Zúčastnili jsme se zajímavého workshopu Volkswagenu, ve kterém jsme se dozvěděli, na kolik u této automobilky zaplatíte za servis u různých aut v rámci předplacených balíčků, které vám pomohou krýt neočekávané výdaje za opravy.
Cílem bylo porovnat náklady za servis u elektromobilu a spalovacího auta. Samozřejmě první problém nastává už na začátku, kdy by bylo dobré proti sobě postavit sobě rovné modely. Jenže je to podle pořizovací ceny, podle stupně výbavy (elektromobil má automat vždy, u spalováku jen u vyšších výbav, apod. – pozn. redakce), nebo podle čeho vlastně? Navíc u různých servisů zaplatíte různé částky.
V rámci zjednodušení se tedy porovnávaly vozy ze stejné kategorie, tedy elektromobil Volkswagen ID.3 proti spalovacímu auto Volkswagen Golf. A s využitím „předplatného“ za servisní balíčky, které zjednodušují život těm, kteří nechtějí řešit pak případné jednotlivé problémy u auta, ale chtějí dopředu vědět, že když si zaplatí nějakou částku, budou v tom mít nejen předepsanou údržbu auta (servisní prohlídky, výměny olejů, filtrů, apod.), ale také případné náklady spojené s výměnami originálních dílů z důvodu běžného opotřebení.
Čtěte také: Servis u elektromobilu. Víte, že oproti „spalováku“ ušetříte spoustu peněz i starostí?
Jak na svém webu uvádí přímo automobilka: „Volkswagen Servisní balíčky jsou doplňkovou službou společnosti Porsche Česká republika s.r.o., která Vám kryje náklady spojené s předepsanou údržbou vozidla (servisní prohlídky, výměny motorového oleje, filtry apod.) nebo i náklady spojené s případnými výměnami originálních dílů z důvodu běžného opotřebení způsobeného obvyklým užíváním vozidla (dle zvolené varianty produktu). Službu lze čerpat pouze u autorizovaných servisních partnerů Volkswagen v ČR, kteří spolupracují na poskytování této služby. Samotnou službu spravuje Volkswagen Financial Services.“
Pokud tedy budeme srovnávat náklady za servis u elektromobilu a spalovacího auta v rámci servisních balíčků Volkswagenu, můžeme si udělat lepší představu o tom, kolik vlastně ušetříme peněz v případě servisu elektromobilu oproti servisu spalovacího auta, či například hybridního.
Předpoklad, že za servis elektromobilu ušetříme, vychází z toho, že u moderního spalovacího motoru je většinou kolem 1400 jednotlivých dílů, kdežto u elektromobilu pouze 210 jednotlivých dílů. Pravděpodobnost toho, že se něco pokazí u elektromobilu, je tedy mnohem nižší. Navíc celý systém je jednodušší na údržbu a není potřeba se starat o tolik věcí, jako v případě spalovacího auta.
Vraťme se zpátky ke konkrétnímu případu. V případě spalovacího Volkswagenu Golf musíme počítat s tím, že se musí jen u samotného spalovacího motoru dávat pozor na turbodmychadlo, filtr pevných částic, SCR systém, vyvažovací hřídele, či DSG převodovku DQ381-7F. U elektrického Volkswagenu ID.3 se skládá elektromotor jen z rotoru, statoru, výkonové elektroniky a 1° převodovky. Je toho tedy mnohem méně.
A teď už ke konkrétnímu příkladu. V rámci služby předplaceného servisu si můžete jako zákazník u Volkswagenu vybrat, jaký bude v rámci pěti let maximální nájezd (60, 100, 150 tisíc km) a dále ze dvou volitelných variant krytí (Service a Service Plus). Ty se samozřejmě liší cenou a tím, co v sobě obsahují.
Servisní úkony předepsané výrobcem. Proměnlivé servisní prohlídky (QI6 – prodlouž. interval) a zkrácené servisní prohlídky vozidla (QI4 – jen pro CNG, BEV, HEV, PHEV).
Jako varianta Service a navíc úkony vedoucí k zajištění provozuschopnosti vozidla. Zahrnuje náhradní díly a práci nutnou k jejich výměně v případě jejich běžného opotřebení způsobeného obvyklým užíváním vozidla. Varianta Service Plus dále zahrnuje dezinfekci a případné doplnění klimatizace a kontrolu vozidla před STK.
Je pro vás tento cenový rozdíl v případě servisních nákladů u elektromobilu a spalovacího auta zajímavý z pohledu pořízení raději auta na baterky, než spalovacího vozu? Napište nám do diskuze pod článkem.
