Že by se Tesla rozhodla pro další výrazné zjednodušení ovládání? U nově vyrobených vozů již neumožňuje řidičům změnu intenzity rekuperace, tedy jak moc bude elektromobil sám brzdit, když sundáte nohu z pedálu pro akceleraci, a získávat tím energii zpátky do baterie.
Na zahraničním fóru Tesla Motors Club si před měsícem začali hned v několika vláknech stěžovat někteří noví majitelé elektromobilů Tesla, že jejich vozy nemají možnost nastavení intenzity rekuperace. Přitom Tesly vždy měly možnost volby “Standard” a “Low” vhodné pro různé případy.
Pokud člověk seděl za volantem Tesly poprvé, mohlo se někomu zdát divné, jak prudce auto brzdí po sundání nohy lidově řečeno z plynu, což je pro konvenční vozy zcela neobvyklé chování. Tesla ale dost možná kvůli datům z používání jejích elektromobilů zjistila, že řidiči dříve nebo později přejdou od mírné k intenzivnější rekuperaci, která je vhodná pro bezpečnější a pohodlnější jednopedálové řízení, ale často také pro snížení spotřeby a prodloužení dojezdu. Takže se asi rozhodla to celé zjednodušit a tento přechod urychlit. Oficiální vyjádření však společnost neposkytla.
Vypadá to, že ke změně došlo někdy v létě. U dříve vyrobených a dodaných kusů, které ještě nastavení intenzity rekuperace mají, tato možnost zůstává i po softwarových aktualizacích.
Že by se Tesla rozhodla pro další výrazné zjednodušení ovládání? U nově vyrobených vozů již neumožňuje řidičům změnu intenzity rekuperace, tedy jak moc bude elektromobil sám brzdit, když sundáte nohu z pedálu pro akceleraci, a získávat tím energii zpátky do baterie.
Na zahraničním fóru Tesla Motors Club si před měsícem začali hned v několika vláknech stěžovat někteří noví majitelé elektromobilů Tesla, že jejich vozy nemají možnost nastavení intenzity rekuperace. Přitom Tesly vždy měly možnost volby “Standard” a “Low” vhodné pro různé případy.
Pokud člověk seděl za volantem Tesly poprvé, mohlo se někomu zdát divné, jak prudce auto brzdí po sundání nohy lidově řečeno z plynu, což je pro konvenční vozy zcela neobvyklé chování. Tesla ale dost možná kvůli datům z používání jejích elektromobilů zjistila, že řidiči dříve nebo později přejdou od mírné k intenzivnější rekuperaci, která je vhodná pro bezpečnější a pohodlnější jednopedálové řízení, ale často také pro snížení spotřeby a prodloužení dojezdu. Takže se asi rozhodla to celé zjednodušit a tento přechod urychlit. Oficiální vyjádření však společnost neposkytla.
Vypadá to, že ke změně došlo někdy v létě. U dříve vyrobených a dodaných kusů, které ještě nastavení intenzity rekuperace mají, tato možnost zůstává i po softwarových aktualizacích.