Doba je zlá a šetření na materiálech se nevyhýbá ani největším výrobcům automobilů na světě. Mezi ně lze dnes bez pochyb zařadit i americkou Teslu. Vždyť její prodejní úspěchy i ve zhoršených podmínkách letošního roku jsou až těžko uvěřitelné. Ale i Tesla potřebuje ušetřit. Se svým posledním poznatkem a úbytkem materiálu by měla výrobní cena každého kusu vozidla klesnout o odhadovaných 114 dolarů, tedy v přepočtu asi 3 tisíce korun.
Elektromobily od Tesly přijdou o rozšířené ultrazvukové senzory, o čemž jsme už informovali dříve. Všechny modely se tak budou spoléhat výhradně na optický systém Tesla Vision. Nejdříve o senzory přijdou Modely 3 a Y. Společnost prohlásila, že díky pokročilosti optických snímačů a vysoké kvalitě obrazu vozy již nepotřebují tento doplňkový systém. Systém autopilota si navíc s optickým systémem plně vystačí.
Na každé vozidlo dosud Tesla dávala 12 těchto ultrazvukových snímačů. Podle odhadů vyjde snímač včetně materiálu na uchycení, izolaci, propojovací konektory a další součásti na 114 dolarů. To jsou téměř 3 tisíce korun. Nemusí se to zdát být příliš mnoho, ve velkém nákladu to ale tvoří mnohem vyšší částky. Pokud vás zajímá více o skladbě součástek, podrobný rozbor i proč Tesla k tomuto kroku přistoupila, doporučujeme shlédnout video níže.
Čtěte také: Obchod za miliardy dolarů! Tesla si prý v Indonésii zajistila materiál na výrobu baterií
Ultrazvuková čidla pomáhají vozu lépe mapovat své okolí a to jak to bezprostřední, tak i obrysy a překážky na delší vzdálenost. S postupem technologie a kvalitnějšími optickými záznamy ale dokáží levnější kamery nahradit drahou ultrazvukovou technologii. Ta se ovšem i dnes může zdát být přesnější. Tesla pro vyhodnocování dopravních situací používá velmi pokročilý systém Tesla Vision, který se s každou jízdou učí.
I proto si může Tesla dovolit vsadit na jednodušší řešení. Strojové učené je natolik pokročilé, že i výstup z kamerových systémů dokáží poskytnout dostatek dat pro správné vyhodnocení. Dříve se autonomní vozy neobešly bez obrovských radarových modulů na střeše a jiných místech karoserie. S postupnou modernizací, miniaturizací i obecným technologickým postupem ale již brzy nepoznáme, že vůz tyto složité systémy vůbec obsahuje.
Doba je zlá a šetření na materiálech se nevyhýbá ani největším výrobcům automobilů na světě. Mezi ně lze dnes bez pochyb zařadit i americkou Teslu. Vždyť její prodejní úspěchy i ve zhoršených podmínkách letošního roku jsou až těžko uvěřitelné. Ale i Tesla potřebuje ušetřit. Se svým posledním poznatkem a úbytkem materiálu by měla výrobní cena každého kusu vozidla klesnout o odhadovaných 114 dolarů, tedy v přepočtu asi 3 tisíce korun.
Elektromobily od Tesly přijdou o rozšířené ultrazvukové senzory, o čemž jsme už informovali dříve. Všechny modely se tak budou spoléhat výhradně na optický systém Tesla Vision. Nejdříve o senzory přijdou Modely 3 a Y. Společnost prohlásila, že díky pokročilosti optických snímačů a vysoké kvalitě obrazu vozy již nepotřebují tento doplňkový systém. Systém autopilota si navíc s optickým systémem plně vystačí.
Na každé vozidlo dosud Tesla dávala 12 těchto ultrazvukových snímačů. Podle odhadů vyjde snímač včetně materiálu na uchycení, izolaci, propojovací konektory a další součásti na 114 dolarů. To jsou téměř 3 tisíce korun. Nemusí se to zdát být příliš mnoho, ve velkém nákladu to ale tvoří mnohem vyšší částky. Pokud vás zajímá více o skladbě součástek, podrobný rozbor i proč Tesla k tomuto kroku přistoupila, doporučujeme shlédnout video níže.
Čtěte také: Obchod za miliardy dolarů! Tesla si prý v Indonésii zajistila materiál na výrobu baterií
Ultrazvuková čidla pomáhají vozu lépe mapovat své okolí a to jak to bezprostřední, tak i obrysy a překážky na delší vzdálenost. S postupem technologie a kvalitnějšími optickými záznamy ale dokáží levnější kamery nahradit drahou ultrazvukovou technologii. Ta se ovšem i dnes může zdát být přesnější. Tesla pro vyhodnocování dopravních situací používá velmi pokročilý systém Tesla Vision, který se s každou jízdou učí.
I proto si může Tesla dovolit vsadit na jednodušší řešení. Strojové učené je natolik pokročilé, že i výstup z kamerových systémů dokáží poskytnout dostatek dat pro správné vyhodnocení. Dříve se autonomní vozy neobešly bez obrovských radarových modulů na střeše a jiných místech karoserie. S postupnou modernizací, miniaturizací i obecným technologickým postupem ale již brzy nepoznáme, že vůz tyto složité systémy vůbec obsahuje.