Kratší dojezdová vzdálenost je často jmenována jako největší překážka v pořízení elektromobilu, nicméně u americké Tesly to tak úplně neplatí. Její nejnovější varianta Model S 100D totiž ujede až zhruba 540 km na jedno nabití.
Tip: IIHS: Tesla Model S a BMW i3 propadly v nárazových testech
Měření provedla u nejnovějšího elektromobilu Tesla Model S 100D agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) a jedná se tak o oficiální údaj, který může automobilka uvádět. Reálné výsledky však mohou být o něco odlišné.
A teď už k výsledkům. Ve městě podle EPA měření ujede vozidlo na jedno nabití až 532,8 km, na dálnici až 542,6 km a kombinovaně pak až 539,1 km. Jde tím pádem o elektromobil s nejdelším dojezdem na jedno nabití.
Pokud jde o účinnost. Tesla Model S 100D dosáhl na 102 MPGe (jednotka udává ekvivalent k ujetým mílím na galon paliva, 1 galon benzínu = 33,7 kWh). Lépe jsou na tom např. elektromobily Hyundai Ioniq Electric (134 MPGe) a BMW i3 (124 MPGe).
zdroj: electrek
Kratší dojezdová vzdálenost je často jmenována jako největší překážka v pořízení elektromobilu, nicméně u americké Tesly to tak úplně neplatí. Její nejnovější varianta Model S 100D totiž ujede až zhruba 540 km na jedno nabití.
Tip: IIHS: Tesla Model S a BMW i3 propadly v nárazových testech
Měření provedla u nejnovějšího elektromobilu Tesla Model S 100D agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) a jedná se tak o oficiální údaj, který může automobilka uvádět. Reálné výsledky však mohou být o něco odlišné.
A teď už k výsledkům. Ve městě podle EPA měření ujede vozidlo na jedno nabití až 532,8 km, na dálnici až 542,6 km a kombinovaně pak až 539,1 km. Jde tím pádem o elektromobil s nejdelším dojezdem na jedno nabití.
Pokud jde o účinnost. Tesla Model S 100D dosáhl na 102 MPGe (jednotka udává ekvivalent k ujetým mílím na galon paliva, 1 galon benzínu = 33,7 kWh). Lépe jsou na tom např. elektromobily Hyundai Ioniq Electric (134 MPGe) a BMW i3 (124 MPGe).
zdroj: electrek