Tesla mění automobilový průmysl, v budoucnu bude vydělávat více na předplatném

  • Tesla možná bude v budoucnu vydělávat více na softwaru než na prodeji aut
  • Hlavním obchodním modelem budou předplatná za různé funkce
  • Momentálně nabízí Tesla předplatné prémiové konektivity a plně autonomního řízení
Logo automobilky Tesla

Logo automobilky Tesla | foto: vlastní

Známá americká investiční banka Morgan Stanley věří, že Tesla bude v budoucnu vydělávat více peněz prodejem softwarových funkcí, než prodejem samotného hardwaru, kterým jsou například i samotná auta.

Tesla bude vydělávat více na softwaru

Tesla je známá důrazem na software u svých elektromobilů. V poslední době do své nabídky začala začleňovat placené softwarové funkce a různá předplatná. Prvním z nich byl balíček prémiové konektivity, za který si Tesla aktuálně v Česku účtuje 199 korun měsíčně. Společnost také začala umožňovat odemykání různých schopností auta po jejich zakoupení v mobilní aplikaci.

Nedávno však posunula tento obchodní model na další úroveň s předplatným plně autonomní řízení. To vyjde řidiče Tesel na 199 dolarů měsíčně a poskytuje možnost využívat tuto funkci jen tehdy, kdy ji majitel potřebuje. Není tak nutné utrácet za balíček plnou částku, která v USA činí 10 000 dolarů a v Česku 200 000 korun.

Tesla Model 3, Full Self Driving

Elektromobil Tesla Model 3 se systémem FSD


Čtěte také: Tesla Autopilot už zvládne navštívit servis úplně sám, řidič nebyl potřeba


Služba je dražší, než se čekalo

Analytik Adam Jonas z banky Morgan Stanley se pokusil určit hodnotu tohoto softwarového podnikání Tesly. Vyjádřil se, že ho cena za Full Self-Driving překvapila a je vyšší, než očekával. „Cena 10 000 amerických dolarů za balíček FSD implikuje cenu kolem 56 dolarů za měsíc pro patnáctiletou životnost vozidla,” řekl Jonas. Předpokládal tak, že si Tesla za měsíc bude účtovat asi 100 dolarů.

Zajímavé je, že Tesla za tuto částku nabízí FSD majitelům balíčku Advanced Autopilot. Upgrade na FSD jim však přinese pouze reagování na značky stop a na semafory. Majitelé byli překvapeni, že Tesla této funkci dala cenovku 99 dolarů měsíčně a myslí si, že cena neodpovídá přidané hodnotě.

Měsíční předplatné lze objednat skrze aplikaci

Měsíční předplatné lze objednat skrze aplikaci


Čtěte také: Vylepšený Tesla Autopilot má fungovat 10x lépe než běžný řidič za volantem


Nárůst počtu vozidel je klíčový

Flotilu vozidel Tesla aktuálně tvoří přibližně 1,5 milionu aut. Morgan Stanly však odhaduje, že se do konce desetiletí bude jednat o 35 až 40 milionů. Jedná se tak o velmi výrazný nárůst, který otevře bohaté příležitosti pro prodej softwaru. Banka do budoucna očekává přidání dalších služeb založených na předplatném, a díky tomu i značné zisky v této oblasti.

Tyto odhady jsou v souladu s plány koncernu Volkswagen, které tato společnost nedávno představila v rámci kampaně New Auto. Volkswagen také vidí v softwaru příležitost a do budoucna předpokládá z tohoto odvětví vysoké příjmy. Je tedy vidět, že bude v příštích letech hardware nejspíše ustupovat do pozadí a hlavní pozornost automobilek se přesune na vývoj softwarových funkcí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla mění automobilový průmysl, v budoucnu bude vydělávat více na předplatném

  • Tesla možná bude v budoucnu vydělávat více na softwaru než na prodeji aut
  • Hlavním obchodním modelem budou předplatná za různé funkce
  • Momentálně nabízí Tesla předplatné prémiové konektivity a plně autonomního řízení
Logo automobilky Tesla

Logo automobilky Tesla | foto: vlastní

Známá americká investiční banka Morgan Stanley věří, že Tesla bude v budoucnu vydělávat více peněz prodejem softwarových funkcí, než prodejem samotného hardwaru, kterým jsou například i samotná auta.

Tesla bude vydělávat více na softwaru

Tesla je známá důrazem na software u svých elektromobilů. V poslední době do své nabídky začala začleňovat placené softwarové funkce a různá předplatná. Prvním z nich byl balíček prémiové konektivity, za který si Tesla aktuálně v Česku účtuje 199 korun měsíčně. Společnost také začala umožňovat odemykání různých schopností auta po jejich zakoupení v mobilní aplikaci.

Nedávno však posunula tento obchodní model na další úroveň s předplatným plně autonomní řízení. To vyjde řidiče Tesel na 199 dolarů měsíčně a poskytuje možnost využívat tuto funkci jen tehdy, kdy ji majitel potřebuje. Není tak nutné utrácet za balíček plnou částku, která v USA činí 10 000 dolarů a v Česku 200 000 korun.

Tesla Model 3, Full Self Driving

Elektromobil Tesla Model 3 se systémem FSD


Čtěte také: Tesla Autopilot už zvládne navštívit servis úplně sám, řidič nebyl potřeba


Služba je dražší, než se čekalo

Analytik Adam Jonas z banky Morgan Stanley se pokusil určit hodnotu tohoto softwarového podnikání Tesly. Vyjádřil se, že ho cena za Full Self-Driving překvapila a je vyšší, než očekával. „Cena 10 000 amerických dolarů za balíček FSD implikuje cenu kolem 56 dolarů za měsíc pro patnáctiletou životnost vozidla,” řekl Jonas. Předpokládal tak, že si Tesla za měsíc bude účtovat asi 100 dolarů.

Zajímavé je, že Tesla za tuto částku nabízí FSD majitelům balíčku Advanced Autopilot. Upgrade na FSD jim však přinese pouze reagování na značky stop a na semafory. Majitelé byli překvapeni, že Tesla této funkci dala cenovku 99 dolarů měsíčně a myslí si, že cena neodpovídá přidané hodnotě.

Měsíční předplatné lze objednat skrze aplikaci

Měsíční předplatné lze objednat skrze aplikaci


Čtěte také: Vylepšený Tesla Autopilot má fungovat 10x lépe než běžný řidič za volantem


Nárůst počtu vozidel je klíčový

Flotilu vozidel Tesla aktuálně tvoří přibližně 1,5 milionu aut. Morgan Stanly však odhaduje, že se do konce desetiletí bude jednat o 35 až 40 milionů. Jedná se tak o velmi výrazný nárůst, který otevře bohaté příležitosti pro prodej softwaru. Banka do budoucna očekává přidání dalších služeb založených na předplatném, a díky tomu i značné zisky v této oblasti.

Tyto odhady jsou v souladu s plány koncernu Volkswagen, které tato společnost nedávno představila v rámci kampaně New Auto. Volkswagen také vidí v softwaru příležitost a do budoucna předpokládá z tohoto odvětví vysoké příjmy. Je tedy vidět, že bude v příštích letech hardware nejspíše ustupovat do pozadí a hlavní pozornost automobilek se přesune na vývoj softwarových funkcí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."