ElektrickeVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Tesla dominuje na poli baterií. Je prý roky před konkurencí

  |  9 komentářů  |  autor: Luboš Srb

Podle veřejné analýzy výzkumné společnosti Bloomberg New Energy Finance má Tesla na poli baterií významný náskok před ostatními.

Tip: Tesla má nyní největší továrnu na baterie na světě

Jde zejména o nižší náklady na výrobu současných Li-Ion baterií, protože mají nižší obsah drahoceného kobaltu než u jiných producentů akumulátorů.

Cílem Tesly je vyrábět baterie s cenou pod 100 dolarů za 1 kWh dříve než v roce 2020, kdežto zbytek trhu v průměru této hranice prý nedosáhne ani v roce 2025.

Z dalších výhod Bloomberg uvádí vertikální integraci bateriového výzkumu, nebo také to, že Tesla vyrábí baterie ve spolupráci s Panasonicem přímo u sebe, ve své gigatovárně, která je největší továrnou na baterie na světě.

Tip: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z „tužkové“ baterie?

A pokud se nebudeme bavit o bateriích jako takových, ale o bateriovém systému v elektromobilech Tesly, i zde má americká automobilka zdá se nemalý náskok před konkurencí. Ať už jde o pokročilý způsob a systém propojení jednotlivých článků, které tvoří okruhy akumulátoru zasazeného do podvozku, nebo jejich chytrý způsob chlazení a zajištění maximální bezpečnosti.

Vypadá to tedy, že Tesla bude i v příštích letech napřed oproti konkurenci.

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

avatar
4 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
Jiří LírHonzaCorrectorRonyMilan Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
jesla
jesla

Vím, že se nedá srovnávat nové se starým, ale nedá mi to ,abych se o tom nezmínil.V r.1999 jsem si přes netový obchod Conrad zakoupil spolu s měřičem krevního tlaku i 4 ks tužkový baterií zn.SONY 1,5V, které mají vyražené datum výroby 10/98 a byly vyrobeny v Indonésii.Nebudete mi možná věřit, ale tyto baterie v uvedeném přístroji vydržely v provozuschopném stavu do března letošního roku.Ještě nyní lze u nich napětí 1,53-1,54V,nejeví známky žádné koroze, vytečení apod, jak to známe u jiných baterií tohoto typu.Kdyby takhle kvalitně postupovali i jiní výrobci, jak by asi vypadala naše planeta:))

Petr
Petr

Životnost baterie určuje hlavně počet cyklů. Je fakt, že i bez toho jich většina sama odejde do 5 let. Jak je možné, že některé akumulátory vydrží tak dlouho je mě také záhadou. Sám mám Nokii z roku 2007 a baterie je stále dobře funkční. To jsou však mimořádné vyjímky.

Petr H.
Petr H.

Pořád je to jen tužková baterie, která není primárně určena k pohonu automobilů. Její tvar a rozměry ( hluché prostory válečků uložených vedle sebe, spousta obalu na jednu „titěrnou“ baterku, obrovské riziko studených spojů, atd.. ) jsou naprosto nevhodné pro velké sestavy a počty tisíců kusů na jeden automobil jsou technologická šílenost, nebo zoufalství. O dovolené jsme byli v Řecku. Půjčili jsme si malé auto a najeli cca 150 km. Odpoledne jsme ho zaparkovali na přímém slunci až do večera. Dovedu si představit, kolik by „sežralo“ dokonalé chlazení a kdo ví, jestli bychom vůbec dojeli zpět do hotelu. V Řecku… Číst vice »

Josef
Josef

Tenhle ‚telefon‘ má příliš mnoho nedostatků, aby se dal vážně pokládat za komunikační prostředek.“ (prezident Western Union William Orton, 1876)

Rony
Rony

Opak je pravdou… tesla řešení má spoustu výhod. Nastudováním problematiky si na všechny připomínky odpovíte, že je to vlastně geniální…

Corrector
Corrector

A to malé auto používalo úplně jiné než „tužkové“ (běžné AA 14500 – 14×50 mm; Tesla 18650 – 18×65 mm) baterie. Všichni ostatní kromě Tesly používají baterie tvaru kvádru a, překvapení, všichni ostatní jsou ve všech EV technických aspektech výrazně horší než Tesla. Ale na to byste přišel, kdybyste dříve něco málo nastudoval předtím, než něco plácnete na Internetu.

Milan
Milan

Vroce 1984 jsem dostal kalkulačku Casio FX82. Používal jsem ji po celou střední a vysokou školu, v celém profesním životě už méně. Nyní ji několik let používají děti. Originální AA Casio baterie jsou v ní stále a fungují….

Honza
Honza

Potvrzuji tuto zkušenost. Mám Casio fx-180 od r. 1982, a originální baterky v ní vydržely víc než 25 let. Ono tedy při spotřebě 0,43 mW jde spíš o mimořádně dlouhou skladovatelnost :) ale i tak. Jev je prý dokonce pojmenován, jako Fenomén prvních baterii Casio.

Jiří Lír
Jiří Lír

Já používám klasické alkalické baterie od různých výrobců třeba i ty nejlevnější od vietnamců. Hlavní výhoda je že se dají opakuji dají opakovaně nabíjet jen je potřeba mít na ně vhodnou nabíječku. Používám Evolve ECOcharger a není žádný problém.Navíc lze nabíjet libovolný počet batrií ať už jen jednu nebo tři nebo dvě a to i AA nebo AAA prostě jakékoliv kombinace. Nabíječka je asi za 500,- ale vyplatila se má tepelnou ochranu a ochranu proti přepólování a zkratu.Při nabíjení používá menší nabíjecí proud a baterie se zahřívá minimálně.U této nabíječky se mi navíc povedlo´´ oživit´´ největší počet baterií. Právě sony… Číst vice »

Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Sdílení aut neboli carsharing je v dnešní době tak oblíbený, že tuhle nálepku v poslední době dostávají i obyčejné autopůjčovny, které…

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

DNES  |  Jakub Mokříš  |  13 komentářů

Nejsem úplný řidič začátečník, něco najeto mám, v pár autech už jsem seděl. Ale čistě elektřinou poháněné vozidlo jsem…

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  10 komentářů

Měl to být bohulibý projekt, který měl snížit emise ve městě a vyčistit vzduch. Jenže už i politikům strany…

Mobilní zobrazení