Test DS 3 E-Tense (2023) – Povedený facelift s novou dávkou dojezdu

  • Nové DS 3 E-Tense (2023) je praktický městský elektromobil
  • S dojezdem 400 kilometrů opravdu nebudete muset každý den dobíjet
  • Luxusní provedení interiéru dává majiteli najevo, z jaké stáje vůz pochází
DS 3 E-Tense 2023 test

Otestovali jsme nejnovější DS 3 E-Tense (2023) | foto: vlastní

Městský crossover prémiové značky DS 3 E-Tense by se dal brát téměř jako synonymum pro neustálé vylepšování. V tomto trendu se totiž objevuje i jeho dosud poslední verze. Vůz prošel mírným faceliftem zevnějšku, pár odlišných drobností najdeme i u ovládacích prvků uvnitř vozu, ale to zdaleka nejzajímavější se odehrává pod kapotou motoru a v podvozku. Aby se lehce zmodernizoval i název, trojka od „déeska“ přišla o přídomek Crossback.

Nejlépe se cítí ve městě

Jestliže jste stále čekali na tu správnou příležitost pořídit partnerce do města nový elektromobil a DS 3 jste měli v hledáčku, pak právě nastal čas konat. Vůz vypadá stále k světu a díky lehce přepracované masce a vedení linek denního svícení působí kromě elegantního dojmu i více dravěji. Někteří zajisté namítnout, že „šavlozubé“ LEDky denního svícení se čím dál více přibližují francouzským skupinovým sourozencům z dílen Peugeotu.

DS 3 E-Tense (2023): specifikace

Konstrukce crossover, rozměry: 4118 × 1791 × 1534 mm, hmotnost: 1600 kg
Pohon elektromobil, synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon přední nápravy
Výkon 115 kW, točivý moment 260 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 54 kWh, udávaný dojezd 400 km
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, rychlonabíjení až 100 kW
 Spotřeba a dojezd udávaná spotřeba 14,7 kWh/100 km
Výbava Výbava Opera, pokročilé jízdní asistenty, head-up displej, ACC s funkcí travel assist, pokročilé Full LED světlomety
Cena testovacího modelu 1 415 000 Kč (základní cena od 1 360 000 Kč)

Interiér

Uvnitř vozu najdeme typické rozložení ovládacích prvků tak, jak jej DS přetvořilo. Středový panel dělící přední řadu sedadel stále ukrývá ovladače oken i zámku dveří. Jestliže má být DS 3 E-Tense vaším prvním vozem této značky, ještě pár týdnů po koupi budete tlačítka stahování oken hledat klasicky na dveřích. Při vjezdu do veřejných garáží budete chvilku zmatkovat, než si skutečně navyknete. Ovládání klimatizace a zkratek centrálního infotainmentu se stále drží kosočtvercových dotykových tlačítek. Ta jsou příjemně velká, a tak se vám nestane, že byste se přehmátli.

Drobnou nevýhodou je jejich lesklá povrchová úprava. Nejde ani tak o zachytávání otisků prstů, na to je premiant výše umístěný displej, ale nepříjemné odlesky od slunce. Nejvíce vpravo umístěný sdružený prvek tak často připomíná vypnutou obrazovku mobilního telefonu a nepříjemně tahá oči od provozu před vámi.

DS 3 E-Tense 2023 test

Interiér ve voze | foto: vlastní


Čtěte také: Nové elektrické DS 3 E-Tense míří na český trh. Cena začíná na 1,26 milionu korun


Vyšší výkon i lepší dojezd

Pro co si ale budete tento vůz kromě zajímavého vzhledu pořizovat, je jeho pohonný agregát. Když zvednete kapotu, bude vám připadat, že vám sem někdo akorát zapomněl přidat spalovací jednotku. Rozmístění ostatních prvků a podružných systémů je totiž téměř totožné s konvenčními vozy. Má to jeden jednoduchý důvod. Vůz se kromě plně elektrické verze nabízí i s benzínovým nebo dieselovým pohonem.

