Dvojí metr. Tesla ukazuje na webu jiné dojezdy, než v autech. Proč?

  • Auto od Tesly si mnoho zákazníků pořizuje vůbec poprvé
  • Díky dotacím jdou elektromobily od této značky na dračku i v Česku
  • Někteří se však nestačí divit, proč mají reálně kratší než slibovaný dojezd
Tesla Model 3 Quicksilver

Tesla Model 3 Quicksilver

Dojezd u elektromobilů je velké téma, které by vydalo na pořádně dlouhé referáty a semestrální práce. V dnešním článku se vám pokusíme vysvětlit něco, o čem čerství majitelé vozů značky Tesla debatují na sociálních sítích a co se možná týká i vás a vašeho nově pořízeného elektromobilu.

Máte u Tesly kratší dojezd, než co píše výrobce?

Je běžná praxe, že automobilky na svých webech a v propagačních letácích slibují úžasné spotřeby u svých aut, nicméně realita je o poznání horší. Týká se to i Tesly, u které však nejde o spotřebu, ale o dojezd.

Pokud si člověk pořizuje nový vůz, což jde pouze přes oficiální web Tesly, v konfigurátoru se dozvíte, že má například Model 3 Long Range dojezd 629 km. Pak nasednete do nového auta a to vám ukáže při plném nabití dojezd třeba jen 490 km. Jak je to možné? Proč Tesla neukazuje stejné číslo maximálního dojezdu?

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní


Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete


Nejde o vliv počasí, vadnou baterii, ani kalibraci BMS

Někteří majitelé elektromobilů Tesla se ptají, jestli je baterie v takovém případě vadná, nebo zda není potřeba kalibrace BMS. Ani jedno však není správná odpověď. Zakopaný pes je jinde. A nejde o to, že by auto mělo například kratší dojezd kvůli počasí, nebo jízdnímu stylu řidiče. Ne u úplně nového auta.

WLTP není EPA

Jde o to, že Tesla na webu ukazuje dojezd dle normy WLTP, protože vůz prodává v Evropě a tento cyklus pro spotřebu a dojezd vychází z evropského měření, které není příliš přesné pro reálný odhad dojezdu. V autě pak Tesla ukazuje mnohem přesnější dojezd dle normy EPA, která je zkrátka přísnější a realističtější, než WLTP.

Tesla Model Y (2024) test

Otestovali jsem Teslu Model Y (2024) | foto: vlastní

Kde zjistíte reálný dojezd za různých podmínek?

Pokud jste si tedy pořizovali novou Teslu s tím, že v online konfigurátoru byl uvedený dojezd například 629 kilometrů a v autě vám na dotykové obrazovce svítí jiný údaj o maximálním dojezdu při 100% nabití, pak vězte, že nejde o žádnou chybu, ale prostě o realitu, se kterou je nutné počítat.

Pro zjištění reálné spotřeby u konkrétního elektroauta, což je možná ještě důležitější, než údaj v podobě WLTP nebo EPA, je super využívat například specializovaný zahraniční web EV-database.org, kde najdete velmi přesné hodnoty spotřeby a dojezdu pro všechny možné elektromobily za různých podmínek (teplo, zima, a „něco mezi“), nebo číst odborné testy na webech a zkušenosti jiných majitelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dvojí metr. Tesla ukazuje na webu jiné dojezdy, než v autech. Proč?

  • Auto od Tesly si mnoho zákazníků pořizuje vůbec poprvé
  • Díky dotacím jdou elektromobily od této značky na dračku i v Česku
  • Někteří se však nestačí divit, proč mají reálně kratší než slibovaný dojezd
Tesla Model 3 Quicksilver

Tesla Model 3 Quicksilver

Dojezd u elektromobilů je velké téma, které by vydalo na pořádně dlouhé referáty a semestrální práce. V dnešním článku se vám pokusíme vysvětlit něco, o čem čerství majitelé vozů značky Tesla debatují na sociálních sítích a co se možná týká i vás a vašeho nově pořízeného elektromobilu.

Máte u Tesly kratší dojezd, než co píše výrobce?

Je běžná praxe, že automobilky na svých webech a v propagačních letácích slibují úžasné spotřeby u svých aut, nicméně realita je o poznání horší. Týká se to i Tesly, u které však nejde o spotřebu, ale o dojezd.

Pokud si člověk pořizuje nový vůz, což jde pouze přes oficiální web Tesly, v konfigurátoru se dozvíte, že má například Model 3 Long Range dojezd 629 km. Pak nasednete do nového auta a to vám ukáže při plném nabití dojezd třeba jen 490 km. Jak je to možné? Proč Tesla neukazuje stejné číslo maximálního dojezdu?

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní


Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete


Nejde o vliv počasí, vadnou baterii, ani kalibraci BMS

Někteří majitelé elektromobilů Tesla se ptají, jestli je baterie v takovém případě vadná, nebo zda není potřeba kalibrace BMS. Ani jedno však není správná odpověď. Zakopaný pes je jinde. A nejde o to, že by auto mělo například kratší dojezd kvůli počasí, nebo jízdnímu stylu řidiče. Ne u úplně nového auta.

WLTP není EPA

Jde o to, že Tesla na webu ukazuje dojezd dle normy WLTP, protože vůz prodává v Evropě a tento cyklus pro spotřebu a dojezd vychází z evropského měření, které není příliš přesné pro reálný odhad dojezdu. V autě pak Tesla ukazuje mnohem přesnější dojezd dle normy EPA, která je zkrátka přísnější a realističtější, než WLTP.

Tesla Model Y (2024) test

Otestovali jsem Teslu Model Y (2024) | foto: vlastní

Kde zjistíte reálný dojezd za různých podmínek?

Pokud jste si tedy pořizovali novou Teslu s tím, že v online konfigurátoru byl uvedený dojezd například 629 kilometrů a v autě vám na dotykové obrazovce svítí jiný údaj o maximálním dojezdu při 100% nabití, pak vězte, že nejde o žádnou chybu, ale prostě o realitu, se kterou je nutné počítat.

Pro zjištění reálné spotřeby u konkrétního elektroauta, což je možná ještě důležitější, než údaj v podobě WLTP nebo EPA, je super využívat například specializovaný zahraniční web EV-database.org, kde najdete velmi přesné hodnoty spotřeby a dojezdu pro všechny možné elektromobily za různých podmínek (teplo, zima, a „něco mezi“), nebo číst odborné testy na webech a zkušenosti jiných majitelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."