V rámci obří investice, kterou Subaru plánuje vložit do elektrifikace, vyroste v Japonsku zbrusu nový závod určený na výrobu elektromobilů. Dokončení stavby automobilka odhaduje na rok 2027, takže model Solterra bude prozatím vyráběn po boku Toyoty bZ4X v japonském Oizumi. Co dalšího o plánované továrně víme?
Subaru v příštích pěti letech hodlá do elektrifikace svého sortimentu investovat celkem 2,05 miliardy dolarů (necelých 49 miliard korun), přičemž automobilka počítá s tím, že do roku 2030 budou elektrické a plug-in hybridní vozy tvořit až 40 % veškerých prodejů. K tomu by měla výrazně přispět plánovaná továrna určená čistě na výrobu elektromobilů.
Zatím víme, že vozy vyrobené v tomto závodě budou určeny pro celosvětový trh, kromě toho však generální ředitel společnosti, Tomomi Nakamura, mnoho neprozradil. Posledním malým střípkem, o který se podělil, je informace, že ze začátku bude výrobní kapacita omezená, ale časem se bude moci rozšířit.
Čtěte také: Toyota udělá z Indie své výrobní centrum, zaměří se především na elektromobily
Závod bude údajně postaven v areálu závodu Oizumi, ve kterém momentálně vyrábí spalovací motory a převodovky.
První plně elektrický vůz automobilky s označením Solterra však přijde už během tohoto roku, a tak prozatímně bude sdílet výrobní linku s Toyotou bZ4X jejíž výroba bude soustředěna v japonském Motamači.
V rámci obří investice, kterou Subaru plánuje vložit do elektrifikace, vyroste v Japonsku zbrusu nový závod určený na výrobu elektromobilů. Dokončení stavby automobilka odhaduje na rok 2027, takže model Solterra bude prozatím vyráběn po boku Toyoty bZ4X v japonském Oizumi. Co dalšího o plánované továrně víme?
Subaru v příštích pěti letech hodlá do elektrifikace svého sortimentu investovat celkem 2,05 miliardy dolarů (necelých 49 miliard korun), přičemž automobilka počítá s tím, že do roku 2030 budou elektrické a plug-in hybridní vozy tvořit až 40 % veškerých prodejů. K tomu by měla výrazně přispět plánovaná továrna určená čistě na výrobu elektromobilů.
Zatím víme, že vozy vyrobené v tomto závodě budou určeny pro celosvětový trh, kromě toho však generální ředitel společnosti, Tomomi Nakamura, mnoho neprozradil. Posledním malým střípkem, o který se podělil, je informace, že ze začátku bude výrobní kapacita omezená, ale časem se bude moci rozšířit.
Čtěte také: Toyota udělá z Indie své výrobní centrum, zaměří se především na elektromobily
Závod bude údajně postaven v areálu závodu Oizumi, ve kterém momentálně vyrábí spalovací motory a převodovky.
První plně elektrický vůz automobilky s označením Solterra však přijde už během tohoto roku, a tak prozatímně bude sdílet výrobní linku s Toyotou bZ4X jejíž výroba bude soustředěna v japonském Motamači.