V Číně můžeme v příštích týdnech a měsících očekávat výrazný nárůst poptávky po již nyní nejoblíbenějším a nejprodávanějším elektromobilu, Tesla Model 3. Jak totiž informuje web Teslarati, americký výrobce aut a největší výrobce elektromobilů na světě totiž vůz pro zákazníky zlevnil a přitom současně vylepšil, například pokud jde o delší dojezd.
V případě Modelu 3 Standard Range Plus je výrobní cena elektromobilu vyráběného v čínské Gigafactory 3 v Šanghaji nižší než u stejné verze vyráběné v domácí, americké Gigafactory ve Fremontu. Tesla totiž v Číně přešla u svého základního modelu od NMC baterií (nikl, mangan, kobalt) k novým, bezkobaltovým bateriím LFP (lithium, železo, fosfát), které jsou levnější a dá se říci, že i mnohem ekologičtější právě kvůli absenci kobaltu. Jelikož ale mají nižší energetickou hustotu, může být překvapením, že Tesla paradoxně zvýšila dojezd u základní verze z 445 na 468 km dle normy NEDC.
Díky levnější výrobě se Tesla odhodlala dokonce ke zlevnění vozu, v přepočtu o nějakých 70 až 115 tisíc korun dle verzí se standardním a delším dojezdem. Nejlevnější Model 3 teď vychází na pouhých 249 900 čínských juanů, tj. zhruba 850 tisíc korun. Samozřejmě pokud bychom započítali dovoz, clo a další náklady, dostaneme se v našich končinách na vyšší částku. Ale kouzlo je právě v tom, že Tesla chce vyrábět své elektromobily na všech kontinentech a tím výrazně srazit koncovou cenu pro zákazníka. Společně s těmito postupnými vylepšeními a snižováním i výrobní ceny.
V Číně můžeme v příštích týdnech a měsících očekávat výrazný nárůst poptávky po již nyní nejoblíbenějším a nejprodávanějším elektromobilu, Tesla Model 3. Jak totiž informuje web Teslarati, americký výrobce aut a největší výrobce elektromobilů na světě totiž vůz pro zákazníky zlevnil a přitom současně vylepšil, například pokud jde o delší dojezd.
V případě Modelu 3 Standard Range Plus je výrobní cena elektromobilu vyráběného v čínské Gigafactory 3 v Šanghaji nižší než u stejné verze vyráběné v domácí, americké Gigafactory ve Fremontu. Tesla totiž v Číně přešla u svého základního modelu od NMC baterií (nikl, mangan, kobalt) k novým, bezkobaltovým bateriím LFP (lithium, železo, fosfát), které jsou levnější a dá se říci, že i mnohem ekologičtější právě kvůli absenci kobaltu. Jelikož ale mají nižší energetickou hustotu, může být překvapením, že Tesla paradoxně zvýšila dojezd u základní verze z 445 na 468 km dle normy NEDC.
Díky levnější výrobě se Tesla odhodlala dokonce ke zlevnění vozu, v přepočtu o nějakých 70 až 115 tisíc korun dle verzí se standardním a delším dojezdem. Nejlevnější Model 3 teď vychází na pouhých 249 900 čínských juanů, tj. zhruba 850 tisíc korun. Samozřejmě pokud bychom započítali dovoz, clo a další náklady, dostaneme se v našich končinách na vyšší částku. Ale kouzlo je právě v tom, že Tesla chce vyrábět své elektromobily na všech kontinentech a tím výrazně srazit koncovou cenu pro zákazníka. Společně s těmito postupnými vylepšeními a snižováním i výrobní ceny.