Tesla se snaží svého Autopilota vyladit opravdu do posledního detailu a nyní si pro nás připravila další vylepšení, které majitelé rozhodně ocení. Přichází totiž aktualizace, jež vylepší práci autonomního systému s rekuperací, především v nižších rychlostech. Jízda ve městech by tak měla být plynulejší, tišší a zároveň šetrnější k baterii.
Rekuperace energie je faktor, který ještě zvětšuje už tak propastný rozdíl v efektivitě mezi spalovacím a elektrickým motorem. Není proto divu, že automobilky stále aktivně pracují na jejím zdokonalování.
Samotná Tesla byla přibližně před rokem terčem jistých kontroverzí, když ze svého infotainmentu potají začala odebírat možnost nastavení rekuperace a uživatelům nezbylo nic jiného, než si zvyknout na poměrně agresivní formu tohoto systému. Ta umožňuje ve vozech kalifornské automobilky ovládat elektromobil v podstatě jedním pedálem.
Čtěte také: Česká stopa v Tesle! Věděli jste, že v jejích autech najdete součástky z Moravy?
Během posledních dní se Tesla snaží naučit systém Autopilota zlepšit efektivitu využívání rekuperace, a to především při nižších rychlostech a ve městech, kde je tento mechanismus nejúčinnější. Přispět by mohla nová schopnost umělé inteligence hned k několika věcem.
První výhodou, která každému vyvstane na mysli, je pochopitelně úspora spotřeby; ta je i vzhledem ke zmíněné agresi rekuperace poměrně významná. K zachování kondice baterie se přidá také zachování kondice brzdových destiček, které budou namáhány v podstatě minimálně a jejich výměnu budete moci o několik tisíc kilometrů odložit.
Tesla slibuje také tišší a plynulejší jízdu. Aktualizace je v těchto dnech vpouštěna do oběhu, a v následujících dnech či týdnech by měla dorazit většině uživatelů.
Tesla se snaží svého Autopilota vyladit opravdu do posledního detailu a nyní si pro nás připravila další vylepšení, které majitelé rozhodně ocení. Přichází totiž aktualizace, jež vylepší práci autonomního systému s rekuperací, především v nižších rychlostech. Jízda ve městech by tak měla být plynulejší, tišší a zároveň šetrnější k baterii.
Rekuperace energie je faktor, který ještě zvětšuje už tak propastný rozdíl v efektivitě mezi spalovacím a elektrickým motorem. Není proto divu, že automobilky stále aktivně pracují na jejím zdokonalování.
Samotná Tesla byla přibližně před rokem terčem jistých kontroverzí, když ze svého infotainmentu potají začala odebírat možnost nastavení rekuperace a uživatelům nezbylo nic jiného, než si zvyknout na poměrně agresivní formu tohoto systému. Ta umožňuje ve vozech kalifornské automobilky ovládat elektromobil v podstatě jedním pedálem.
Čtěte také: Česká stopa v Tesle! Věděli jste, že v jejích autech najdete součástky z Moravy?
Během posledních dní se Tesla snaží naučit systém Autopilota zlepšit efektivitu využívání rekuperace, a to především při nižších rychlostech a ve městech, kde je tento mechanismus nejúčinnější. Přispět by mohla nová schopnost umělé inteligence hned k několika věcem.
První výhodou, která každému vyvstane na mysli, je pochopitelně úspora spotřeby; ta je i vzhledem ke zmíněné agresi rekuperace poměrně významná. K zachování kondice baterie se přidá také zachování kondice brzdových destiček, které budou namáhány v podstatě minimálně a jejich výměnu budete moci o několik tisíc kilometrů odložit.
Tesla slibuje také tišší a plynulejší jízdu. Aktualizace je v těchto dnech vpouštěna do oběhu, a v následujících dnech či týdnech by měla dorazit většině uživatelů.