Taxikář si stěžuje, že baterie v jeho Tesle odešla až překvapivě rychle

  • Řidič Uberu ujel v Modelu 3 SR+ (2019) celkem 193 120 km za 15 měsíců 
  • 6 dní v týdnu jel denně více než 483 km a 2× denně se zastavil na Superchargeru
  • Baterie takový provoz nevydržela, výměna vyšla na 9 000 dolarů
Elektromobil Tesla Model 3

Tesla Model 3 je aktuálně nejlevnějším vozem značky | foto: Tesla

Jedním z hlavních argumentů odpůrců elektromobility je životnost akumulátorů. Jestli je to nebo není pravda, můžeme polemizovat. Případ jednoho amerického řidiče Uberu, na který upozornil server InsideEVs, však do nás může zasít semínko pochybností.

Tesla Model 3 ujela za 15 měsíců přes 193 tisíc km

Řidič, kterého jmenuje pouze jako Dobsona, v červenci 2022 vyměnil svou Toyotu Camry za mírně ojetou Teslu Model 3, se kterou začal jezdit pro službu Uber. Za Teslu tehdy zaplatil 53 000 dolarů (více než 1,2 milionu korun), ale na druhou stranu od té doby ušetřil na palivu a údržbě 10 000 dolarů (228 000 korun), což je působivé.

Dobson by mohl být s provozem své Tesly spokojený, kdyby jí nedávno po 15 měsících provozu definitivně neodešel akumulátor. Je fakt, že od července 2022 ujel 120 000 mil (193 120 km), což je pro běžného motoristu opravdu nepředstavitelné a někteří tolik nenajedou ani za deset let. Pro řidiče Uberu, který šest dní v týdnu najede denně 300 mil (483 km), to však není žádný problém. Životnosti baterie pak nepřidalo ani to, že se dvakrát denně zastavil na rychlonabíjení přes Tesla Supercharger.

Dobson tvrdí, že Tesla nepřipravila Model 3 na každodenní dřinu, se kterou se vozidlo pro sdílené jízdy musí obvykle vypořádat. Baterie navíc odešla náhle a ne postupnou degradací. Při nájezdu 90 000 mil (145 000 km) ještě baterie vykazovala degradaci 11 %, ale po překročení hranice 110 000 mil (177 000 km) začal pozorovat rychlý nárůst degradace a zkracující se dojezd až na 170-180 mil (274-290 km) při 100% nabití.

Tesla 4680, strukturální baterie

Strukturální baterie Tesla 4680, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti


Reklamaci Tesla neuznala

Je nicméně možné, že s baterií mohlo být něco v nepořádku, protože by podle zprávy výrobce z roku 2022 měla Tesla ztratit po ujetí 200 000 mil (321 868 km) pouze 12 % kapacity baterie. Nedávno jsme psali o jiném Modelu 3, u kterého po 200 000 kilometrech baterie degradovala o pouhých 5 %.

Podle Dobsona nicméně Tesla reklamaci odmítla s tím, že za degradaci mohlo běžné opotřebení. Výměna baterie ho přišla na 9 000 dolarů, v přepočtu více než 200 tisíc korun, a nyní na doporučení Tesly omezuje nabíjení na 80 %, což obvykle stačí na dojezd 160-170 mil (257-274 km).

Tesla mu navíc na novou baterii poskytla pouze roční záruku, což vedlo Dobsona k podezření, že baterie není nová, ale pouze repasovaná. Věří tomu také proto, že plně nabitá baterie jeho Modelu 3 teoreticky při plném nabití nabízí dojezd 207 mil (333 km), což je o 14 % méně, než by měla identická Tesla Model 3 se zbrusu novou baterií.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Taxikář si stěžuje, že baterie v jeho Tesle odešla až překvapivě rychle

  • Řidič Uberu ujel v Modelu 3 SR+ (2019) celkem 193 120 km za 15 měsíců 
  • 6 dní v týdnu jel denně více než 483 km a 2× denně se zastavil na Superchargeru
  • Baterie takový provoz nevydržela, výměna vyšla na 9 000 dolarů
Elektromobil Tesla Model 3

Tesla Model 3 je aktuálně nejlevnějším vozem značky | foto: Tesla

Jedním z hlavních argumentů odpůrců elektromobility je životnost akumulátorů. Jestli je to nebo není pravda, můžeme polemizovat. Případ jednoho amerického řidiče Uberu, na který upozornil server InsideEVs, však do nás může zasít semínko pochybností.

Tesla Model 3 ujela za 15 měsíců přes 193 tisíc km

Řidič, kterého jmenuje pouze jako Dobsona, v červenci 2022 vyměnil svou Toyotu Camry za mírně ojetou Teslu Model 3, se kterou začal jezdit pro službu Uber. Za Teslu tehdy zaplatil 53 000 dolarů (více než 1,2 milionu korun), ale na druhou stranu od té doby ušetřil na palivu a údržbě 10 000 dolarů (228 000 korun), což je působivé.

Dobson by mohl být s provozem své Tesly spokojený, kdyby jí nedávno po 15 měsících provozu definitivně neodešel akumulátor. Je fakt, že od července 2022 ujel 120 000 mil (193 120 km), což je pro běžného motoristu opravdu nepředstavitelné a někteří tolik nenajedou ani za deset let. Pro řidiče Uberu, který šest dní v týdnu najede denně 300 mil (483 km), to však není žádný problém. Životnosti baterie pak nepřidalo ani to, že se dvakrát denně zastavil na rychlonabíjení přes Tesla Supercharger.

Dobson tvrdí, že Tesla nepřipravila Model 3 na každodenní dřinu, se kterou se vozidlo pro sdílené jízdy musí obvykle vypořádat. Baterie navíc odešla náhle a ne postupnou degradací. Při nájezdu 90 000 mil (145 000 km) ještě baterie vykazovala degradaci 11 %, ale po překročení hranice 110 000 mil (177 000 km) začal pozorovat rychlý nárůst degradace a zkracující se dojezd až na 170-180 mil (274-290 km) při 100% nabití.

Tesla 4680, strukturální baterie

Strukturální baterie Tesla 4680, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti


Reklamaci Tesla neuznala

Je nicméně možné, že s baterií mohlo být něco v nepořádku, protože by podle zprávy výrobce z roku 2022 měla Tesla ztratit po ujetí 200 000 mil (321 868 km) pouze 12 % kapacity baterie. Nedávno jsme psali o jiném Modelu 3, u kterého po 200 000 kilometrech baterie degradovala o pouhých 5 %.

Podle Dobsona nicméně Tesla reklamaci odmítla s tím, že za degradaci mohlo běžné opotřebení. Výměna baterie ho přišla na 9 000 dolarů, v přepočtu více než 200 tisíc korun, a nyní na doporučení Tesly omezuje nabíjení na 80 %, což obvykle stačí na dojezd 160-170 mil (257-274 km).

Tesla mu navíc na novou baterii poskytla pouze roční záruku, což vedlo Dobsona k podezření, že baterie není nová, ale pouze repasovaná. Věří tomu také proto, že plně nabitá baterie jeho Modelu 3 teoreticky při plném nabití nabízí dojezd 207 mil (333 km), což je o 14 % méně, než by měla identická Tesla Model 3 se zbrusu novou baterií.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."