Poslední dobou se toho o modelu Cybertruck napsalo opravdu hodně. Co ovšem ještě nezaznělo je fakt, že si dojezd budete moci prodloužit i s pomocí slunce.
Nejen díky příběhu Marka Watneyho víme, že jeden den (tedy v Marsovštině jeden sol), trvá na rudé planetě 24 hodin 37 minut a 22 sekund – což je 1,025957 pozemského dne. Takže nepatrná výhoda pro Teslu a její elektrický pick-up, který si poveze na střeše i solární panely. A na Marsu se přeci s tímto posledním modelem Tesly počítá nebo ne?
Potíž se solárními panely na střeše automobilů je v tom, že v současné době jejich relativně malý výkon nedodává vozidlu, resp.bateriím potřebnou kapacitu. I Tesla uvádí, že v případě Cybetrucku se jedná o cca 15 elektrických kilometrů navíc. Plocha nového pick-upu však nabízí celkem slušné rozměry a jak víme, tak technologie solárních panelů jdou velmi rychle dopředu. V okamžiku, kdy si tak za 2-3 roky Teslu necháte před garáží na sluníčku, může být dojezd i o něco vyšší. Dokonce se v souvislosti s tímto modelem( ideálně v představené verzi camper Cybetruck) jeví jako další možnost přidání malých solárních křidélek. Ta by pak dojezd mohla o další kilometry prodloužit. S touto myšlenkou se ztotožňuje i generální ředitel Tesly. O technologii solárních panelů se už dokonce uvažovalo i u Modelu 3.
Startupy jako Sono Motors nebo Lightyear se dnes výhradně zabývají myšlenkou elektromobilů poháněných především ze solárních panelů. Takže Tesla není rozhodně jediná, kdo s tímto typem technologie zabývá. A podle mě je to skvělá možnost. Dnes vám k soběstačnosti v rodinném domku postačí pár panelů na střeše, doba, kdy budou integrovány do střechy vašeho auta by tak nemusela být zase tak daleko. Uvidíme, jak si s tím poradí Tesla.
Zdroj: electrek
Poslední dobou se toho o modelu Cybertruck napsalo opravdu hodně. Co ovšem ještě nezaznělo je fakt, že si dojezd budete moci prodloužit i s pomocí slunce.
Nejen díky příběhu Marka Watneyho víme, že jeden den (tedy v Marsovštině jeden sol), trvá na rudé planetě 24 hodin 37 minut a 22 sekund – což je 1,025957 pozemského dne. Takže nepatrná výhoda pro Teslu a její elektrický pick-up, který si poveze na střeše i solární panely. A na Marsu se přeci s tímto posledním modelem Tesly počítá nebo ne?
Potíž se solárními panely na střeše automobilů je v tom, že v současné době jejich relativně malý výkon nedodává vozidlu, resp.bateriím potřebnou kapacitu. I Tesla uvádí, že v případě Cybetrucku se jedná o cca 15 elektrických kilometrů navíc. Plocha nového pick-upu však nabízí celkem slušné rozměry a jak víme, tak technologie solárních panelů jdou velmi rychle dopředu. V okamžiku, kdy si tak za 2-3 roky Teslu necháte před garáží na sluníčku, může být dojezd i o něco vyšší. Dokonce se v souvislosti s tímto modelem( ideálně v představené verzi camper Cybetruck) jeví jako další možnost přidání malých solárních křidélek. Ta by pak dojezd mohla o další kilometry prodloužit. S touto myšlenkou se ztotožňuje i generální ředitel Tesly. O technologii solárních panelů se už dokonce uvažovalo i u Modelu 3.
Startupy jako Sono Motors nebo Lightyear se dnes výhradně zabývají myšlenkou elektromobilů poháněných především ze solárních panelů. Takže Tesla není rozhodně jediná, kdo s tímto typem technologie zabývá. A podle mě je to skvělá možnost. Dnes vám k soběstačnosti v rodinném domku postačí pár panelů na střeše, doba, kdy budou integrovány do střechy vašeho auta by tak nemusela být zase tak daleko. Uvidíme, jak si s tím poradí Tesla.
Zdroj: electrek