Americký výrobce elektrických vozidel Tesla je vítán, pokud v Indii založí obchodní síť a bude zde vyrábět svá auta na prodej a vývoz. Firma ale nesmí dovážet auta z Číny, řekl v úterý indický ministr dopravy. „Vyrábět v Číně a prodávat zde není dobré řešení,“ nechal se ministr Nitin Gadkari slyšet na vládní konferenci.
Tesla se v Indii dlouhodobě snaží prodávat svá elektrická vozidla a téměř rok se snažila lobovat u úředníků v Novém Dillí, aby snížili cla, která podle Elona Muska patří k nejvyšším na světě. Úsilí se ale ocitlo na mrtvém bodě, protože americký výrobce zatím v Indii neplánuje investovat, což je krok, který by byl v souladu s vizí premiéra Narenry Modiho „Made in India“ na podporu místní výroby a vytváření pracovních míst.
Vzájemné rozhovory se ocitly na mrtvém bodě již v lednu, protože indická vláda nechce dát Tesle žádné výhody bez závazku automobilky vyrábět vozidla lokálně v Indii. S odkazem na prohlášení utajovaného zdroje vyplývá, že diskuze s indickou vládou dospěly do „zvláštní patové situace“. Ta očividně narušuje ambice Tesly, která doufala, že se jí podaří indické úředníky přesvědčit, aby došlo ke snížení dovozní daně.
Čtěte také: Tesla se obejde bez kobaltu a niklu. Rapidně nasazuje jiný typ baterie
Indická dovozní daň u elektrických vozidel, jejichž cena včetně dopravních nákladů přesáhne 40 000 dolarů (asi 914 000 korun), činí až 100 %. Indie by se tak pro Teslu stala nejdražším světovým trhem a její vozy by byly pro většinu místních spotřebitelů naprosto nedosažitelné. Tesla se údajně měla vyjádřit, že je otevřena nákupům automobilových komponentů od místních firem, ale vládní zdroje požadují pevné závazky ohledně zahájení výroby.
Indická vláda premiéra Modiho v minulosti vůči zahraničním společnostem zaujala tvrdý přístup. Již v roce 2017 se o daňové úlevy snažil Apple, ale mnoho z jeho požadavků bylo indickými úředníky zamítnuto.
Americký výrobce elektrických vozidel Tesla je vítán, pokud v Indii založí obchodní síť a bude zde vyrábět svá auta na prodej a vývoz. Firma ale nesmí dovážet auta z Číny, řekl v úterý indický ministr dopravy. „Vyrábět v Číně a prodávat zde není dobré řešení,“ nechal se ministr Nitin Gadkari slyšet na vládní konferenci.
Tesla se v Indii dlouhodobě snaží prodávat svá elektrická vozidla a téměř rok se snažila lobovat u úředníků v Novém Dillí, aby snížili cla, která podle Elona Muska patří k nejvyšším na světě. Úsilí se ale ocitlo na mrtvém bodě, protože americký výrobce zatím v Indii neplánuje investovat, což je krok, který by byl v souladu s vizí premiéra Narenry Modiho „Made in India“ na podporu místní výroby a vytváření pracovních míst.
Vzájemné rozhovory se ocitly na mrtvém bodě již v lednu, protože indická vláda nechce dát Tesle žádné výhody bez závazku automobilky vyrábět vozidla lokálně v Indii. S odkazem na prohlášení utajovaného zdroje vyplývá, že diskuze s indickou vládou dospěly do „zvláštní patové situace“. Ta očividně narušuje ambice Tesly, která doufala, že se jí podaří indické úředníky přesvědčit, aby došlo ke snížení dovozní daně.
Čtěte také: Tesla se obejde bez kobaltu a niklu. Rapidně nasazuje jiný typ baterie
Indická dovozní daň u elektrických vozidel, jejichž cena včetně dopravních nákladů přesáhne 40 000 dolarů (asi 914 000 korun), činí až 100 %. Indie by se tak pro Teslu stala nejdražším světovým trhem a její vozy by byly pro většinu místních spotřebitelů naprosto nedosažitelné. Tesla se údajně měla vyjádřit, že je otevřena nákupům automobilových komponentů od místních firem, ale vládní zdroje požadují pevné závazky ohledně zahájení výroby.
Indická vláda premiéra Modiho v minulosti vůči zahraničním společnostem zaujala tvrdý přístup. Již v roce 2017 se o daňové úlevy snažil Apple, ale mnoho z jeho požadavků bylo indickými úředníky zamítnuto.