Tesla Model Y (2025) přináší zásadní novinku, kterou asi každý přehlédl

Matouš Vrchota
Tesla Model Y (2025) Juniper zezadu | foto: Tesla
Tesla Model Y (2025) Juniper zezadu | foto: Tesla

Tesla Model Y (2025) Juniper dostala novou širokoúhlou kameru v nárazníku pro přesnější parkování a krok blíže autonomnímu řízení.

Je konec dlouhému čekání. Tesla Model Y pomalu plní webový konfigurátor v různých zemích. Zatímco vkusně inovovaný design je snad největší změnou modelu, výrobce potichu přidal vozu další optickou kameru. Je nenápadně umístěná ve spodní části předního nárazníku a plní skutečně důležitou roli. A to především v oblasti, kterou výrobce plánuje co nejvíce automatizovat.

Širokoúhlá kamera pro přesnější parkování

Právě výrazně přepracovaná přední část vozu umožnila přidání další jízdní kamery. Ta se vyznačuje širokým zorným úhlem. V praxi jej digitální systémy vozu uplatní pro přesnější mapování bezprostředního okolí vozidla. Například asistované parkování i příjezd na zavolání (Summon) bude mnohem přesnější.

V širším rozsahu bude kamera využívaná i při plně autonomním řízení FSD. Jelikož se Tesly v minulosti zbavily všech radarů a systémy se spoléhají výhradně na komplexní kamerový systém, není přídavek další kamery největším překvapením. Zajímavostí je, že zmínka o této novince přichází jen pár dní poté, co Severoamerická asociace pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) provedla kontrolu funkčnosti chytrého Summon systému. Ten byl v nedávných případech drobných nehod shledán jako viník.

Nová přední kamera v nárazníku, Tesla Model Y (2025) Juniper | foto: Tesla
Nová přední kamera v nárazníku, Tesla Model Y (2025) Juniper | foto: Tesla

O krok blíže produkčnímu FSD

Model Y Juniper se ale taktéž stane dalším krokem v plánované robotické evoluci. Jelikož dalším oznámeným vozem v případě je plně autonomní Robotaxi, musí Tesla mnohem více zapracovat na dokončení Full Self-Driving systému do produkční fáze. Kamera tedy bude další součástí anonymního vyhodnocování a strojového učení pro rostoucí databázi řízení pomocí umělé inteligence.

Přídavnou kameru byste ale v aktuální generaci Modelu 3 hledali jen marně. Ani Cybertruck ji v předním nárazníku nemá. Vedení se ale opakovaně vyjádřilo ve smyslu, že všichni zákazníci, kteří si balíček FSD v minulosti pořídili, v budoucnu plně autonomní řízení dostanou. Jestliže se ale ukáže, že bude nová kamera nedílnou součástí, je možné, že starší vozy nikdy nedosáhnout na nejvyšší úroveň autonomního řízení. Společnost k tomuto dotazu zatím stanovisko nevydala.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články