Elon Musk chce s příchodem autonomního robotaxi Cybercab přivézt revoluci individuální přepravy. S dosavadními vozy již dokázal, že i v současné době lze vybudovat úspěšnou automobilku během pouhých pár let. Modely 3 a Y přinesly i výraznou úpravu výrobního procesu. A právě Cybercab má v tomto trendu pokračovat. Model 3 bude ve srovnání představovat skoro pravěk.
Efektivita je Muskovo druhé jméno a na výrobních procesech Tesly i vesmírné společnosti SpaceX to jde rozhodně znát. Velkoformátové lisy Giga Press dokazují, že jsou stále oblasti, které lze v automobilovém průmyslu vylepšovat. Ač se může zdát, že současné modely již ve velké míře stavbu vozu usnadnily, připravované koncepty půjdou ještě o několik úrovní výše.
Interiér se především zbaví tradičních ovládacích řídících prvků. To samotné zajistí značnou úsporu nákladů při výrobě. Automobilka nyní objíždí na roadshow státy Ameriky, kde blíže představuje chystanou techniku právě robotických modelů. Vedoucí projektu přibližuje, jak Cybercab bude neskutečně jednodušší na výrobu. Počet dílů potřebných k výrobě se ve srovnání s Modelem 3 snížil o neskutečných 50 %.
Přítomnost pouze dvojice sedadel otevřela velký prostor pro vylepšení celkové aerodynamiky vozidla. Model Cybercab bude menší než současná „trojka“, logicky tedy nepotřebuje tak velký počet dílů. Absence druhé řady sedadel a tedy i přístupových dveří je další velkou úsporou. V celém voze se pak nachází pouze tři fyzická tlačítka. Zbytek bude již klasicky obsloužený centrálním dotykovým displejem.
Bezpečnost zvítězila nad krásou a střecha je proto celokovová bez panoramatického okna. Jelikož zde nebude nutné řešit lepené spoje, přispěje toto tradiční provedení střechy i k celkové nižší hlučnosti. Největší chloubou inženýrů je ale stavba karoserie a podvozku. Ta se bude skládat z pouhých osmdesáti kousků. Model Y je tvořený zhruba 200 díly.
Bezdrátové nabíjení usnadní život jak majitelům, tak i výrobním strojům. Cílem projektu autonomní Tesly Cybercab je jednoduše snížit výrobní náklady, usnadnit opravy a zvýšit spolehlivost. Největším benefitem pak má být velmi příznivá cena, která se u produkční verze má dostat pod hranici 30 tisíc dolarů, v přepočtu 700 tisíc korun.
Elon Musk chce s příchodem autonomního robotaxi Cybercab přivézt revoluci individuální přepravy. S dosavadními vozy již dokázal, že i v současné době lze vybudovat úspěšnou automobilku během pouhých pár let. Modely 3 a Y přinesly i výraznou úpravu výrobního procesu. A právě Cybercab má v tomto trendu pokračovat. Model 3 bude ve srovnání představovat skoro pravěk.
Efektivita je Muskovo druhé jméno a na výrobních procesech Tesly i vesmírné společnosti SpaceX to jde rozhodně znát. Velkoformátové lisy Giga Press dokazují, že jsou stále oblasti, které lze v automobilovém průmyslu vylepšovat. Ač se může zdát, že současné modely již ve velké míře stavbu vozu usnadnily, připravované koncepty půjdou ještě o několik úrovní výše.
Interiér se především zbaví tradičních ovládacích řídících prvků. To samotné zajistí značnou úsporu nákladů při výrobě. Automobilka nyní objíždí na roadshow státy Ameriky, kde blíže představuje chystanou techniku právě robotických modelů. Vedoucí projektu přibližuje, jak Cybercab bude neskutečně jednodušší na výrobu. Počet dílů potřebných k výrobě se ve srovnání s Modelem 3 snížil o neskutečných 50 %.
Přítomnost pouze dvojice sedadel otevřela velký prostor pro vylepšení celkové aerodynamiky vozidla. Model Cybercab bude menší než současná „trojka“, logicky tedy nepotřebuje tak velký počet dílů. Absence druhé řady sedadel a tedy i přístupových dveří je další velkou úsporou. V celém voze se pak nachází pouze tři fyzická tlačítka. Zbytek bude již klasicky obsloužený centrálním dotykovým displejem.
Bezpečnost zvítězila nad krásou a střecha je proto celokovová bez panoramatického okna. Jelikož zde nebude nutné řešit lepené spoje, přispěje toto tradiční provedení střechy i k celkové nižší hlučnosti. Největší chloubou inženýrů je ale stavba karoserie a podvozku. Ta se bude skládat z pouhých osmdesáti kousků. Model Y je tvořený zhruba 200 díly.
Bezdrátové nabíjení usnadní život jak majitelům, tak i výrobním strojům. Cílem projektu autonomní Tesly Cybercab je jednoduše snížit výrobní náklady, usnadnit opravy a zvýšit spolehlivost. Největším benefitem pak má být velmi příznivá cena, která se u produkční verze má dostat pod hranici 30 tisíc dolarů, v přepočtu 700 tisíc korun.