Svolávací akce nejsou v automobilovém průmyslu žádnou novinkou, ale s rostoucí složitostí moderních vozů přirozeně roste i jejich počet. Podle údajů americké Národní správy bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) se deset nejhorších „hříšníků“ podílelo v minulém roce na svolání více než 25 milionů vozidel.
Nejvíce automobilů svolala Tesla, která sice vydala jen 15 svolávacích akcí (nebereme v potaz, kolik z nich automobilka vyřešila OTA updatem bez nutnosti návštěvy servisu), ty se ale týkaly více než 5 milionů aut. Naproti tomu Stellantis svolal přes 4,8 milionu vozidel a vydal rekordních 72 svolávacích akcí.
Tesla obsadila první příčku v počtu dotčených automobilů. Největší počet svolaných vozů (2 193 869) zahrnul modely S, X, 3, Y a Cybertruck vyrobené mezi lety 2012 a 2024, přičemž důvodem bylo špatné zobrazení velikosti fontu varovných ikon na přístrojovém panelu.
Dalších 1 849 638 aut mohlo mít problém s detekcí nezajištěné kapoty. Zajímavostí je, že Cybertruck byl svolán sedmkrát, například kvůli zasekávajícímu se pedálu akcelerace nebo pro závadu měniče pohonu, způsobujícímu ztrátu výkonu.
Rekordní počet svolávacích akcí patří koncernu Stellantis. Mezi nejvýznamnější patří svolání 1 033 433 vozů (Dodge Durango, Chrysler Pacifica, Jeep Grand Cherokee a další) kvůli nefunkčním zpětným kamerám. Další významná svolávací akce zahrnula 1 025 432 vozů Ram 1500 (2019–2024) s možnou poruchou softwaru vedoucí k deaktivaci stabilizačního systému ESP.
Ford letos zaznamenal v rámci USA mírné zlepšení. Největší svolávací akce postihla 1 889 110 modelů Explorer (2011–2019) kvůli vadným klipům na čalounění sloupků A. Dalších 552 188 modelů F-150 z roku 2014 mohlo mít problém s řazením, kdy mohlo v jakékoliv rychlosti dojít k přeřazení na první rychlostní stupeň, což mohlo následně vést k nehodě.
U Hondy dominovalo svolání 1 693 199 vozů kvůli problémům řízení, které mohlo znesnadnit manipulaci s volantem. Další problém řady modelů se týkal 750 114 aut s poruchou senzoru hmotnosti na sedadle spolujezdce, což mohlo vést k nesprávné aktivaci airbagu. Třetí velká svolávací akce postihla 720 810 vozidel, které se potýkaly s problémy palivových čerpadel.
Největší problém u GM se týkal 701 665 vozů Chevrolet Silverado a GMC Sierra s rizikem uvolnění víka zadního nákladového prostoru.
Mnichovská automobilka musela řešit potenciální riziko požáru 720 796 aut z důvodu špatnéhu těsnění vodního čerpadla. Dalších 394 029 vozů mělo problémy s airbagy, které mohly při aktivaci uvolňovat střepiny.
Největší svolávací akce korejské značky postihla 462 869 modelů Telluride (2020–2024) s rizikem přehřátí motoru posuvu sedadel. Jiná akce řešila u stejného modelu potenciální problém s funkcí převodovky.
Toyotu postihly v roce 2024 významné problémy, například u 381 199 modelů Tacoma (2022–2023) kvůli možnému selhání zadní nápravy nebo u více než 100 000 modelů Tundra a Lexus LX s vadnými motory.
Hyundai svolal 226 118 modelů Elantra a Santa Fe kvůli poruše zadní kamery. Další významná svolávací akce zahrnula modely Ioniq 5 a 6 s potenciálním selháním dobíjecí jednotky.
Německý koncern si v porovnání s jinými značkami nevedl špatně. Největší svolávací akce Volkswagenu se týkala 271 330 modelů Atlas a Atlas Cross Sport (2021–2024) kvůli problémům s airbagy. Další významná akce zahrnula 261 257 vozů s možným únikem paliva v souvislosti s vadným těsněním palivového čerpadla.
Rok 2024 na amerických silnicích ukázal, že i drobné technické problémy, jako špatný font na přístrojové desce, mohou vést k masivním svolávacím akcím. Automobilky jsou pod drobnohledem NHTSA, který může být na jednu stranu nepříjemný, na straně druhé je zárukou, že budou řešeny i ty nejmenší závady.
