Technologie mění svět: Elektromobily Kia jsou v přímce rychlejší než Ferrari

Na startovní čáru se postavily dva naprosto rozdílné vozy – Ferrari Purosangue a elektrická Kia EV6. Jak dopadl závod na čtvrt míle?
Kia vs. Ferrari
Elektrický pohon vozidel nepřidal pouze zajímavou alternativu pro denní osobní přepravu, nepřímo fušuje do řemesla i sportovním vozidlům, a to často bez toho, aby se o to pokoušel. Díky okamžitému maximálnímu točivému momentu tak můžete bez potíží v přímce srovnávat například Kia EV6 a Ferrari Purosangue.
Pravděpodobně se nikdy nebudete přímo rozhodovat mezi těmito dvěma modely a přemýšlet, které se vám bude v garáži vyjímat více. Je ale zajímavé srovnat, jak si oba vozy povedou ve vzájemném souboji v oblíbené disciplíně na čtvrt míle, tedy 400 metrů rovné dráhy.
Současná Kia EV6 GT jde do souboje s dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 641 koní. S „Launch control“ se na stovku dostane za 3,5 sekundy. Ferrari burácí pod kapotou našlapaný dvanáctiválec uspořádaný do V s výkonem 715 koní. Tabulky hovoří v jeho prospěch i ve zrychlení. Na stovku se dostane za 3,3 sekundy.

Zvítězí rozum nebo vášeň?
Jenže specifikace jsou jedna věc, druhou je reálná situace na dráze. Hned první výhodu získává Kia, která vystřelí ze startu rychleji. A to i přes svůj deficit ve výkonu a dokonce s pár kilogramy nadváhy. Kia boj nevzdává ani v druhé fázi závodu, kdy dokonce zvládne náskok na italského soka navýšit.
Kia válcovala Ferrari v souboji opakovaně až na jednu situaci, kdy vůz nastavili do režimu simulujícího projev spalovacího vozu. Ani digitální řazení situaci nepomohlo a Kia dokázala vyhrávat pouze v plně automatickém sportovním režimu.
Purosangue má nejen více výkonu a sportovního šarmu, má také mnohem výše posazenou cenovku. Ta přesahuje šestnáct milionů korun, zatímco jeho pokořitele pořídíte za desetinu ceny. Na celý soubor se můžete podívat níže.
Celé video
Zdroj: CarWow
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.