Verze E-Tense se pyšní motorem o navýšeném výkonu 115 kW o maximálním točivém momentu 260 Nm. Abyste jej mohli využít, je potřeba při jízdě přepnout na sportovní jízdní režim. V tom standardním se systémy vozu snaží optimalizovat dávkovaný výkon pro lepší dojezd. Pro běžné městské cesty je ale naprosto vyhovující. Pro rychlejší předjetí je nicméně také potřeba změna režimu. Zvláště při rychlejší dálniční jízdě není pružné zrychlení příliš dynamické. Pak si ale vzpomenete, že jste si nekoupili dálniční koráb, ale hezkou „kabelku“ do města.

DS 3 E-Tense 2023 test

DS 3 E-Tense 2023 vypadá hodně elegantně | foto: vlastní

Vyměňte dálnici za okresky. Jízdu si rozhodně více užijete

Tím určitě nechceme shodit ambice vozu i na cestách delší vzdálenosti. Pro optimální dojezd ale nebudete na dálnici patřit k těm nejrychlejším. Už při maximální povolené rychlosti budete sledovat, jak ukazatel dojezdu ubývá rychleji, než byste si přáli. Zastávka na doplnění energie vás tak bude čekat o něco dříve. Proto se i vůz cítí lépe na okreskách. Jeho krátká stavba a příjemná světlá výška dělá v DS 3 velmi příjemného společníka na agilní jízdu. Pokud navíc svojí sportovnější jízdu zkombinujete s rekuperační volbou převodové páky v poloze B, nebude vám dojezd ubývat tak vysokým tempem. Jinou možnost jak ovlivnit míru rekuperace DS do tohoto modelu stále neuvedlo. Tímto nedostatkem nicméně vůz trpí od svého uvedení na trh.

Velkou výhodou poslední verze modelu DS 3 E-Tense oproti předchůdcům je jeho vylepšená práce s managementem energie i tepelným čerpadlem. Při včasném zadání cesty na nabíječku je vůz schopný lépe připravit baterii na ideální teplotu. V takovém případě můžete vůz dobít i výkonem přesahujícím 100 kW. Přitom právě tato hranice je zmiňovaná v technických specifikacích výrobce.

DS 3 E-Tense 2023 test

DS 3 E-Tense 2023 ze zadního pohledu | foto: vlastní

400 kilometrů dojezdu? Ve městě je skutečně zvládne!

S plně nabitou baterií vůz DS 3 E-Tense (2023) při typicky jarních teplotách hlásí dojezd kolem 390 kilometrů. Po přepnutí do ekonomického režimu se dokážete přehoupnout i přes hranici 400 kilometrů. Při městských jízdách dokáže vůz příjemně překvapit, se spotřebou se dá dostat i velmi blízko hranici 10 kWh/100 km. V naprosté většině případů se budete pohybovat kolem 13 kWh/100 km.

Okresní cesty si při lehce zvýšené rychlosti řeknou o 18-20 kWh/100 km. Typická dálniční, ale klidná jízda, pak vyústí ve spotřebu mezi 22-25 kWh/100 km. Při takovém odběru musíte ale počítat se sníženým dojezdem. Při cestě z Prahy do Brna tak přijdete i o čtvrtinu kapacity baterie. Jednou za čas se takové snížení dá v pořádku vydržet, znamenat to pro vás bude jednu kratší zastávku pro „bezpečnostní“ dobití. Baterii o kapacitě 54 kWh dobijete 100kW rychlonabíječkou do 80 % za půl hodiny.

DS 3 E-Tense 2023 test

Port pro nabíjení elektromobilu DS 3 E-Tense 2023 | foto: vlastní

Informace o voze stále při ruce

Průběh nabíjení i stav baterie můžete sledovat ve svém mobilním telefonu nebo přímo na displeji centrálního infotainmentu s úhlopříčkou 10 palců, který DS přezdívá DS Iris systém. Vcelku povedená je vestavěná navigace s podklady od společnosti TomTom. Navigační pokyny si můžete nechat promítat i na digitální přístroje před řidičem. Ovládání i funkce systému jsou stále velmi totožné s ostatními vozy skupiny Stellantis.

