Spousta investorů si láme hlavu s tím, proč mají akcie Tesly tak vysokou cenu a proč má oproti ostatním automobilkám tak velkou tržní kapitalizaci. Vždyť Tesla je jen další automobilka, která vyrábí elektrické vozy, ne? Ne tak úplně. Pojďme se tedy podívat na to, čím je kalifornská automobilka tak unikátní.
Ačkoliv je Tesla většinu času uváděna jako automobilka, tak je spíše technologickou firmou. Jak je to ovšem možné? Především díky tomu, že klade velký důraz na vývoj softwaru a jeho implementaci do svých elektromobilů. A to ať už v podobě povedeného autopilota, autonomnímu řízení nebo bezdrátových aktualizací (OTA).
Krom toho společnost vyrábí a dodává nabíjecí stanice, solární střešní tašky, baterie Tesla Powerwall jakožto úložiště energie ze solárních panelů a celkově se zabývá energetikou. Z toho tedy vyplývá, že se Tesla nezaměřuje jen na samotné elektromobily, ale je spíš více technologickou firmou než obyčejnou automobilkou. Díky takové kombinaci se naprosto odlišuje od své konkurence, která je minimálně v rámci počtu nabíjecích stanic na samotném začátku.
Dalším aspektem Tesly, který se u ostatních výrobců automobilů jen tak nevidí, je způsob prodeje. Většina automobilek prodává své vozy skrze franšízy, to však u Tesly neplatí. Ta své vozy prodává bez nějakého prostředníka přímo zákazníkům.
Dosáhla toho tak, že si vybudovala mezinárodní síť galerií a showroomů, kde vozy vystavuje a prodává. Kromě toho má také samozřejmě online konfigurátor, kde si vůz lze objednat z pohodlí domova. Tím, že Tesla své vozy prodává zájemcům takto na přímo, vytváří lepší spojení mezi zákazníkem a samotnou firmou.
Mimo síť vlastních servisů Tesla poskytuje i službu pojízdného servisu, kdy přímo k vám dojede technik z Tesly a pomůže. Některé problémy však ani nevyžadují přítomnost někoho z techniků a dají se vyřešit pouhou aktualizací softwaru elektromobilu. U tohoto bodu poznáte, že opravdu žijete v té nejlepší možné době. Konec dlouhému čekání v servisech!
Jedním z největších bonusů Tesly, díky kterým je před konkurencí, je i vlastní síť rychlých nabíječek Tesla Supercharger. Těchto nabíjecích stanic je po celém světě již 25 000, přičemž je zajímavé, že jejich budování trvalo méně než 10 let. Dále se odhaduje, že do konce letošního roku by se mohl počet zvýšit až na 30 tisíc stanic.
Co si o tom myslíte? Liší se podle vás Tesla od ostatních automobilek hodně nebo ani moc ne? Podělte se s námi o své myšlenky a názory v diskuzi pod článkem!
Spousta investorů si láme hlavu s tím, proč mají akcie Tesly tak vysokou cenu a proč má oproti ostatním automobilkám tak velkou tržní kapitalizaci. Vždyť Tesla je jen další automobilka, která vyrábí elektrické vozy, ne? Ne tak úplně. Pojďme se tedy podívat na to, čím je kalifornská automobilka tak unikátní.
Ačkoliv je Tesla většinu času uváděna jako automobilka, tak je spíše technologickou firmou. Jak je to ovšem možné? Především díky tomu, že klade velký důraz na vývoj softwaru a jeho implementaci do svých elektromobilů. A to ať už v podobě povedeného autopilota, autonomnímu řízení nebo bezdrátových aktualizací (OTA).
Krom toho společnost vyrábí a dodává nabíjecí stanice, solární střešní tašky, baterie Tesla Powerwall jakožto úložiště energie ze solárních panelů a celkově se zabývá energetikou. Z toho tedy vyplývá, že se Tesla nezaměřuje jen na samotné elektromobily, ale je spíš více technologickou firmou než obyčejnou automobilkou. Díky takové kombinaci se naprosto odlišuje od své konkurence, která je minimálně v rámci počtu nabíjecích stanic na samotném začátku.
Dalším aspektem Tesly, který se u ostatních výrobců automobilů jen tak nevidí, je způsob prodeje. Většina automobilek prodává své vozy skrze franšízy, to však u Tesly neplatí. Ta své vozy prodává bez nějakého prostředníka přímo zákazníkům.
Dosáhla toho tak, že si vybudovala mezinárodní síť galerií a showroomů, kde vozy vystavuje a prodává. Kromě toho má také samozřejmě online konfigurátor, kde si vůz lze objednat z pohodlí domova. Tím, že Tesla své vozy prodává zájemcům takto na přímo, vytváří lepší spojení mezi zákazníkem a samotnou firmou.
Mimo síť vlastních servisů Tesla poskytuje i službu pojízdného servisu, kdy přímo k vám dojede technik z Tesly a pomůže. Některé problémy však ani nevyžadují přítomnost někoho z techniků a dají se vyřešit pouhou aktualizací softwaru elektromobilu. U tohoto bodu poznáte, že opravdu žijete v té nejlepší možné době. Konec dlouhému čekání v servisech!
Jedním z největších bonusů Tesly, díky kterým je před konkurencí, je i vlastní síť rychlých nabíječek Tesla Supercharger. Těchto nabíjecích stanic je po celém světě již 25 000, přičemž je zajímavé, že jejich budování trvalo méně než 10 let. Dále se odhaduje, že do konce letošního roku by se mohl počet zvýšit až na 30 tisíc stanic.
Co si o tom myslíte? Liší se podle vás Tesla od ostatních automobilek hodně nebo ani moc ne? Podělte se s námi o své myšlenky a názory v diskuzi pod článkem!