Tesla vyvíjí přelomové baterie. Současně pracuje na čtyřech typech

Tesla 4680, strukturální baterie

Strukturální baterie v podobě bateriového článku Tesla 4680

Přestože by se z řady nedávných vyjádření Elona Muska mohlo zdát, že se Tesla výrazně odklání od výroby elektromobilů k umělé inteligenci a robotice, zdá se, že to nakonec nebude tak horké. Nová zpráva naznačuje, že Tesla usilovně pracuje na nových bateriích pro své elektromobily, včetně Robotaxi. Slibuje si od toho především zlepšení výkonu, snížení nákladů a masové nasazení. Napsal o tom server The Information s odvoláním na lidi, kteří jsou obeznámení s budoucími plány Tesly.

Tesla chystá až čtyři nové typy baterií

Existují čtyři nové verze článku 4680, které budou používat suchou katodu: NC05, NC20, NC30 a NC50 (NC znamená nový článek). Nasazení suchých katod je přitom nejen účinnější, ale i ekologičtější. V tradičních bateriích se používá mokrá kaše, která je drahá, škodlivá pro životní prostředí a zabírá spoustu místa v továrnách.

S článkem NC05 se údajně počítá pro nové Robotaxi, která by mělo být oficiálně představeno už příští týden. Časový plán však pracuje s tím, že tento článek nebude připravený pro výrobu dříve než v roce 2026. To mimo jiné naznačuje, jak daleko jsme od komerčního nasazení Robotaxi.

Energeticky hustší NC20 bude pohánět elektrické SUV, Cybertruck a potenciálně další budoucí elektromobily. NC30 a NC50 se od dvou nižších typů budou lišit tím, že dostanou křemíko-uhlíkové anody, díky čemuž by měly pojmout více energie a současně by se měly nabít za kratší dobu. S NC30 se údajně počítá také do Cybertrucku a do budoucího sedanu, zatímco NC50 by měl být vyhrazena pro výkonné verze.

Tesla Optimus a výroba baterií 4680 pro Cybertruck

Tesla Optimus a výroba baterií 4680 pro Cybertruck | foto: Tesla


Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!


Výroba zatím drhne

Tesla nyní vyrábí půl milionu článků 4680 denně, které se aktuálně používají v Cybertrucku a v Modelu Y. To naznačuje, že možná vyřešila některá úzká místa ve výrobě, která omezovala její masové nasazení. V případě nové generace článků 4680D, kde písmeno „D“ označuje nový suchý proces, však stále naráží na problémy.

Musk dal inženýrům Tesly lhůtu do konce roku, aby vyřešili hromadnou výrobu suchých katod nebo plán 4680D úplně zrušili. Dalším cílem je pak snížení nákladů na výrobu běžných článků 4680. Zpráva nicméně dodává, že navzdory nízké výtěžnosti výroby suchých katod je Tesla plánuje představit v Cybertrucku už v příštím roce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla vyvíjí přelomové baterie. Současně pracuje na čtyřech typech

Tesla 4680, strukturální baterie

Strukturální baterie v podobě bateriového článku Tesla 4680

Přestože by se z řady nedávných vyjádření Elona Muska mohlo zdát, že se Tesla výrazně odklání od výroby elektromobilů k umělé inteligenci a robotice, zdá se, že to nakonec nebude tak horké. Nová zpráva naznačuje, že Tesla usilovně pracuje na nových bateriích pro své elektromobily, včetně Robotaxi. Slibuje si od toho především zlepšení výkonu, snížení nákladů a masové nasazení. Napsal o tom server The Information s odvoláním na lidi, kteří jsou obeznámení s budoucími plány Tesly.

Tesla chystá až čtyři nové typy baterií

Existují čtyři nové verze článku 4680, které budou používat suchou katodu: NC05, NC20, NC30 a NC50 (NC znamená nový článek). Nasazení suchých katod je přitom nejen účinnější, ale i ekologičtější. V tradičních bateriích se používá mokrá kaše, která je drahá, škodlivá pro životní prostředí a zabírá spoustu místa v továrnách.

S článkem NC05 se údajně počítá pro nové Robotaxi, která by mělo být oficiálně představeno už příští týden. Časový plán však pracuje s tím, že tento článek nebude připravený pro výrobu dříve než v roce 2026. To mimo jiné naznačuje, jak daleko jsme od komerčního nasazení Robotaxi.

Energeticky hustší NC20 bude pohánět elektrické SUV, Cybertruck a potenciálně další budoucí elektromobily. NC30 a NC50 se od dvou nižších typů budou lišit tím, že dostanou křemíko-uhlíkové anody, díky čemuž by měly pojmout více energie a současně by se měly nabít za kratší dobu. S NC30 se údajně počítá také do Cybertrucku a do budoucího sedanu, zatímco NC50 by měl být vyhrazena pro výkonné verze.

Tesla Optimus a výroba baterií 4680 pro Cybertruck

Tesla Optimus a výroba baterií 4680 pro Cybertruck | foto: Tesla


Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!


Výroba zatím drhne

Tesla nyní vyrábí půl milionu článků 4680 denně, které se aktuálně používají v Cybertrucku a v Modelu Y. To naznačuje, že možná vyřešila některá úzká místa ve výrobě, která omezovala její masové nasazení. V případě nové generace článků 4680D, kde písmeno „D“ označuje nový suchý proces, však stále naráží na problémy.

Musk dal inženýrům Tesly lhůtu do konce roku, aby vyřešili hromadnou výrobu suchých katod nebo plán 4680D úplně zrušili. Dalším cílem je pak snížení nákladů na výrobu běžných článků 4680. Zpráva nicméně dodává, že navzdory nízké výtěžnosti výroby suchých katod je Tesla plánuje představit v Cybertrucku už v příštím roce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."