Revoluční baterie na obzoru. Tahle Tesla s ní ujela šílených 1 200 km!

Petr Bergmann
  • Tesla Model S ujela přes 1 200 km s revoluční prototypovou baterií
  • Výrobcem je michiganský startup ONE
  • Test měl posílit důvěru v dojezd elektromobilů
Tesla Model S při testu dojezdu
Tesla Model S při testu dojezdu

Představte si elektromobil, který ujede 1 200 km na jedno nabití. Upravená Tesla Model S ujela takovou vzdálenost v Michiganu minulý měsíc. Šlo o projekt michiganského startupu Our Next Energy (ONE), který říká, že jeho cílem je vyrábět bezpečnější a udržitelnější baterie. ONE vybavilo elektromobil Tesly baterií s dvojnásobnou energií než měla ta původní a umístilo ji do stejného prostoru.

Tesla Model S s revoluční baterií

Existují dva způsoby, jak mezi zájemci o EV zmírnit strach z dojezdu. První možností je všudypřítomné, spolehlivé a rychlé nabíjení, podobné například síti Tesla Supercharger. Druhým způsobem je zvýšení dojezdu kombinací velkokapacitních baterií a zlepšení jejich účinnosti.

To je přístup, který používá Mercedes-Benz Vision EQXX, koncept elektromobilu, který byl představen v pondělí. Jeho cílem je poskytnout dojezd 1 000 km na jedno nabití.

Projekt společnosti ONE se při úpravách nevěnoval ničemu, co by změnilo účinnost Modelu S, ale použil baterii s mnohem vyšší kapacitou. „Chceme urychlit zavádění elektromobilů tím, že odstraníme obavy z dojezdu, které dnes spotřebitele brzdí,“ řekl zakladatel a generální ředitel ONE Mujeeb Ijaz.


Doporučujeme: Tohle jen tak neuvidíte – Jak vypadá ojetá Tesla po skoro 700 tisících kilometrech?


Tesla Model S při testu dojezdu
Tesla Model S při testu dojezdu

Vůz má nově téměř dvojnásobný dojezd

Společnost ONE vložila svůj prototyp baterie s vyšší kapacitou do elektromobilu Tesla Model S ve variantě Long Range Plus. S novou baterií získal vůz o téměř 90 % větší dojezd než s původní standardní baterií (648 km dle EPA).

Původní baterie Tesla měla kapacitu 103,9 kWh, zatímco prototypová baterie ONE má 207,3 kWh. Její energetická hustota je mnohem vyšší, ale udávaná spotřeba je zhruba stejná jako u původní baterie.

Testování proběhlo v polovině prosince v Michiganu za chladného zimního počasí, které bránilo maximalizaci dojezdu. Vůz projížděl po místních dálničních úsecích, aby po 14 hodinách jízdy průměrnou rychlostí 89 km/h ukončil test v sídle firmy v jihovýchodním Michiganu, kde se počítadlo kilometrů zastavilo na hodnotě 1 211 km.

Výměna baterie testovací Tesly Model S | foto: ONE
Výměna baterie testovací Tesly Model S | foto: ONE

Čtěte také: Jaká je ideální velikost baterie elektromobilu? Porsche má v této otázce jasno


Později, v mnohem méně náročném testu, absolvovaném na dynamometru ustálenou rychlostí 90 km/h, ujel elektromobil na jedno nabití neuvěřitelných 1 420 km.

Společnost nazvala svůj test důkazem konceptu. Šlo o to dokázat, že v blízké budoucnosti lze na jedno nabití dosahovat mnohem delších dojezdů, než kolik je denní porce kilometrů průměrného řidiče. Dalším krokem bude vývoj nové baterii s názvem Gemini, která se má začít vyrábět po roce 2023.

https://www.youtube.com/watch?v=fWj2YCdoc9A

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články