Svolávací akce nejsou v automobilovém průmyslu žádnou novinkou, ale s rostoucí složitostí moderních vozů přirozeně roste i jejich počet. Podle údajů americké Národní správy bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) se deset nejhorších „hříšníků“ podílelo v minulém roce na svolání více než 25 milionů vozidel.
Nejvíce automobilů svolala Tesla, která sice vydala jen 15 svolávacích akcí (nebereme v potaz, kolik z nich automobilka vyřešila OTA updatem bez nutnosti návštěvy servisu), ty se ale týkaly více než 5 milionů aut. Naproti tomu Stellantis svolal přes 4,8 milionu vozidel a vydal rekordních 72 svolávacích akcí.
Tesla obsadila první příčku v počtu dotčených automobilů. Největší počet svolaných vozů (2 193 869) zahrnul modely S, X, 3, Y a Cybertruck vyrobené mezi lety 2012 a 2024, přičemž důvodem bylo špatné zobrazení velikosti fontu varovných ikon na přístrojovém panelu.
Dalších 1 849 638 aut mohlo mít problém s detekcí nezajištěné kapoty. Zajímavostí je, že Cybertruck byl svolán sedmkrát, například kvůli zasekávajícímu se pedálu akcelerace nebo pro závadu měniče pohonu, způsobujícímu ztrátu výkonu.
Rekordní počet svolávacích akcí patří koncernu Stellantis. Mezi nejvýznamnější patří svolání 1 033 433 vozů (Dodge Durango, Chrysler Pacifica, Jeep Grand Cherokee a další) kvůli nefunkčním zpětným kamerám. Další významná svolávací akce zahrnula 1 025 432 vozů Ram 1500 (2019–2024) s možnou poruchou softwaru vedoucí k deaktivaci stabilizačního systému ESP.
Ford letos zaznamenal v rámci USA mírné zlepšení. Největší svolávací akce postihla 1 889 110 modelů Explorer (2011–2019) kvůli vadným klipům na čalounění sloupků A. Dalších 552 188 modelů F-150 z roku 2014 mohlo mít problém s řazením, kdy mohlo v jakékoliv rychlosti dojít k přeřazení na první rychlostní stupeň, což mohlo následně vést k nehodě.
U Hondy dominovalo svolání 1 693 199 vozů kvůli problémům řízení, které mohlo znesnadnit manipulaci s volantem. Další problém řady modelů se týkal 750 114 aut s poruchou senzoru hmotnosti na sedadle spolujezdce, což mohlo vést k nesprávné aktivaci airbagu. Třetí velká svolávací akce postihla 720 810 vozidel, které se potýkaly s problémy palivových čerpadel.
Největší problém u GM se týkal 701 665 vozů Chevrolet Silverado a GMC Sierra s rizikem uvolnění víka zadního nákladového prostoru.
Mnichovská automobilka musela řešit potenciální riziko požáru 720 796 aut z důvodu špatnéhu těsnění vodního čerpadla. Dalších 394 029 vozů mělo problémy s airbagy, které mohly při aktivaci uvolňovat střepiny.
Největší svolávací akce korejské značky postihla 462 869 modelů Telluride (2020–2024) s rizikem přehřátí motoru posuvu sedadel. Jiná akce řešila u stejného modelu potenciální problém s funkcí převodovky.
Toyotu postihly v roce 2024 významné problémy, například u 381 199 modelů Tacoma (2022–2023) kvůli možnému selhání zadní nápravy nebo u více než 100 000 modelů Tundra a Lexus LX s vadnými motory.
Hyundai svolal 226 118 modelů Elantra a Santa Fe kvůli poruše zadní kamery. Další významná svolávací akce zahrnula modely Ioniq 5 a 6 s potenciálním selháním dobíjecí jednotky.
Německý koncern si v porovnání s jinými značkami nevedl špatně. Největší svolávací akce Volkswagenu se týkala 271 330 modelů Atlas a Atlas Cross Sport (2021–2024) kvůli problémům s airbagy. Další významná akce zahrnula 261 257 vozů s možným únikem paliva v souvislosti s vadným těsněním palivového čerpadla.
Rok 2024 na amerických silnicích ukázal, že i drobné technické problémy, jako špatný font na přístrojové desce, mohou vést k masivním svolávacím akcím. Automobilky jsou pod drobnohledem NHTSA, který může být na jednu stranu nepříjemný, na straně druhé je zárukou, že budou řešeny i ty nejmenší závady.