastníkům silničního provozu a někteří jedinci neváhají použít i fyzické násilí. Tohle na silnice rozhodně nepatří!
Pokud hledáte jeden z nejčastějších a zároveň nejnebezpečnějších řidičských nešvarů, pak je to nesprávné předjíždění. Při tomto základním manévru řidiči často chybují, což bohužel může vést až k tragickým nehodám. Přitom je to tak jednoduché a pokud si někdo před předjížděním není jistý, platí základní poučka – nepředjíždět.
Jaké chyby děláte vy? Podělte se s námi v komentářích!