Kontrolky na přístrojové desce nebo displeji infotainmentu řidiči pomáhají při základním zjištění potíží s vozidlem. Servisní technici pak musí k vozu připojit diagnostické zařízení, které blíže specifikuje místo závady a usnadní jeho vyřešení. U Tesly byste ale diagnostickou zásuvku hledali zbytečně. Díky komplexnosti operačního systému zahrnula Tesla celou diagnostiku rovnou z výroby. Dostat se do ní může kdokoliv.
Běžná praxe je, že ke speciálnímu konektoru v interiéru vozidla připojíte diagnostický kabel a spustíte odpovídající program v servisním počítači. Ten dokáže s řídícími jednotkami divy. Kromě zjištění závady umí leckdy vylepšit i výbavu vašeho vozidla. Tesla se rozhodla pro snadnější přístup, a proto připravila pro vlastní i cizí techniky přístup do zákulisí operačního systému. Kdokoliv, kdo ale nebyl vyškolen, provádí vždy všechny zásahy na vlastní zodpovědnost. Následky totiž mohou být nedozírné.
Velké množství funkcí je schováno v Servisním režimu a má to své opodstatnění. Svými schopnostmi by sice mohly zajímavým způsobem obohatit uživatelské prostředí, pro laiky by ale také mohly představovat velké riziko. U vozidel můžete začít diagnostikou funkce spínačů dveří, ale pokračovat můžete i do důležitých kamerových systémů nebo efektivity pohonného ústrojí.
Čtěte také: Všechny Cybertrucky musí okamžitě do servisu. Hrozí u nich vážné nebezpečí
Do servisního režimu se dostanete vcelku jednoduše na pár kliknutí. V nastavení vozu (ikonka vozu) vyberte položku Software. Najděte název modelu (např. MODEL Y Long Range). Podržte prst na názvu po dobu dvou sekund. Po drobném zvlnění můžete prst uvolnit. Do překryvného okna vepište kód „service“. Otevře se vám nová aplikace s červeným rámováním. Vůz nikdy v tomto režimu neprovozujte na silničních komunikacích.
Z režimu odejdete klepnutím a podržením na spodní ikonu v levé nabídce se symbolem dveří a šipky. Vůz signalizuje běžný režim odstraněním červeného rámování. V servisním režimu neměňte žádné volby, kterým nerozumíte nebo které by mohly znamenat znehybnění vozu. Veškeré úpravy mohou provádět pouze školení pracovníci a mechanici.
Kontrolky na přístrojové desce nebo displeji infotainmentu řidiči pomáhají při základním zjištění potíží s vozidlem. Servisní technici pak musí k vozu připojit diagnostické zařízení, které blíže specifikuje místo závady a usnadní jeho vyřešení. U Tesly byste ale diagnostickou zásuvku hledali zbytečně. Díky komplexnosti operačního systému zahrnula Tesla celou diagnostiku rovnou z výroby. Dostat se do ní může kdokoliv.
Běžná praxe je, že ke speciálnímu konektoru v interiéru vozidla připojíte diagnostický kabel a spustíte odpovídající program v servisním počítači. Ten dokáže s řídícími jednotkami divy. Kromě zjištění závady umí leckdy vylepšit i výbavu vašeho vozidla. Tesla se rozhodla pro snadnější přístup, a proto připravila pro vlastní i cizí techniky přístup do zákulisí operačního systému. Kdokoliv, kdo ale nebyl vyškolen, provádí vždy všechny zásahy na vlastní zodpovědnost. Následky totiž mohou být nedozírné.
Velké množství funkcí je schováno v Servisním režimu a má to své opodstatnění. Svými schopnostmi by sice mohly zajímavým způsobem obohatit uživatelské prostředí, pro laiky by ale také mohly představovat velké riziko. U vozidel můžete začít diagnostikou funkce spínačů dveří, ale pokračovat můžete i do důležitých kamerových systémů nebo efektivity pohonného ústrojí.
Čtěte také: Všechny Cybertrucky musí okamžitě do servisu. Hrozí u nich vážné nebezpečí
Do servisního režimu se dostanete vcelku jednoduše na pár kliknutí. V nastavení vozu (ikonka vozu) vyberte položku Software. Najděte název modelu (např. MODEL Y Long Range). Podržte prst na názvu po dobu dvou sekund. Po drobném zvlnění můžete prst uvolnit. Do překryvného okna vepište kód „service“. Otevře se vám nová aplikace s červeným rámováním. Vůz nikdy v tomto režimu neprovozujte na silničních komunikacích.
Z režimu odejdete klepnutím a podržením na spodní ikonu v levé nabídce se symbolem dveří a šipky. Vůz signalizuje běžný režim odstraněním červeného rámování. V servisním režimu neměňte žádné volby, kterým nerozumíte nebo které by mohly znamenat znehybnění vozu. Veškeré úpravy mohou provádět pouze školení pracovníci a mechanici.