Elektrický model DS 3 E-Tense pořídíte ve třech stupních výbavy. Základní cena se pohybuje od 1 260 000 korun včetně DPH. Jestliže míříte rovnou až na vrcholnou verzi Opera, připravte si o sto tisíc více a zvažte i příplatkovou výbavu. Ta jednak nabídne dvoubarevní provedení karoserie, ale především balíček s vylepšenou technologií LED světlometů. Ty umí i sledovat protijedoucí vozy a vcelku přesně eliminovat jejich oslňování.

Výborná extravagantní volba pro městský provoz

Standardně ve voze v této výbavě najdete bezklíčkový přístup, parkovací asistenty s kamerami sledující celý vůz, základní head-up displej nebo vyhřívaná přední kožená sedadla s masážní funkcí. Velmi příjemně působí asistenty pro jízdu po dálnici. Kromě adaptivního tempomatu pomáhají udržovat vůz v jízdním pruhu a postarají se i o hlídání mrtvého úhlu. Systém by občas mohl reagovat na blížící se vůz více plynule, zajisté ale postačí mírně upravit nastavení.

DS 3 E-Tense 2023 test

DS 3 E-Tense 2023 má rozhodně čím zaujmout | foto: vlastní

Obecně lze pouze konstatovat, že vylepšení, které se modelu DS 3 E-Tense (2023) dostalo, rozhodně stojí za zvážení. Dojezd atakující hodnotu 400 kilometrů je na městské jízdy naprosto skvělý, majitele tak nenutí ani ke každodennímu nabíjení. Vhodný tak je i pro zájemce bez rodinných domů nebo bez možnosti domácího nabíjení. Jízdní vlastnosti i vnitřní komfort odpovídají filozofii luxusní automobilky DS a řidič si rozhodně bude připadat výjimečně.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Elegantní vzhled Šikmý výhled vzad (stoupající hrana zadních dveří)
Velká dotyková tlačítka Vysoký úbytek dojezdu u dálniční jízdy
Výborný dojezd a spotřeba Pro rodinu málo prostoru
Skvělý dosvit LED svítilen

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test DS 3 E-Tense (2023) – Povedený facelift s novou dávkou dojezdu

  • Nové DS 3 E-Tense (2023) je praktický městský elektromobil
  • S dojezdem 400 kilometrů opravdu nebudete muset každý den dobíjet
  • Luxusní provedení interiéru dává majiteli najevo, z jaké stáje vůz pochází
DS 3 E-Tense 2023 test

Otestovali jsme nejnovější DS 3 E-Tense (2023) | foto: vlastní

Městský crossover prémiové značky DS 3 E-Tense by se dal brát téměř jako synonymum pro neustálé vylepšování. V tomto trendu se totiž objevuje i jeho dosud poslední verze. Vůz prošel mírným faceliftem zevnějšku, pár odlišných drobností najdeme i u ovládacích prvků uvnitř vozu, ale to zdaleka nejzajímavější se odehrává pod kapotou motoru a v podvozku. Aby se lehce zmodernizoval i název, trojka od „déeska“ přišla o přídomek Crossback.

Nejlépe se cítí ve městě

Jestliže jste stále čekali na tu správnou příležitost pořídit partnerce do města nový elektromobil a DS 3 jste měli v hledáčku, pak právě nastal čas konat. Vůz vypadá stále k světu a díky lehce přepracované masce a vedení linek denního svícení působí kromě elegantního dojmu i více dravěji. Někteří zajisté namítnout, že „šavlozubé“ LEDky denního svícení se čím dál více přibližují francouzským skupinovým sourozencům z dílen Peugeotu.

