Americká automobilka teprve nedávno spustila výrobu svého dlouho slibovaného a mnohokrát odkládaného tahače Tesla Semi. Už ale plánuje navýšení výroby, a to až na 50 tisíc kusů ročně od roku 2024. Ty by se mohly vyrábět i v Evropě a Asii. Uhodnete, kolik kilometrů by měly zvládnout na jedno nabití?
Elektrický tahač Tesla Semi je již dva týdny ve finální výrobě pro koncové zákazníky a pomalu se blíží čas dodání tahačů prvnímu klientovi, kterým má být společnost Pepsi. Ta by se svých tahačů na baterky měla dočkat již 1. prosince. Celkově jich pak obdrží nejméně 100, pokud ještě počet nenavýší.
I přesto, že kalifornská automobilka ještě žádné vozy nedodala, Elon Musk již mluví o navyšování výroby Tesly Semi, uvádí server Teslarati na základě rozhovoru Muska během zveřejnění finančních výsledků za Q3 2022. A jak již tušíte, nezvolil si jednoduchý cíl. Do roku 2024 chce totiž vyrábět každoročně přes 50 tisíc elektrických tahačů. A pozor, tohle platí pouze pro Severní Ameriku.
Do Evropy a Asie by se totiž mohly dostat speciální verze tahačů upravené pro místní potřeby. Ty by se zde podle Muska mohly i vyrábět. Nová továrna Tesly na tahače v Evropě či Asii je a ještě nějakou chvíli asi ještě nejspíše bude pouze spekulací a veřejným slibem Elona Muska.
Čtěte také: Levná Tesla se blíží! Elon Musk ohlásil vývoj přelomového elektromobilu
Plně naložený tahač Tesla Semi o hmotnosti přes 37 tun by měl podle Elona Muska zvládnout asi 800 kilometrů na jedno nabití. V budoucnosti pak podle něj přijde i verze tahače s menší baterií, která bude mít dojezd kolem 480 kilometrů.
Pokud však bude chtít Tesla opravdu vyrobit 50 tisíc tahačů, bude potřebovat obří výrobní kapacitu. Při předpokladu, že každá baterie vozu bude mít kapacitu okolo 1 000 kWh, bude Tesla potřebovat ročně vyrobit baterie o kapacitě 50 GWh. Pro srovnání, v současnosti má Gigafactory v Nevadě celkovou roční kapacitu asi 39 GWh.
Americká automobilka teprve nedávno spustila výrobu svého dlouho slibovaného a mnohokrát odkládaného tahače Tesla Semi. Už ale plánuje navýšení výroby, a to až na 50 tisíc kusů ročně od roku 2024. Ty by se mohly vyrábět i v Evropě a Asii. Uhodnete, kolik kilometrů by měly zvládnout na jedno nabití?
Elektrický tahač Tesla Semi je již dva týdny ve finální výrobě pro koncové zákazníky a pomalu se blíží čas dodání tahačů prvnímu klientovi, kterým má být společnost Pepsi. Ta by se svých tahačů na baterky měla dočkat již 1. prosince. Celkově jich pak obdrží nejméně 100, pokud ještě počet nenavýší.
I přesto, že kalifornská automobilka ještě žádné vozy nedodala, Elon Musk již mluví o navyšování výroby Tesly Semi, uvádí server Teslarati na základě rozhovoru Muska během zveřejnění finančních výsledků za Q3 2022. A jak již tušíte, nezvolil si jednoduchý cíl. Do roku 2024 chce totiž vyrábět každoročně přes 50 tisíc elektrických tahačů. A pozor, tohle platí pouze pro Severní Ameriku.
Do Evropy a Asie by se totiž mohly dostat speciální verze tahačů upravené pro místní potřeby. Ty by se zde podle Muska mohly i vyrábět. Nová továrna Tesly na tahače v Evropě či Asii je a ještě nějakou chvíli asi ještě nejspíše bude pouze spekulací a veřejným slibem Elona Muska.
Čtěte také: Levná Tesla se blíží! Elon Musk ohlásil vývoj přelomového elektromobilu
Plně naložený tahač Tesla Semi o hmotnosti přes 37 tun by měl podle Elona Muska zvládnout asi 800 kilometrů na jedno nabití. V budoucnosti pak podle něj přijde i verze tahače s menší baterií, která bude mít dojezd kolem 480 kilometrů.
Pokud však bude chtít Tesla opravdu vyrobit 50 tisíc tahačů, bude potřebovat obří výrobní kapacitu. Při předpokladu, že každá baterie vozu bude mít kapacitu okolo 1 000 kWh, bude Tesla potřebovat ročně vyrobit baterie o kapacitě 50 GWh. Pro srovnání, v současnosti má Gigafactory v Nevadě celkovou roční kapacitu asi 39 GWh.