Tesla s nájezdem přes 400 000 km. Vyšla jen na 200 tisíc, baterii má stále v záruce

Tesla Model S s nájezdem 400 000 km si stále udržuje 70 % kapacity baterie. Nového majitele vyšla na pouhých 200 tisíc a má ještě záruku na baterii.
400 000 kilometrů a stále ve formě
Tesla Model S je jedním z nejvíce ikonických elektromobilů na trhu. Dlouhý dojezd, luxusní provedení a moderní technologie z něho dělají oblíbenou volbu mezi řidiči, kteří hledají efektivní a výkonné elektrické auto. Mnozí však mají obavy, jak se baterie Tesly chová po několika letech používání a stovkách tisíc najetých kilometrů.
Dlouhá životnost baterie je pro elektromobily klíčová. Pro mnoho řidičů je obava z rychlého poklesu dojezdu jedním z hlavních důvodů, proč se stále rozhodují pro vozy se spalovacím motorem. Pokud však Tesla dokáže i po několika set tisících kilometrech nabídnout solidní výkon a spolehlivost, může to být důležitým argumentem pro všechny, kteří zvažují přechod na elektrickou mobilitu.
Nový test ukázal, že i po 250 000 mílích (což odpovídá zhruba 402 000 km) si Model S zachovává značnou část své původní kapacity baterie. Ačkoliv elektromobily postupně ztrácejí svůj maximální dojezd, výsledky tohoto testu jsou více než slibné. Ověřme si tedy, jak na tom tento vůz skutečně je a zda se dlouhodobé vlastnictví Tesly vyplatí.

Dlouhá životnost baterie v praxi
Původní dojezd testovaného vozu Tesla Model S byl přibližně 285 mil (asi 459 km). Po ujetí čtvrt milionu mil (cca 402 336 km) byl tento Model S podroben zkoušce, která měla zjistit, kolik kilometrů ještě dokáže ujet na jedno nabití. Výsledky ukázaly, že i po tak velkém nájezdu vůz zvládl 203 mil (327 km), než začal ztrácet výkon. To znamená, že si uchoval přibližně 70 % své původní kapacity baterie.
Experiment v rámci YouTube kanálu Out of Spec Review probíhal za reálných podmínek – venkovní teplota se pohybovala mezi 6 a 17 °C a vůz jel stálou rychlostí 114 km/h. Tyto podmínky odpovídají běžnému dálničnímu provozu, což zaručuje, že výsledky jsou relevantní pro každodenní řidiče.
Ztráta kapacity baterie je přirozený proces u všech elektromobilů a Model S není výjimkou. Test ale ukázal, že i po vysokém nájezdu baterie Tesly stále funguje a poskytuje dostatečný dojezd. I když je patrná určitá degradace, technologie použitá v bateriích Tesly se zdá být schopná nabídnout dlouhou životnost.
Ojetá Tesla za výhodnou cenu
Dalším zajímavým faktem je, že testovaný Model S byl zakoupen jako ojetý za pouhých 9 000 dolarů (v přepočtu 215 tisíc korun). Pro mnoho řidičů to může být atraktivní nabídka – kvalitní elektrický vůz za zlomek ceny nového modelu. A u Tesly navíc s minimálními provozními náklady.
Navíc tento konkrétní Model S má stále platnou záruku na baterii od Tesly, což znamená, že případné problémy s baterií by mohl majitel řešit bez vysokých nákladů. To je důležitá informace pro ty, kteří uvažují o koupi ojetého elektromobilu, ale bojí se drahých oprav.
Zkušenosti tohoto vozu jasně ukazují, že dlouhodobé vlastnictví Tesly není problémem. Pokud je o auto správně pečováno a baterie není nadměrně zatěžována rychlým nabíjením, může si zachovat svou funkčnost i po mnoha desetitisících najetých kilometrech.
Autor článku

Potravinářská chemie mě naučila, jak důležité je správné složení. Teď se stejným nadšením rozkládám problémy udržitelné energie. Fascinují mě technologie, které mění svět dopravy – od elektromobilů po vodíkové palivové články. Mám ráda inovace, které dnes vypadají jako sci-fi, ale brzy budou součástí našich každodenních životů.
Potravinářská chemie mě naučila, jak důležité je správné složení. Teď se stejným nadšením rozkládám problémy udržitelné energie. Fascinují mě technologie, které mění svět dopravy – od elektromobilů po vodíkové palivové články. Mám ráda inovace, které dnes vypadají jako sci-fi, ale brzy budou součástí našich každodenních životů.