V nejnovějším nárazovém testu neprokázala dvojice elektromobilů – Tesla Model S a BMW i3 – příliš velkou úroveň bezpečnosti.
Obě vozidla si tak neodnesla hodnocení Top Safety Pick, natož ve verzi „plus“. Aby totiž auto získalo nižší úroveň, musí dosáhnout úrovně „dobrý“ v pěti různých nárazových testech a mít „pokročilý“ nebo „nadprůměrný“ systém prevence čelního nárazu. Pokud dostanete hodnocení „dobré“ nebo „přijatelné“ u předních světel, získáte hodnocení „plus“. Toto hodnocení letos získala (z elektromobilů) vozidla Toyota Prius Prime a Chevrolet Volt.
Při čelním nárazovém testu s malým překrytím nezabránil bezpečnostní pás Tesly tomu, aby hlava figuríny přes airbag narazila do volantu. V tomto testu navíc IIHS zaznamenala možné poranění nohou. Tesla oznámila, že tento problém u vozidel vyrobených po 26. lednu vyřeší, takže teď je na řadě IIHS, aby auto znovu rozbila a zjistila, zda se hodnocení v něčem zlepší.
Zajímavé je, že varianta P100D si odnesla v testu přes střechu hodnocení pouze „přijatelné.“ Síla její střechy sice není odlišná od zbytku řady Model S, který je hodnocený „dobré,“ ovšem váha její baterie klade vyšší tlak na strukturu, když je auto „hlavou dolů.“ Navíc si její přední světla od IIHS odnesla hodnocení „chabé.“
Největší nedostatek BMW i3 spočívá v jeho hlavových opěrkách. Při kolizi zezadu dostalo auto hodnocení „přijatelné“ kvůli vysokému riziku zranění krku pasažérů. IIHS navíc běduje, že i3 je jediné auto v kategorii malých aut, které v tomto testu nezískalo hodnocení „dobré.“ Problém mají i přední světla i3, která získala hodnocení „přijatelné.“
Zdroj: IIHS.org, Autoblog.com
V nejnovějším nárazovém testu neprokázala dvojice elektromobilů – Tesla Model S a BMW i3 – příliš velkou úroveň bezpečnosti.
Obě vozidla si tak neodnesla hodnocení Top Safety Pick, natož ve verzi „plus“. Aby totiž auto získalo nižší úroveň, musí dosáhnout úrovně „dobrý“ v pěti různých nárazových testech a mít „pokročilý“ nebo „nadprůměrný“ systém prevence čelního nárazu. Pokud dostanete hodnocení „dobré“ nebo „přijatelné“ u předních světel, získáte hodnocení „plus“. Toto hodnocení letos získala (z elektromobilů) vozidla Toyota Prius Prime a Chevrolet Volt.
Při čelním nárazovém testu s malým překrytím nezabránil bezpečnostní pás Tesly tomu, aby hlava figuríny přes airbag narazila do volantu. V tomto testu navíc IIHS zaznamenala možné poranění nohou. Tesla oznámila, že tento problém u vozidel vyrobených po 26. lednu vyřeší, takže teď je na řadě IIHS, aby auto znovu rozbila a zjistila, zda se hodnocení v něčem zlepší.
Zajímavé je, že varianta P100D si odnesla v testu přes střechu hodnocení pouze „přijatelné.“ Síla její střechy sice není odlišná od zbytku řady Model S, který je hodnocený „dobré,“ ovšem váha její baterie klade vyšší tlak na strukturu, když je auto „hlavou dolů.“ Navíc si její přední světla od IIHS odnesla hodnocení „chabé.“
Největší nedostatek BMW i3 spočívá v jeho hlavových opěrkách. Při kolizi zezadu dostalo auto hodnocení „přijatelné“ kvůli vysokému riziku zranění krku pasažérů. IIHS navíc běduje, že i3 je jediné auto v kategorii malých aut, které v tomto testu nezískalo hodnocení „dobré.“ Problém mají i přední světla i3, která získala hodnocení „přijatelné.“
Zdroj: IIHS.org, Autoblog.com