DS 3 E-Tense (2023): specifikace

Konstrukce crossover, rozměry: 4118 × 1791 × 1534 mm, hmotnost: 1600 kg
Pohon elektromobil, synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon přední nápravy
Výkon 115 kW, točivý moment 260 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 54 kWh, udávaný dojezd 400 km
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, rychlonabíjení až 100 kW
 Spotřeba a dojezd udávaná spotřeba 14,7 kWh/100 km
Výbava Výbava Opera, pokročilé jízdní asistenty, head-up displej, ACC s funkcí travel assist, pokročilé Full LED světlomety
Cena testovacího modelu 1 415 000 Kč (základní cena od 1 360 000 Kč)

Interiér

Uvnitř vozu najdeme typické rozložení ovládacích prvků tak, jak jej DS přetvořilo. Středový panel dělící přední řadu sedadel stále ukrývá ovladače oken i zámku dveří. Jestliže má být DS 3 E-Tense vaším prvním vozem této značky, ještě pár týdnů po koupi budete tlačítka stahování oken hledat klasicky na dveřích. Při vjezdu do veřejných garáží budete chvilku zmatkovat, než si skutečně navyknete. Ovládání klimatizace a zkratek centrálního infotainmentu se stále drží kosočtvercových dotykových tlačítek. Ta jsou příjemně velká, a tak se vám nestane, že byste se přehmátli.

Drobnou nevýhodou je jejich lesklá povrchová úprava. Nejde ani tak o zachytávání otisků prstů, na to je premiant výše umístěný displej, ale nepříjemné odlesky od slunce. Nejvíce vpravo umístěný sdružený prvek tak často připomíná vypnutou obrazovku mobilního telefonu a nepříjemně tahá oči od provozu před vámi.

DS 3 E-Tense 2023 test

Interiér ve voze | foto: vlastní


Čtěte také: Nové elektrické DS 3 E-Tense míří na český trh. Cena začíná na 1,26 milionu korun


Vyšší výkon i lepší dojezd

Pro co si ale budete tento vůz kromě zajímavého vzhledu pořizovat, je jeho pohonný agregát. Když zvednete kapotu, bude vám připadat, že vám sem někdo akorát zapomněl přidat spalovací jednotku. Rozmístění ostatních prvků a podružných systémů je totiž téměř totožné s konvenčními vozy. Má to jeden jednoduchý důvod. Vůz se kromě plně elektrické verze nabízí i s benzínovým nebo dieselovým pohonem.

Verze E-Tense se pyšní motorem o navýšeném výkonu 115 kW o maximálním točivém momentu 260 Nm. Abyste jej mohli využít, je potřeba při jízdě přepnout na sportovní jízdní režim. V tom standardním se systémy vozu snaží optimalizovat dávkovaný výkon pro lepší dojezd. Pro běžné městské cesty je ale naprosto vyhovující. Pro rychlejší předjetí je nicméně také potřeba změna režimu. Zvláště při rychlejší dálniční jízdě není pružné zrychlení příliš dynamické. Pak si ale vzpomenete, že jste si nekoupili dálniční koráb, ale hezkou „kabelku“ do města.

DS 3 E-Tense 2023 test

DS 3 E-Tense 2023 vypadá hodně elegantně | foto: vlastní

Vyměňte dálnici za okresky. Jízdu si rozhodně více užijete

Tím určitě nechceme shodit ambice vozu i na cestách delší vzdálenosti. Pro optimální dojezd ale nebudete na dálnici patřit k těm nejrychlejším. Už při maximální povolené rychlosti budete sledovat, jak ukazatel dojezdu ubývá rychleji, než byste si přáli. Zastávka na doplnění energie vás tak bude čekat o něco dříve. Proto se i vůz cítí lépe na okreskách. Jeho krátká stavba a příjemná světlá výška dělá v DS 3 velmi příjemného společníka na agilní jízdu. Pokud navíc svojí sportovnější jízdu zkombinujete s rekuperační volbou převodové páky v poloze B, nebude vám dojezd ubývat tak vysokým tempem. Jinou možnost jak ovlivnit míru rekuperace DS do tohoto modelu stále neuvedlo. Tímto nedostatkem nicméně vůz trpí od svého uvedení na trh.

Velkou výhodou poslední verze modelu DS 3 E-Tense oproti předchůdcům je jeho vylepšená práce s managementem energie i tepelným čerpadlem. Při včasném zadání cesty na nabíječku je vůz schopný lépe připravit baterii na ideální teplotu. V takovém případě můžete vůz dobít i výkonem přesahujícím 100 kW. Přitom právě tato hranice je zmiňovaná v technických specifikacích výrobce.

