V Sydney, na akci EV Expo se objevil jeden hodně, ale opravdu hodně zajímavý projekt. YouTube kanál BrunoPOWEEER přinesl poměrně obsáhlé video o naprosto jednoduché motokáře poháněné motorem z Tesly. Za návrhem a konstrukcí stojí tým Driftech Electric Racing.
Tip: Mazda Miata s technikou Modelu 3 by byla parádní malý sporťák
Elektromobily těží z brutálního krouticího momentu elektromotorů, který je dostupný prakticky instantně. I s dvě a půl tuny těžkým autem na baterky není problém nechat 95 % ostatních aut na semaforech daleko za sebou. Ale co kdyby takhle výkonný motor poháněl stroj jednoduché, lehké konstrukce?
Výkon 603 koní by tak rozhodně neměl moc práce s tím, aby vozítko o hmotnosti 450 kilogramů jezdilo doslova “jak z praku”. Na obrázcích je vidět jednoduchost konstrukce. Řidič nesedí uprostřed, ale na pravé straně a vedle sebe má baterii. Hmotnost spočívá z 60 % na zadní nápravě, ze 40 % na přední, při tvrdém brzdění do zatáčky se pak z tohoto poměru stává vlivem fyzikálních zákonů poměr naprosto ideální, tedy 50:50.
Z Tesly je skutečně jen pohon, řídící jednotku dodala firma EV West z Kalifornie, která se zabývá právě vylepšováním elektromobilů a vším kolem nich. Řidič má k dispozici dotykovou obrazovku, což eliminuje množství tlačítek, ačkoliv se nám nechce věřit, že v kalupu na okruhu bude mít někdo čas něco hledat na displeji.
Akumulátor je 400V typu Li-Pol, schopný dodávat kontinuálně 1 800 A, ovšem podle konstruktéra motor využije maximálně polovinu tohoto proudu, takže ani není nutné baterii nějak aktivně chladit. I přesto je ale i toto vylepšení v plánu. Baterie je navíc ukrytá v boxu, který má zabránit ohrožení jezdce v případě požáru. Kdyby na toto došlo, je možné celý box rychle zaplnit vodou, aby se zabránilo větším škodám.
Stroj může být opatřen i aerodynamickým krytem. Jediným problémem může být cena. Ta by měla být zhruba 100 000 dolarů, což je 2 267 000 korun. Jsme si ale téměř jisti, že ti, co si budou moci tuhle motokáru dovolit, nebudou vynaložených peněz litovat.
V Sydney, na akci EV Expo se objevil jeden hodně, ale opravdu hodně zajímavý projekt. YouTube kanál BrunoPOWEEER přinesl poměrně obsáhlé video o naprosto jednoduché motokáře poháněné motorem z Tesly. Za návrhem a konstrukcí stojí tým Driftech Electric Racing.
Tip: Mazda Miata s technikou Modelu 3 by byla parádní malý sporťák
Elektromobily těží z brutálního krouticího momentu elektromotorů, který je dostupný prakticky instantně. I s dvě a půl tuny těžkým autem na baterky není problém nechat 95 % ostatních aut na semaforech daleko za sebou. Ale co kdyby takhle výkonný motor poháněl stroj jednoduché, lehké konstrukce?
Výkon 603 koní by tak rozhodně neměl moc práce s tím, aby vozítko o hmotnosti 450 kilogramů jezdilo doslova “jak z praku”. Na obrázcích je vidět jednoduchost konstrukce. Řidič nesedí uprostřed, ale na pravé straně a vedle sebe má baterii. Hmotnost spočívá z 60 % na zadní nápravě, ze 40 % na přední, při tvrdém brzdění do zatáčky se pak z tohoto poměru stává vlivem fyzikálních zákonů poměr naprosto ideální, tedy 50:50.
Z Tesly je skutečně jen pohon, řídící jednotku dodala firma EV West z Kalifornie, která se zabývá právě vylepšováním elektromobilů a vším kolem nich. Řidič má k dispozici dotykovou obrazovku, což eliminuje množství tlačítek, ačkoliv se nám nechce věřit, že v kalupu na okruhu bude mít někdo čas něco hledat na displeji.
Akumulátor je 400V typu Li-Pol, schopný dodávat kontinuálně 1 800 A, ovšem podle konstruktéra motor využije maximálně polovinu tohoto proudu, takže ani není nutné baterii nějak aktivně chladit. I přesto je ale i toto vylepšení v plánu. Baterie je navíc ukrytá v boxu, který má zabránit ohrožení jezdce v případě požáru. Kdyby na toto došlo, je možné celý box rychle zaplnit vodou, aby se zabránilo větším škodám.
Stroj může být opatřen i aerodynamickým krytem. Jediným problémem může být cena. Ta by měla být zhruba 100 000 dolarů, což je 2 267 000 korun. Jsme si ale téměř jisti, že ti, co si budou moci tuhle motokáru dovolit, nebudou vynaložených peněz litovat.