Tesla se v rámci svého reportu o dopadu výroby na životní prostředí vyjádřila i k recyklaci baterií. Jestliže jste stále přesvědčení o tom, že baterie používané v elektrických vozidlech jsou prakticky neobnovitelné, pokusí se vás Tesla vyvést z omylu. Jen za loňský rok se jí totiž podařilo získat obrovské množství znovu použitelných materiálů.
Z vyřazených vozidel a baterií se jí podařilo získat tolik materiálu, že by to stačilo k uložení energie pro 9 000 nových Modelů Y. Z celkového objemu lze použít více než 90 procent zdrojů. V řeči kapacity jde zhruba o 650 MWh. To jsou navíc hodnoty, kterých dosahuje Tesla jen ve svém recyklačním závodě v Nevadě. Do procesu se zapojuje i velké množství partnerských společností.
Těm Tesla dodala materiál, který po recyklaci může dosáhnout až 3 GWh kapacity nových baterií. V přepočtu by tedy šlo o více než 43 tisíc základních Modelů Y s pohonem zadní nápravy. Při tomto procesu se sbírají především drahé kovy jako jsou nikl, kobalt, měď a lithium. Tesla se zajímá o vlastní produkty, které začínají dosluhovat, nefungují podle předpokladů nebo o ty, které jednoduše došly na konec svého životního cyklu. Všechny takové vozy se shromáždí v operačním centru Tesly, kde dochází k dalším krokům recyklace.
Čtěte také: Baterie v elektromobilech jsou téměř nezničitelné. Studie vyvrací mýtus
V Gigafactory v Nevadě se jednotlivé díly roztřídí a rozdělí na jednotlivé komponenty. Poté jsou převezeny do výroben baterií v Kalifornii a ve státě New York. Jelikož zdejší továrny nejsou dimenzované na výrobu prvních i recyklovaných baterií, velké množství materiálů je postoupeno partnerům k další výrobě. Baterie zatím nejsou vyráběné pouze z recyklovaných materiálů, používají se jako příměsi do prvotní výroby.
Jestliže samotná Tesla je schopná z recyklátů vyrobit v souhrnu více než 52 tisíc vozidel v základní konfiguraci, je jisté, že při zapojení ostatních výrobců by se mohly ceny elektrických vozidel začít snižovat. Jak je známé, úložiště energie totiž tvoří podstatnou část ceny elektromobilů a je jednou z hlavních příčin, proč se velké množství lidí vlastnictví vozidel na alternativní pohon stále vyhýbá. Pokud se podaří tuto problematiku vyřešit, měl by se ekologický statut elektromobilů razantně navýšit. Výrobci by se hlavně takovými statistikami měli chlubit o to více.
Tesla se v rámci svého reportu o dopadu výroby na životní prostředí vyjádřila i k recyklaci baterií. Jestliže jste stále přesvědčení o tom, že baterie používané v elektrických vozidlech jsou prakticky neobnovitelné, pokusí se vás Tesla vyvést z omylu. Jen za loňský rok se jí totiž podařilo získat obrovské množství znovu použitelných materiálů.
Z vyřazených vozidel a baterií se jí podařilo získat tolik materiálu, že by to stačilo k uložení energie pro 9 000 nových Modelů Y. Z celkového objemu lze použít více než 90 procent zdrojů. V řeči kapacity jde zhruba o 650 MWh. To jsou navíc hodnoty, kterých dosahuje Tesla jen ve svém recyklačním závodě v Nevadě. Do procesu se zapojuje i velké množství partnerských společností.
Těm Tesla dodala materiál, který po recyklaci může dosáhnout až 3 GWh kapacity nových baterií. V přepočtu by tedy šlo o více než 43 tisíc základních Modelů Y s pohonem zadní nápravy. Při tomto procesu se sbírají především drahé kovy jako jsou nikl, kobalt, měď a lithium. Tesla se zajímá o vlastní produkty, které začínají dosluhovat, nefungují podle předpokladů nebo o ty, které jednoduše došly na konec svého životního cyklu. Všechny takové vozy se shromáždí v operačním centru Tesly, kde dochází k dalším krokům recyklace.
Čtěte také: Baterie v elektromobilech jsou téměř nezničitelné. Studie vyvrací mýtus
V Gigafactory v Nevadě se jednotlivé díly roztřídí a rozdělí na jednotlivé komponenty. Poté jsou převezeny do výroben baterií v Kalifornii a ve státě New York. Jelikož zdejší továrny nejsou dimenzované na výrobu prvních i recyklovaných baterií, velké množství materiálů je postoupeno partnerům k další výrobě. Baterie zatím nejsou vyráběné pouze z recyklovaných materiálů, používají se jako příměsi do prvotní výroby.
Jestliže samotná Tesla je schopná z recyklátů vyrobit v souhrnu více než 52 tisíc vozidel v základní konfiguraci, je jisté, že při zapojení ostatních výrobců by se mohly ceny elektrických vozidel začít snižovat. Jak je známé, úložiště energie totiž tvoří podstatnou část ceny elektromobilů a je jednou z hlavních příčin, proč se velké množství lidí vlastnictví vozidel na alternativní pohon stále vyhýbá. Pokud se podaří tuto problematiku vyřešit, měl by se ekologický statut elektromobilů razantně navýšit. Výrobci by se hlavně takovými statistikami měli chlubit o to více.