Americké ministerstvo energetiky zveřejnilo zajímavou studii, podle které budou některé elektrické nákladní automobily stát stejně nebo méně než rivalové se spalovacími motory. Takové tvrzení je opravdu troufalé, zvlášť když uvážíme, že cena baterií hraje v této rovině neskutečně důležitou roli. Nebudeme ale předbíhat, pojďme na to hezky postupně.
Rok, ve kterém se karty otočí, je údajně 2035. Do roku 2030 bude téměř polovina středních a velkých nákladních elektroaut levnější na nákup, provoz a údržbu. Americké ministerstvo energetiky přitom porovnává auta na baterky s dieselovou variantou.
Podle studie se očekává, že elektrická a vodíková auta se stanou nákladově konkurenceschopná do roku 2035 v případě, že se bavíme o dlouhých trasách. Studie už dále nezmiňuje podíl těchto vozidel, ale kdybychom si měli tipnout, pravděpodobně půjde o vozy na vodík. Pro delší trasy dává toto palivo větší smysl, kdežto pro kratší trasy bude lepší využít BEV technologii.
Čtěte také: Lidl jde vstříc zelené budoucnosti. Po Česku už převáží zboží s elektrickým tahačem!
Je otázkou, do jaké míry můžeme takovým tvrzením věřit a abychom byli upřímní, v redakci jsme na podobná prohlášení více než imunní. Uvidíme, kam nás vývoj zavede. Pokud bychom to ale brali dle současné situace, kdy ceny benzínu a nafty míří k naprostým rekordům, je elektrifikace téměř nevyhnutelná.
Abychom však byli féroví, cena materiálů pro baterie na tom také není zrovna nejlépe. Cenová parita s klasickými vozy stále nehrozí.
Americké ministerstvo energetiky zveřejnilo zajímavou studii, podle které budou některé elektrické nákladní automobily stát stejně nebo méně než rivalové se spalovacími motory. Takové tvrzení je opravdu troufalé, zvlášť když uvážíme, že cena baterií hraje v této rovině neskutečně důležitou roli. Nebudeme ale předbíhat, pojďme na to hezky postupně.
Rok, ve kterém se karty otočí, je údajně 2035. Do roku 2030 bude téměř polovina středních a velkých nákladních elektroaut levnější na nákup, provoz a údržbu. Americké ministerstvo energetiky přitom porovnává auta na baterky s dieselovou variantou.
Podle studie se očekává, že elektrická a vodíková auta se stanou nákladově konkurenceschopná do roku 2035 v případě, že se bavíme o dlouhých trasách. Studie už dále nezmiňuje podíl těchto vozidel, ale kdybychom si měli tipnout, pravděpodobně půjde o vozy na vodík. Pro delší trasy dává toto palivo větší smysl, kdežto pro kratší trasy bude lepší využít BEV technologii.
Čtěte také: Lidl jde vstříc zelené budoucnosti. Po Česku už převáží zboží s elektrickým tahačem!
Je otázkou, do jaké míry můžeme takovým tvrzením věřit a abychom byli upřímní, v redakci jsme na podobná prohlášení více než imunní. Uvidíme, kam nás vývoj zavede. Pokud bychom to ale brali dle současné situace, kdy ceny benzínu a nafty míří k naprostým rekordům, je elektrifikace téměř nevyhnutelná.
Abychom však byli féroví, cena materiálů pro baterie na tom také není zrovna nejlépe. Cenová parita s klasickými vozy stále nehrozí.