Tesla Model 3 je historicky prvním elektroautem, které se cenou vyrovná spalovacím konkurentům

Roman Macháč
  • Kalifornská automobilka nedávno zveřejnila rozsáhlý report dopadu na životní prostředí
  • Součástí shrnutí je i cenové porovnání elektromobilu Tesla Model 3 s konkurenty
  • Z dokumentu vyplývá, že nejlevnější elektrický vůz dosáhl tzv. cenové parity
Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky
Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky

Jsou tomu teprve dva dny, co Tesla vydala rozsáhlý report dopadu na životní prostředí za rok 2020. V redakci se postupně prokousáváme dostupnými daty a zjišťujeme, že kalifornská automobilka dosáhla krom naprostého průlomu v recyklaci baterií i dalšího zajímavého milníku. Ze zveřejněné tabulky se můžeme dozvědět například to, že Model 3 je vůbec první vůz, který dosáhl tzv. cenové parity se spalovacími konkurenty.

Tesla Model 3 cenová parita

Na začátek je nutné říct, že dostupná tabulka počítá s cenou, která není ovlivněna různými dotacemi nebo nižšími provozními náklady. Tesla se v průběhu let začala označovat za prémiovou značku, a tak v následujícím porovnání poměřuje své síly se zavedenými výrobci jako BMW, Mercedes-Benz nebo Audi. Modře označený segment tabulky představuje základní Model 3 Standard Range Plus, který začíná na ceně 39 990 dolarů.

Kalifornská automobilka dodává, že „bohužel většina ostatních elektromobilů na dnešním trhu má stále vyšší cenu o 10 až 20 tisíc dolarů ve srovnání s přímými spalovacími konkurenty.“ Takovému tvrzení asi nelze cokoliv vytknout a jde o jeden z důvodů, proč se lidé do elektromobilů (zatím) příliš nehrnou.

Tabulky cen Tesly Model 3 a ostatních spalovacích konkurentů
Tabulky cen Tesly Model 3 a ostatních spalovacích konkurentů

Čtěte také: Elektromobil Tesla Model 3 už se prodává lépe, než konkurenční spalovací auta!


Vada na kráse se vždy najde

Z tabulky je tedy jasně patrné, že Tesla Model 3 je prvním elektromobilem, který opravdu cenové parity technicky dosáhl. Na druhou stranu je nutné podotknout, že ceny spalovacích konkurentů nepočítají se slevovou akcí dealerů, kteří se tak předhání v prodejích. Okamžitě nás tak napadla hláška, že „první slevu u dealera dostanete ve chvíli, kdy se usmějete“.

Výsledky tak mohou být lehce zkreslené, byť oficiální čísla hovoří jasně. Ve skutečnosti však budou spalovací vozy ještě o kapánek levnější nebo naopak dražší v případě, že jde o omezený počet kusů. Mnozí si možná pamatují na šílenství okolo sportovní Corvette C8 Stingray, která se i měsíce po vydání prodávala za mnohem vyšší cenu než byla ta doporučená.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články