Kalifornská Tesla se rozhodla ukončit již dvouletý soudní spor mezi společností a určitými majiteli elektromobilů Tesla Model S, informuje server Autonews. Spor se týká záměrného snížení nabíjecí rychlosti u elektrovozů skrze bezdrátovou OTA aktualizaci. Automobilka majitelům zaplatí odškodné ve výši 1 milionu dolarů.
Na jednoho zasaženého majitele by pak mělo připadnout celkem 625 dolarů, což činí přes 13 tisíc korun. To je dle soudních dokumentů o urovnání sporu „mnohonásobek teoretické hodnoty dočasně sníženého maximálního napětí baterie.“
Tento soudní spor mezi Teslou a majiteli jejich elektromobilů se táhne již přes dva roky. Celá situace započala novou softwarovou aktualizací, která u některých Modelů S značně omezila napětí baterií. Dle dostupných informací se jednalo asi o 1 743 elektromobilů.
V srpnu roku 2019 se pak dotčení majitelé sdružili a společně podali na kalifornského výrobce elektromobilů žalobu, která říká, že Tesla záměrně snížila maximální napětí, při kterém mohly být jejich elektrické vozy nabíjeny. Společnost však svou chybu napravila a díky tomu se s ní právníci zastupující žalující majitele vozů shodli, že šlo o dočasné snížení napětí, což situaci pro automobilku polehčuje.
Čtěte také: Co je strukturální baterie od Tesly a proč jde o elektromobilovou revoluci?
Celkem 10% snížení voltáže baterií elektromobilů trvalo jen 3 měsíce, dokud Tesla nevydala další aktualizaci, co obnovila 3 % z původního napětí. Dalších 7 měsíců bylo ticho a napětí baterií vozů tak bylo stále o nějakých 7 % nižší. Nová aktualizace, která vyřešila zbylých 7 %, přišla až v březnu roku 2020.
Data společnosti pak ukazují, že celkem 1 552 postižených vozidel nakonec nabylo zpět plného maximálního napětí baterií. Dalších 57 muselo projít výměnou baterií, přičemž zbylé vozy by dle urovnávacího soudního dokumentu měly v budoucnu taktéž nabýt původního napětí.
Kalifornská Tesla se rozhodla ukončit již dvouletý soudní spor mezi společností a určitými majiteli elektromobilů Tesla Model S, informuje server Autonews. Spor se týká záměrného snížení nabíjecí rychlosti u elektrovozů skrze bezdrátovou OTA aktualizaci. Automobilka majitelům zaplatí odškodné ve výši 1 milionu dolarů.
Na jednoho zasaženého majitele by pak mělo připadnout celkem 625 dolarů, což činí přes 13 tisíc korun. To je dle soudních dokumentů o urovnání sporu „mnohonásobek teoretické hodnoty dočasně sníženého maximálního napětí baterie.“
Tento soudní spor mezi Teslou a majiteli jejich elektromobilů se táhne již přes dva roky. Celá situace započala novou softwarovou aktualizací, která u některých Modelů S značně omezila napětí baterií. Dle dostupných informací se jednalo asi o 1 743 elektromobilů.
V srpnu roku 2019 se pak dotčení majitelé sdružili a společně podali na kalifornského výrobce elektromobilů žalobu, která říká, že Tesla záměrně snížila maximální napětí, při kterém mohly být jejich elektrické vozy nabíjeny. Společnost však svou chybu napravila a díky tomu se s ní právníci zastupující žalující majitele vozů shodli, že šlo o dočasné snížení napětí, což situaci pro automobilku polehčuje.
Čtěte také: Co je strukturální baterie od Tesly a proč jde o elektromobilovou revoluci?
Celkem 10% snížení voltáže baterií elektromobilů trvalo jen 3 měsíce, dokud Tesla nevydala další aktualizaci, co obnovila 3 % z původního napětí. Dalších 7 měsíců bylo ticho a napětí baterií vozů tak bylo stále o nějakých 7 % nižší. Nová aktualizace, která vyřešila zbylých 7 %, přišla až v březnu roku 2020.
Data společnosti pak ukazují, že celkem 1 552 postižených vozidel nakonec nabylo zpět plného maximálního napětí baterií. Dalších 57 muselo projít výměnou baterií, přičemž zbylé vozy by dle urovnávacího soudního dokumentu měly v budoucnu taktéž nabýt původního napětí.