SUV od Škodovky za 220 tisíc? Jestli ho chcete, musíte za hranice České republiky

Zahájení výroby vozu Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Zahájení výroby vozu Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Škoda Auto zahájila výrobu malého SUV, který se k prvním zákazníkům dostane již v příštím měsíci. Vůz láká na neuvěřitelnou cenu, jeho základní verzi je možné pořídit za pouhých 220 tisíc korun. Nevíte, o co se jedná? Nejde o vtip. Potíž je v tom, že Škoda Kylaq bude dostupná pouze na indickém trhu. Do jiných zemí včetně České republiky se vůbec nechystá.

Škoda Kylaq je pouze pro indický trh

Indové se přímo vyžívají v malých autech. Tvoří více než 50 % poptávky. Vždyť provozovat na indických silnicích velké vozy není prakticky možné a jsou především cenově nedostupné pro většinu obyvatel. Škoda proto vyvinula model pro místní poměry s oblíbenou délkou vozu pod čtyři metry. Tomu napomáhá i upravená platforma MQB s dodatkem A0-IN.

Nový automobil Škoda Kylaq se vyvinul i se celý vyrábí v místním závodě v Púnu. Právem si tak může říkat „Made in India“. Pod kapotou má umístěný tradiční spalovací benzínový tříválcový motor o objemu jednoho litru (1,0 TSI). Na kola je přenášený výkon 85 kW. Zákazníci mají volby mezi šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.

Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Škoda v Indii reprezentuje celý koncern

Česká automobilka má na místním trhu důležitou pozici. Zastupuje zde celý koncern Volkswagen. Vozy jsou zde oblíbené, za poslední dva uzavřené ročníky si Škodovku pořídilo přes 100 tisíc zájemců. Jelikož se o nový model očekává zvýšený zájem, navýšila automobilka ve výrobním závodě kapacitu o 30 %. Bude schopná vyrobit 255 tisíc vozidel ročně.

Škoda Kylaq doplňuje dvojici stálic na indickém trhu. Velikostně se Kylaq řadí pod větší SUV Kushaq. Trojici dotváří tradiční sedan Slavia. Všechny modely jsou vyvíjené přímo v Indii, jde o společný projekt českých a místních inženýrů. I proto vznikla vlastní odnož podvozkové platformy MQB A0-IN. Naprostá většina dílů pochází ze země pouze s 5% importem součástí. Výroba tak podporuje ve velkém i místní průmysl.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

SUV od Škodovky za 220 tisíc? Jestli ho chcete, musíte za hranice České republiky

Zahájení výroby vozu Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Zahájení výroby vozu Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Škoda Auto zahájila výrobu malého SUV, který se k prvním zákazníkům dostane již v příštím měsíci. Vůz láká na neuvěřitelnou cenu, jeho základní verzi je možné pořídit za pouhých 220 tisíc korun. Nevíte, o co se jedná? Nejde o vtip. Potíž je v tom, že Škoda Kylaq bude dostupná pouze na indickém trhu. Do jiných zemí včetně České republiky se vůbec nechystá.

Škoda Kylaq je pouze pro indický trh

Indové se přímo vyžívají v malých autech. Tvoří více než 50 % poptávky. Vždyť provozovat na indických silnicích velké vozy není prakticky možné a jsou především cenově nedostupné pro většinu obyvatel. Škoda proto vyvinula model pro místní poměry s oblíbenou délkou vozu pod čtyři metry. Tomu napomáhá i upravená platforma MQB s dodatkem A0-IN.

Nový automobil Škoda Kylaq se vyvinul i se celý vyrábí v místním závodě v Púnu. Právem si tak může říkat „Made in India“. Pod kapotou má umístěný tradiční spalovací benzínový tříválcový motor o objemu jednoho litru (1,0 TSI). Na kola je přenášený výkon 85 kW. Zákazníci mají volby mezi šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.

Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Škoda Kylaq | foto: Škoda Auto

Škoda v Indii reprezentuje celý koncern

Česká automobilka má na místním trhu důležitou pozici. Zastupuje zde celý koncern Volkswagen. Vozy jsou zde oblíbené, za poslední dva uzavřené ročníky si Škodovku pořídilo přes 100 tisíc zájemců. Jelikož se o nový model očekává zvýšený zájem, navýšila automobilka ve výrobním závodě kapacitu o 30 %. Bude schopná vyrobit 255 tisíc vozidel ročně.

Škoda Kylaq doplňuje dvojici stálic na indickém trhu. Velikostně se Kylaq řadí pod větší SUV Kushaq. Trojici dotváří tradiční sedan Slavia. Všechny modely jsou vyvíjené přímo v Indii, jde o společný projekt českých a místních inženýrů. I proto vznikla vlastní odnož podvozkové platformy MQB A0-IN. Naprostá většina dílů pochází ze země pouze s 5% importem součástí. Výroba tak podporuje ve velkém i místní průmysl.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."