Vylepšený Tesla Autopilot má fungovat 10x lépe než běžný řidič za volantem

  • V budoucnu bude autopilot od Tesly až desetkrát spolehlivější než řidič
  • Klíčem má být sada kamer, které vyhodnocují jízdu ze všech úhlů
  • Dočkáme se už brzy velkého skoku na poli autonomní jízdy?

Tesla Model 3 v módu Autopilot

Poslední řadu let můžeme na trhu vidět hned několik snah o plně autonomní systém, který by v budoucnu mohl zcela nahradit běžného řidiče. Zatímco ostatní spoléhají na Lidar systém, Tesla se vydala svou vlastní cestou s vytvořením chytrého autopilota. Ten funguje na bázi rovnou čtyř dimenzí, za což můžeme vděčit sadě kamer a senzorů kolem celého vozu.

Lidé jsou na maximu svých schopností

Člověk má pro vizuální kontakt pouze dvě oči, které nám umožňují sledovat okolí a za jejich pomoci vyhodnocovat situace na vozovce. Moderní Tesly nicméně mají těch očí hned několik, a to rovnou okolo celého vozu, což znamená, že systém může ve stejnou chvíli sledovat všechny potřebné úhly a na základě získaných informací bezpečně navigovat vůz. Právě tohle bude základním kamenem autonomního řízení, které dokáže lidský element zcela nahradit.


Čtěte také: Co vidí Tesla Autopilot během jízdy?


V současné době lidé dělají své maximum, aby bezpečně odřídili auto. To však zatím plně neplatí pro umělou inteligenci. Ta má velké mezery ve zlepšení. Otázkou však zůstává, jak dlouho bude takový stav trvat. Technologie se vyvíjí rapidním tempem a každým rokem jsme blíž k tomu, aby alespoň část našich aktivit nahradili roboti. Problém už není v technice vozu, nýbrž v systému, který by odkázal takové množství dat zpracovat.

Autopilot u Tesly | foto: Tesla

Tesla smýšlí ve čtyřech dimenzích

Kalifornská Tesla smýšlí ve čtyřech dimenzích oproti klasickému 3D obrazu. Čtvrtým elementem do skládačky je čas, který se připojí k výslednému obrazu z kamer a vytvoří tím video okolo celého vozu. Právě to je stěžejní bod k tomu, aby autonomní systém mohl fungovat zcela správně. Díky čtvrté dimenzi by pak systém mohl vypočítat v reálném čase trajektorii ostatních objektů na vozovce, což je stěžejní hlavně ve městech, kde je velká doprava a množství chodců.

V současné době firma přetváří software pro 4D, který pak bude trénovat na superpočítači Tesla Dojo. Jakmile bude tato fáze u konce, dočkají se majitelé vozů výrazného zlepšení autonomního řízení (FSD), které bude až desetkrát spolehlivější než samotný řidič.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vylepšený Tesla Autopilot má fungovat 10x lépe než běžný řidič za volantem

  • V budoucnu bude autopilot od Tesly až desetkrát spolehlivější než řidič
  • Klíčem má být sada kamer, které vyhodnocují jízdu ze všech úhlů
  • Dočkáme se už brzy velkého skoku na poli autonomní jízdy?

Tesla Model 3 v módu Autopilot

Poslední řadu let můžeme na trhu vidět hned několik snah o plně autonomní systém, který by v budoucnu mohl zcela nahradit běžného řidiče. Zatímco ostatní spoléhají na Lidar systém, Tesla se vydala svou vlastní cestou s vytvořením chytrého autopilota. Ten funguje na bázi rovnou čtyř dimenzí, za což můžeme vděčit sadě kamer a senzorů kolem celého vozu.

Lidé jsou na maximu svých schopností

Člověk má pro vizuální kontakt pouze dvě oči, které nám umožňují sledovat okolí a za jejich pomoci vyhodnocovat situace na vozovce. Moderní Tesly nicméně mají těch očí hned několik, a to rovnou okolo celého vozu, což znamená, že systém může ve stejnou chvíli sledovat všechny potřebné úhly a na základě získaných informací bezpečně navigovat vůz. Právě tohle bude základním kamenem autonomního řízení, které dokáže lidský element zcela nahradit.


Čtěte také: Co vidí Tesla Autopilot během jízdy?


V současné době lidé dělají své maximum, aby bezpečně odřídili auto. To však zatím plně neplatí pro umělou inteligenci. Ta má velké mezery ve zlepšení. Otázkou však zůstává, jak dlouho bude takový stav trvat. Technologie se vyvíjí rapidním tempem a každým rokem jsme blíž k tomu, aby alespoň část našich aktivit nahradili roboti. Problém už není v technice vozu, nýbrž v systému, který by odkázal takové množství dat zpracovat.

Autopilot u Tesly | foto: Tesla

Tesla smýšlí ve čtyřech dimenzích

Kalifornská Tesla smýšlí ve čtyřech dimenzích oproti klasickému 3D obrazu. Čtvrtým elementem do skládačky je čas, který se připojí k výslednému obrazu z kamer a vytvoří tím video okolo celého vozu. Právě to je stěžejní bod k tomu, aby autonomní systém mohl fungovat zcela správně. Díky čtvrté dimenzi by pak systém mohl vypočítat v reálném čase trajektorii ostatních objektů na vozovce, což je stěžejní hlavně ve městech, kde je velká doprava a množství chodců.

V současné době firma přetváří software pro 4D, který pak bude trénovat na superpočítači Tesla Dojo. Jakmile bude tato fáze u konce, dočkají se majitelé vozů výrazného zlepšení autonomního řízení (FSD), které bude až desetkrát spolehlivější než samotný řidič.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."