Tesla si dala říct a začíná prodávat kulatý volant. Jenže to má háček

Petr Bergmann
  • Noví vlastníci Modelu S a Modelu X mají na výběr ze dvou volantů
  • Ani stávající majitelé nepřijdou zkrátka
  • Řidiči kritizují ztížené ovládání
Tesla Model S dostala volant typu "beran"
Tesla Model S dostala volant typu "beran"

Automobilka Tesla přichází s novinkou. Zákazníkům, kteří si pořídili Model S nebo X s futuristickým volantem typu „yoke“, nabízí dodatečnou montáž klasického kulatého volantu. Cena za výměnu činí 700 dolarů, tedy zhruba 16 tisíc korun podle aktuálního přepočtu.

Tesla a její speciální volant

Americká automobilka začíná u svých vozů Model S a Model X, které poslední dva roky prodávala pouze s volantem „yoke“, nabízet volitelnou možnost vybavit vůz běžným kulatým volantem. Řada zákazníků dřívější filozofii výrobce nerozuměla a futuristický volant často považovala za ústupek, nutný pouze k získání daného modelu.

Novým zákazníkům se konečně otevírají možnosti volby a Tesla se rozhodla umožnit změnu také stávajícím vlastníkům. Majitelé již zakoupených vozů budou muset za výměnu uhradit 700 dolarů, v přepočtu necelých 16 tisíc korun, kdežto budoucí vlastníci se mohou bezplatně rozhodnout, jaký typ volantu chtějí ve svém vozidle mít.

Nový kulatý volant pro Model S a Model X
Nový kulatý volant pro Model S a Model X

Čtěte také: Tesla prodala 1,3 milionu aut, meziročně o 40 % více. Přesto je v nemilosti


Nový volant není bez chyb

Jak Tesla uvádí na webových stránkách, dodatečná výměna je určena pouze pro vozy Model S a Model X, které byly dodány s volantem typu „yoke“. V kupní ceně je již zahrnuta montáž ve značkových servisech Tesla. Výměny se začnou provádět v březnu, zákazníci se ale již dnes mohou registrovat a řadit do pomyslné fronty.

V souvislosti s tím je dobré zmínit, že i když se někteří uživatelé domnívají, že jde o kompletní návrat k původnímu volantu, není tomu tak. Vrací se sice kulatý tvar, ten si ale ponechává některé z funkcí volantu „yoke“. Zcela chybí páčky pod volantem, jejichž funkce se Tesla snaží automatizovat nebo je nahrazuje dotykovými tlačítky. K tomu se vyjádřila i řada uživatelů, kterým právě absence ovládacích páček působí mnohem víc problémů než tvar volantu, připomínající knipl letadla.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články