Jsou tomu teprve dva dny, co Tesla vydala rozsáhlý report dopadu na životní prostředí za rok 2020. V redakci se postupně prokousáváme dostupnými daty a zjišťujeme, že kalifornská automobilka dosáhla krom naprostého průlomu v recyklaci baterií i dalšího zajímavého milníku. Ze zveřejněné tabulky se můžeme dozvědět například to, že Model 3 je vůbec první vůz, který dosáhl tzv. cenové parity se spalovacími konkurenty.
Na začátek je nutné říct, že dostupná tabulka počítá s cenou, která není ovlivněna různými dotacemi nebo nižšími provozními náklady. Tesla se v průběhu let začala označovat za prémiovou značku, a tak v následujícím porovnání poměřuje své síly se zavedenými výrobci jako BMW, Mercedes-Benz nebo Audi. Modře označený segment tabulky představuje základní Model 3 Standard Range Plus, který začíná na ceně 39 990 dolarů.
Kalifornská automobilka dodává, že “bohužel většina ostatních elektromobilů na dnešním trhu má stále vyšší cenu o 10 až 20 tisíc dolarů ve srovnání s přímými spalovacími konkurenty.” Takovému tvrzení asi nelze cokoliv vytknout a jde o jeden z důvodů, proč se lidé do elektromobilů (zatím) příliš nehrnou.
Čtěte také: Elektromobil Tesla Model 3 už se prodává lépe, než konkurenční spalovací auta!
Z tabulky je tedy jasně patrné, že Tesla Model 3 je prvním elektromobilem, který opravdu cenové parity technicky dosáhl. Na druhou stranu je nutné podotknout, že ceny spalovacích konkurentů nepočítají se slevovou akcí dealerů, kteří se tak předhání v prodejích. Okamžitě nás tak napadla hláška, že “první slevu u dealera dostanete ve chvíli, kdy se usmějete”.
Výsledky tak mohou být lehce zkreslené, byť oficiální čísla hovoří jasně. Ve skutečnosti však budou spalovací vozy ještě o kapánek levnější nebo naopak dražší v případě, že jde o omezený počet kusů. Mnozí si možná pamatují na šílenství okolo sportovní Corvette C8 Stingray, která se i měsíce po vydání prodávala za mnohem vyšší cenu než byla ta doporučená.
Jsou tomu teprve dva dny, co Tesla vydala rozsáhlý report dopadu na životní prostředí za rok 2020. V redakci se postupně prokousáváme dostupnými daty a zjišťujeme, že kalifornská automobilka dosáhla krom naprostého průlomu v recyklaci baterií i dalšího zajímavého milníku. Ze zveřejněné tabulky se můžeme dozvědět například to, že Model 3 je vůbec první vůz, který dosáhl tzv. cenové parity se spalovacími konkurenty.
Na začátek je nutné říct, že dostupná tabulka počítá s cenou, která není ovlivněna různými dotacemi nebo nižšími provozními náklady. Tesla se v průběhu let začala označovat za prémiovou značku, a tak v následujícím porovnání poměřuje své síly se zavedenými výrobci jako BMW, Mercedes-Benz nebo Audi. Modře označený segment tabulky představuje základní Model 3 Standard Range Plus, který začíná na ceně 39 990 dolarů.
Kalifornská automobilka dodává, že “bohužel většina ostatních elektromobilů na dnešním trhu má stále vyšší cenu o 10 až 20 tisíc dolarů ve srovnání s přímými spalovacími konkurenty.” Takovému tvrzení asi nelze cokoliv vytknout a jde o jeden z důvodů, proč se lidé do elektromobilů (zatím) příliš nehrnou.
Čtěte také: Elektromobil Tesla Model 3 už se prodává lépe, než konkurenční spalovací auta!
Z tabulky je tedy jasně patrné, že Tesla Model 3 je prvním elektromobilem, který opravdu cenové parity technicky dosáhl. Na druhou stranu je nutné podotknout, že ceny spalovacích konkurentů nepočítají se slevovou akcí dealerů, kteří se tak předhání v prodejích. Okamžitě nás tak napadla hláška, že “první slevu u dealera dostanete ve chvíli, kdy se usmějete”.
Výsledky tak mohou být lehce zkreslené, byť oficiální čísla hovoří jasně. Ve skutečnosti však budou spalovací vozy ještě o kapánek levnější nebo naopak dražší v případě, že jde o omezený počet kusů. Mnozí si možná pamatují na šílenství okolo sportovní Corvette C8 Stingray, která se i měsíce po vydání prodávala za mnohem vyšší cenu než byla ta doporučená.