Ukrajina ztrácí určité formy podpory pro elektromobily
Tesla a ejoin ukončili programy bezplatného nabíjení
Po téměř třech měsících se tak vrací nabíjecí stojany do běžného režimu
Jsou tomu téměř tři měsíce, kdy Tesla vyjádřila svoji podporu ukrajinskému lidu a dobrovolníkům tím, že nabíjecí Superchargery v okolí ukrajinských hranic neúčtovaly spotřebovanou energii. Konkrétně se jednalo o devět polských a čtyři slovenské Superchargery.
Bezplatné nabíjení na Superchargerech skončilo
Na začátku března byla Tesla jedna z více poskytovatelů nabíjecích sítí, kteří se rozhodli tímto způsobem pomoci ukrajinskému lidu. Díky bezplatnému nabíjení měli občané a dobrovolníci alespoň o jednu starost méně. Primárním účelem samozřejmě bylo pomoci prchajícím rodinám dostat se rychleji z oblasti konfliktu do bezpečí.
Jeden z místních majitelů elektromobilu Tesla se pochlubil novým emailem od vedení společnosti na sociální síti Reddit. V něm stojí, že počínaje 1. červnem na těchto Superchargerech opět platí běžné sazby. Další místní uživatel pak potvrdil, že se na těchto stanicích v době bezplatného nabíjení tvořily i dlouhé fronty.
A využívali toho nejen lidé, kteří utíkali před válkou. Spousta lidí nejen z Polska toho využila jen ve svůj prospěch. I tak Tesla potvrzuje, že toto bezplatné období pomohlo velké části uprchlíků v cestě do bezpečí. Svůj účel tedy akce splnila.
Potvrzují to i příběhy o konvoji dvanácti Tesel a třech elektromobilech jiné značky, který se vydal až z Irska na pomoc uprchlíkům. I tato mise byla úspěšná a zpět do Irska se povedlo přivést několik zájemců o azyl v tomto ostrovním státě. Kromě Tesly k poslednímu dni května ukončila podporu bezplatného nabíjení i další společnost, ejoin.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.