Jedním z největších problémů, které musí výrobci elektromobilů řešit, jsou baterie. Bateriový článek je základem elektromobilu a platí pravidlo, že firma s nejlepšími bateriemi získá ve finále největší počet zákazníků. Nejde ale jen o propojení několika článků dohromady. Baterie musí mít dostatek energie na dlouhé cesty a musí být dostatečně spolehlivé, aby vydržely stovky tisíc kilometrů při opakovaném nabíjení a vybíjení.
Tesla doufala, že její revoluční bateriové články 4680 budou řešením, které přinese zásadní průlom ve výrobě trakčních baterií. Tyto články, pojmenované podle svého průměru 46 milimetrů a délky 80 milimetrů, měly sloužit jako klíč k úsporám nákladů a vyšší hustotě energie. Největší současnou výzvou ale je jejich spolehlivá výroba v masovém měřítku.
Podle nedávné zprávy serveru The Information je generální ředitel Tesly Elon Musk nespokojený s dosavadním vývojem a dal týmu jasné ultimátum: do konce roku vyřešíte problémy s články 4680, nebo projekt ukončíme. Musk v květnu požadoval, aby tým snížil náklady a zvýšil výrobu a nedávno zdůraznil potřebu vyřešit technický problém, který způsobuje kolaps baterií při používání. Pokud se týmu nepodaří problémy vyřešit, Musk může nařídit zastavení projektu.
Čtěte také: Nasadí Tesla do aut ekologické baterie? Zdá se, že vyřešila největší problém
Tesla už do projektu investovala značné prostředky, včetně akvizice Maxwell Technologies v roce 2019, aby získala jejich revoluční technologii suchého vrstvení. Tato technologie měla snížit náklady a zvýšit efektivitu výroby. Nyní se však vývoj nachází v klíčovém okamžiku, kdy je potřeba dosáhnout konečného průlomu. Podle čínského serveru LatePost je tým blízko k dosažení Muskova cíle a Tesla by měla do konce roku zahájit masovou výrobu baterií 4680 s využitím technologie tzv. suchých elektrod. Nedávno byl dokončen návrh postupu výroby kladné elektrody s využitím procesu suchého vrstvení, který je prvním krokem před zahájením masové výroby. Vývojáři se nyní zaměřují na zlepšení efektivity výroby a na rozšíření výrobní kapacity.
Inženýři jsou pod značným tlakem, zejména po odchodu dlouholetého veterána Drewa Baglina v dubnu. I když je projekt ve vývoji už čtyři roky, Tesla zvládá výrobu článků jen pro přibližně 1 000 Cybertrucků týdně, což je mnohem méně, než původně plánovala. Pokud se podaří vyřešit problémy s masovou výrobou, bude to znamenat výrazné snížení nákladů na baterie a možná i návrat k projektu dostupného elektromobilu za 25 000 dolarů.
Jedním z největších problémů, které musí výrobci elektromobilů řešit, jsou baterie. Bateriový článek je základem elektromobilu a platí pravidlo, že firma s nejlepšími bateriemi získá ve finále největší počet zákazníků. Nejde ale jen o propojení několika článků dohromady. Baterie musí mít dostatek energie na dlouhé cesty a musí být dostatečně spolehlivé, aby vydržely stovky tisíc kilometrů při opakovaném nabíjení a vybíjení.
Tesla doufala, že její revoluční bateriové články 4680 budou řešením, které přinese zásadní průlom ve výrobě trakčních baterií. Tyto články, pojmenované podle svého průměru 46 milimetrů a délky 80 milimetrů, měly sloužit jako klíč k úsporám nákladů a vyšší hustotě energie. Největší současnou výzvou ale je jejich spolehlivá výroba v masovém měřítku.
Podle nedávné zprávy serveru The Information je generální ředitel Tesly Elon Musk nespokojený s dosavadním vývojem a dal týmu jasné ultimátum: do konce roku vyřešíte problémy s články 4680, nebo projekt ukončíme. Musk v květnu požadoval, aby tým snížil náklady a zvýšil výrobu a nedávno zdůraznil potřebu vyřešit technický problém, který způsobuje kolaps baterií při používání. Pokud se týmu nepodaří problémy vyřešit, Musk může nařídit zastavení projektu.
Čtěte také: Nasadí Tesla do aut ekologické baterie? Zdá se, že vyřešila největší problém
Tesla už do projektu investovala značné prostředky, včetně akvizice Maxwell Technologies v roce 2019, aby získala jejich revoluční technologii suchého vrstvení. Tato technologie měla snížit náklady a zvýšit efektivitu výroby. Nyní se však vývoj nachází v klíčovém okamžiku, kdy je potřeba dosáhnout konečného průlomu. Podle čínského serveru LatePost je tým blízko k dosažení Muskova cíle a Tesla by měla do konce roku zahájit masovou výrobu baterií 4680 s využitím technologie tzv. suchých elektrod. Nedávno byl dokončen návrh postupu výroby kladné elektrody s využitím procesu suchého vrstvení, který je prvním krokem před zahájením masové výroby. Vývojáři se nyní zaměřují na zlepšení efektivity výroby a na rozšíření výrobní kapacity.
Inženýři jsou pod značným tlakem, zejména po odchodu dlouholetého veterána Drewa Baglina v dubnu. I když je projekt ve vývoji už čtyři roky, Tesla zvládá výrobu článků jen pro přibližně 1 000 Cybertrucků týdně, což je mnohem méně, než původně plánovala. Pokud se podaří vyřešit problémy s masovou výrobou, bude to znamenat výrazné snížení nákladů na baterie a možná i návrat k projektu dostupného elektromobilu za 25 000 dolarů.