Tesla postavila výjimečnou nabíjecí stanici, kterou zaručeně nikde jinde neuvidíte
- Ve Francii najdete nejdelší řadu Superchargerů na světě
- Na 28 stojanech nabijete i elektromobily cizích značek
- Tesla buduje síť nabíječek u obchodů E.Leclerc

Tesla překračuje další milníky a rekordy. Ve spolupráci s francouzským řetězcem supermarketů otevřela zatím nejdelší nabíjecí “základnu” na světě. Slovo nejdelší je zde na místě. Na světě jsou lokace s větším počtem stanic, ale nikde jich není tolik v jedné řadě.
Nejdelší řada Superchargerů na světě
Síť rychlých nabíječek Supercharger v poslední době roste neskutečným tempem. Na konci roku 2020 bylo na 2 564 lokacích v součtu 23 277 nabíječek. Na konci minulého roku to již bylo 31 498 stojanů na 3 476 místech.
I když jsou to velmi krásné hodnoty, prodejní čísla vozidel jsou ještě mnohem vyšší. Počet prodaných elektromobilů meziročně vzrostl o téměř 90 %. O to méně je nabíječek, zvláště když vezmeme v potaz stále se rozšiřující možnost nabíjet na Superchargerech i elektromobily jiných výrobců.

Čtěte také: Tesla rozšiřuje pilotní provoz Superchargerů pro cizí elektromobily. Do Česka zatím ne
Vytyčené cíle se zatím Tesle nepřibližují
Tesla si vytyčila za cíl ztrojnásobit velikost své nabíjecí sítě do dvou let. S meziročním příbytkem 35 % to s tímto cílem zatím nevypadá příliš dobře. Většina lokací jsou si typově velmi podobné. Občas se ale přeci jen zadaří a Tesla otevře i zajímavější rozložení stojanů. To se nyní povedlo ve Francii, díky partnerství se sítí obchodů E.Leclerc.
Zatím jsou nové stanice umístěné u dvou obchodů a dohromady nabídnou 24 Superchargerů ve verzi V3. Nejnovější přírůstek nenabídnul dostatek volné plochy pro vytvoření největší světové “nabíječky.” Místo toho najdete 28 nabíjecích stojanů v jedné řadě. Vytvořily tak nejdelší řadu Superchargerů na světě. Navíc se jedná o stanice, kde lze nabíjet i vozy cizích značek.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.