DS 3 E-Tense 2023 test

DS 3 E-Tense 2023 ze zadního pohledu | foto: vlastní

400 kilometrů dojezdu? Ve městě je skutečně zvládne!

S plně nabitou baterií vůz DS 3 E-Tense (2023) při typicky jarních teplotách hlásí dojezd kolem 390 kilometrů. Po přepnutí do ekonomického režimu se dokážete přehoupnout i přes hranici 400 kilometrů. Při městských jízdách dokáže vůz příjemně překvapit, se spotřebou se dá dostat i velmi blízko hranici 10 kWh/100 km. V naprosté většině případů se budete pohybovat kolem 13 kWh/100 km.

Okresní cesty si při lehce zvýšené rychlosti řeknou o 18-20 kWh/100 km. Typická dálniční, ale klidná jízda, pak vyústí ve spotřebu mezi 22-25 kWh/100 km. Při takovém odběru musíte ale počítat se sníženým dojezdem. Při cestě z Prahy do Brna tak přijdete i o čtvrtinu kapacity baterie. Jednou za čas se takové snížení dá v pořádku vydržet, znamenat to pro vás bude jednu kratší zastávku pro „bezpečnostní“ dobití. Baterii o kapacitě 54 kWh dobijete 100kW rychlonabíječkou do 80 % za půl hodiny.

DS 3 E-Tense 2023 test

Port pro nabíjení elektromobilu DS 3 E-Tense 2023 | foto: vlastní

Informace o voze stále při ruce

Průběh nabíjení i stav baterie můžete sledovat ve svém mobilním telefonu nebo přímo na displeji centrálního infotainmentu s úhlopříčkou 10 palců, který DS přezdívá DS Iris systém. Vcelku povedená je vestavěná navigace s podklady od společnosti TomTom. Navigační pokyny si můžete nechat promítat i na digitální přístroje před řidičem. Ovládání i funkce systému jsou stále velmi totožné s ostatními vozy skupiny Stellantis.

Elektrický model DS 3 E-Tense pořídíte ve třech stupních výbavy. Základní cena se pohybuje od 1 260 000 korun včetně DPH. Jestliže míříte rovnou až na vrcholnou verzi Opera, připravte si o sto tisíc více a zvažte i příplatkovou výbavu. Ta jednak nabídne dvoubarevní provedení karoserie, ale především balíček s vylepšenou technologií LED světlometů. Ty umí i sledovat protijedoucí vozy a vcelku přesně eliminovat jejich oslňování.

Výborná extravagantní volba pro městský provoz

Standardně ve voze v této výbavě najdete bezklíčkový přístup, parkovací asistenty s kamerami sledující celý vůz, základní head-up displej nebo vyhřívaná přední kožená sedadla s masážní funkcí. Velmi příjemně působí asistenty pro jízdu po dálnici. Kromě adaptivního tempomatu pomáhají udržovat vůz v jízdním pruhu a postarají se i o hlídání mrtvého úhlu. Systém by občas mohl reagovat na blížící se vůz více plynule, zajisté ale postačí mírně upravit nastavení.

DS 3 E-Tense 2023 test

DS 3 E-Tense 2023 má rozhodně čím zaujmout | foto: vlastní

Obecně lze pouze konstatovat, že vylepšení, které se modelu DS 3 E-Tense (2023) dostalo, rozhodně stojí za zvážení. Dojezd atakující hodnotu 400 kilometrů je na městské jízdy naprosto skvělý, majitele tak nenutí ani ke každodennímu nabíjení. Vhodný tak je i pro zájemce bez rodinných domů nebo bez možnosti domácího nabíjení. Jízdní vlastnosti i vnitřní komfort odpovídají filozofii luxusní automobilky DS a řidič si rozhodně bude připadat výjimečně.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Elegantní vzhled Šikmý výhled vzad (stoupající hrana zadních dveří)
Velká dotyková tlačítka Vysoký úbytek dojezdu u dálniční jízdy
Výborný dojezd a spotřeba Pro rodinu málo prostoru
Skvělý dosvit LED svítilen

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."