Zúčastnili jsme se zajímavého workshopu Volkswagenu, ve kterém jsme se dozvěděli, na kolik u této automobilky zaplatíte za servis u různých aut v rámci předplacených balíčků, které vám pomohou krýt neočekávané výdaje za opravy.
Cílem bylo porovnat náklady za servis u elektromobilu a spalovacího auta. Samozřejmě první problém nastává už na začátku, kdy by bylo dobré proti sobě postavit sobě rovné modely. Jenže je to podle pořizovací ceny, podle stupně výbavy (elektromobil má automat vždy, u spalováku jen u vyšších výbav, apod. – pozn. redakce), nebo podle čeho vlastně? Navíc u různých servisů zaplatíte různé částky.
V rámci zjednodušení se tedy porovnávaly vozy ze stejné kategorie, tedy elektromobil Volkswagen ID.3 proti spalovacímu auto Volkswagen Golf. A s využitím „předplatného“ za servisní balíčky, které zjednodušují život těm, kteří nechtějí řešit pak případné jednotlivé problémy u auta, ale chtějí dopředu vědět, že když si zaplatí nějakou částku, budou v tom mít nejen předepsanou údržbu auta (servisní prohlídky, výměny olejů, filtrů, apod.), ale také případné náklady spojené s výměnami originálních dílů z důvodu běžného opotřebení.
Čtěte také: Servis u elektromobilu. Víte, že oproti „spalováku“ ušetříte spoustu peněz i starostí?
Jak na svém webu uvádí přímo automobilka: „Volkswagen Servisní balíčky jsou doplňkovou službou společnosti Porsche Česká republika s.r.o., která Vám kryje náklady spojené s předepsanou údržbou vozidla (servisní prohlídky, výměny motorového oleje, filtry apod.) nebo i náklady spojené s případnými výměnami originálních dílů z důvodu běžného opotřebení způsobeného obvyklým užíváním vozidla (dle zvolené varianty produktu). Službu lze čerpat pouze u autorizovaných servisních partnerů Volkswagen v ČR, kteří spolupracují na poskytování této služby. Samotnou službu spravuje Volkswagen Financial Services.“
Pokud tedy budeme srovnávat náklady za servis u elektromobilu a spalovacího auta v rámci servisních balíčků Volkswagenu, můžeme si udělat lepší představu o tom, kolik vlastně ušetříme peněz v případě servisu elektromobilu oproti servisu spalovacího auta, či například hybridního.
Předpoklad, že za servis elektromobilu ušetříme, vychází z toho, že u moderního spalovacího motoru je většinou kolem 1400 jednotlivých dílů, kdežto u elektromobilu pouze 210 jednotlivých dílů. Pravděpodobnost toho, že se něco pokazí u elektromobilu, je tedy mnohem nižší. Navíc celý systém je jednodušší na údržbu a není potřeba se starat o tolik věcí, jako v případě spalovacího auta.
Vraťme se zpátky ke konkrétnímu případu. V případě spalovacího Volkswagenu Golf musíme počítat s tím, že se musí jen u samotného spalovacího motoru dávat pozor na turbodmychadlo, filtr pevných částic, SCR systém, vyvažovací hřídele, či DSG převodovku DQ381-7F. U elektrického Volkswagenu ID.3 se skládá elektromotor jen z rotoru, statoru, výkonové elektroniky a 1° převodovky. Je toho tedy mnohem méně.
A teď už ke konkrétnímu příkladu. V rámci služby předplaceného servisu si můžete jako zákazník u Volkswagenu vybrat, jaký bude v rámci pěti let maximální nájezd (60, 100, 150 tisíc km) a dále ze dvou volitelných variant krytí (Service a Service Plus). Ty se samozřejmě liší cenou a tím, co v sobě obsahují.
Servisní úkony předepsané výrobcem. Proměnlivé servisní prohlídky (QI6 – prodlouž. interval) a zkrácené servisní prohlídky vozidla (QI4 – jen pro CNG, BEV, HEV, PHEV).
Jako varianta Service a navíc úkony vedoucí k zajištění provozuschopnosti vozidla. Zahrnuje náhradní díly a práci nutnou k jejich výměně v případě jejich běžného opotřebení způsobeného obvyklým užíváním vozidla. Varianta Service Plus dále zahrnuje dezinfekci a případné doplnění klimatizace a kontrolu vozidla před STK.
Je pro vás tento cenový rozdíl v případě servisních nákladů u elektromobilu a spalovacího auta zajímavý z pohledu pořízení raději auta na baterky, než spalovacího vozu? Napište nám do diskuze pod článkem.