Škoda Kylaq je nám zapovězena. V Indii s ní automobilka sklidí úspěch

Škoda Kylaq se vyrábí v Indii. Dostupná bude ale pouze na místním trhu

Škoda Kylaq se vyrábí v Indii. Dostupná bude ale pouze na místním trhu | foto: Škoda Auto

Nejen z evropského a čínského trhu je živa česká Škodovka. Velký zájem o vozy naší automobilky je i v Indii. Škoda zde má své výrobní linky a především speciální sérii modelů, které prodává jen na místním trhu. Ke dvojici stálic se nyní přidává třetí, malý a krátký crossover Kylaq. Vozy s délkou do čtyřech metrů jsou zde velmi žádané a i proto Škoda Auto očekává obrovskou poptávku.

Křišťál s českým původem

Škoda ovšem nemá ráda světově zažitý termín crossover a nový model Kylaq proto raději nazývá malým kompaktním SUV. S tím se pojí i konvenční názvosloví této kategorie vozidel. Podobně jako evropské vozy také indické SUV používá pro SUV počáteční písmeno K a koncové Q. Název modelu si zákazníci zvolili sami. Zatímco Čechům může název znít vtipně s odkazem na krátkou dojezdovou vzdálenost, pro Indy má zcela jiný význam. Ten má svůj původ v Sanskrtu a lze přeložit jako Křišťál.

Indické modely Kushaq a Slavia používají upravenou platformu MQB-A0-IN. I třetí model si vystačí s touto variantou. Podvozek je opět upravený pro místní podmínky a především na použití lokálních dílů. Téměř celé vozidlo se v Indii montuje z dílů místních subdodavatelů. pouhých 5 procent dílů se importuje z jiných zemí. Model se oproti předešlé dvojici staví do vyspělejší pozice. Již v základní specifikaci zvyšuje bezpečnost posádky přítomností 25 bezpečnostních prvků. Jde jak i pasivní, tak i aktivní součásti. Vyšší verze výbavy počet zaokrouhlují na 30.

Mělo by krátké SUV s délkou pod 4 metry úspěch i v Evropě?

Indický trh je specifický ve svých požadavcích na velikost vozidel. Pro běžné občany jsou proto nejvíce atraktivní vozy, se kterými se mohou ve velkých aglomeracích agilně proplétat. I proto je nejnovější přírůstek Škody kratší než jeho evropští sourozenci. S délkou 3 995 mm se zařadí do hledáčku mnoha zájemců. Dlouhý rozvor 2 566 mm maximalizuje vnitřní prostor a proto se vůz uvnitř jeví alespoň o půl třídy větší. Škoda samozřejmě vůz vybavila svojí běžnou sadou praktických Simply clever vychytávek.

Vůz pro horké podnebí prošel rozšířeným testováním přímo v místních podmínkách. Důraz byl kladen i na trvanlivost a stálost plastů, které především ve vysokých teplotách dostávají zabrat. Interiér je vybaven vším, co od něj očekávají všichni zákazníci. Komfort zajišťují plně elektricky nastavitelná sedadla vybavená odvětráváním. Chybět nesmí ani automatická klimatizace i tradiční infotainment s dotykovým displejem. Automobilka zmiňuje z pohonných jednotek pouze přeplňované jednolitrové TSI s výkonem 85 kW. Na výběr má být s manuální i automatickou převodovkou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Kylaq je nám zapovězena. V Indii s ní automobilka sklidí úspěch

Škoda Kylaq se vyrábí v Indii. Dostupná bude ale pouze na místním trhu

Škoda Kylaq se vyrábí v Indii. Dostupná bude ale pouze na místním trhu | foto: Škoda Auto

Nejen z evropského a čínského trhu je živa česká Škodovka. Velký zájem o vozy naší automobilky je i v Indii. Škoda zde má své výrobní linky a především speciální sérii modelů, které prodává jen na místním trhu. Ke dvojici stálic se nyní přidává třetí, malý a krátký crossover Kylaq. Vozy s délkou do čtyřech metrů jsou zde velmi žádané a i proto Škoda Auto očekává obrovskou poptávku.

Křišťál s českým původem

Škoda ovšem nemá ráda světově zažitý termín crossover a nový model Kylaq proto raději nazývá malým kompaktním SUV. S tím se pojí i konvenční názvosloví této kategorie vozidel. Podobně jako evropské vozy také indické SUV používá pro SUV počáteční písmeno K a koncové Q. Název modelu si zákazníci zvolili sami. Zatímco Čechům může název znít vtipně s odkazem na krátkou dojezdovou vzdálenost, pro Indy má zcela jiný význam. Ten má svůj původ v Sanskrtu a lze přeložit jako Křišťál.

Indické modely Kushaq a Slavia používají upravenou platformu MQB-A0-IN. I třetí model si vystačí s touto variantou. Podvozek je opět upravený pro místní podmínky a především na použití lokálních dílů. Téměř celé vozidlo se v Indii montuje z dílů místních subdodavatelů. pouhých 5 procent dílů se importuje z jiných zemí. Model se oproti předešlé dvojici staví do vyspělejší pozice. Již v základní specifikaci zvyšuje bezpečnost posádky přítomností 25 bezpečnostních prvků. Jde jak i pasivní, tak i aktivní součásti. Vyšší verze výbavy počet zaokrouhlují na 30.

Mělo by krátké SUV s délkou pod 4 metry úspěch i v Evropě?

Indický trh je specifický ve svých požadavcích na velikost vozidel. Pro běžné občany jsou proto nejvíce atraktivní vozy, se kterými se mohou ve velkých aglomeracích agilně proplétat. I proto je nejnovější přírůstek Škody kratší než jeho evropští sourozenci. S délkou 3 995 mm se zařadí do hledáčku mnoha zájemců. Dlouhý rozvor 2 566 mm maximalizuje vnitřní prostor a proto se vůz uvnitř jeví alespoň o půl třídy větší. Škoda samozřejmě vůz vybavila svojí běžnou sadou praktických Simply clever vychytávek.

Vůz pro horké podnebí prošel rozšířeným testováním přímo v místních podmínkách. Důraz byl kladen i na trvanlivost a stálost plastů, které především ve vysokých teplotách dostávají zabrat. Interiér je vybaven vším, co od něj očekávají všichni zákazníci. Komfort zajišťují plně elektricky nastavitelná sedadla vybavená odvětráváním. Chybět nesmí ani automatická klimatizace i tradiční infotainment s dotykovým displejem. Automobilka zmiňuje z pohonných jednotek pouze přeplňované jednolitrové TSI s výkonem 85 kW. Na výběr má být s manuální i automatickou převodovkou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."