Servis u elektromobilu. Víte, že oproti „spalováku“ ušetříte spoustu peněz i starostí?

  • Elektromobily těží z jednodušší stavby pohonu a dokáží ušetřit desetitisíce
  • Spalovací vozy vyžadují větší i nákladnější pravidelnou péči
  • Vyplatí se připlatit za čistě elektrické auto a šetřit na servisu?
Tesla servis Praha

Servis Tesly v České republice | foto: vlastní

Když dojde na údržbu vozidel, nemůže být mezi spalovacími a elektrickými vozy snad větší rozdíl. Zatímco spalovací vůz pořídíte stále výrazně levněji, náklady na jeho servisování a údržbu vám budou pravidelně kontrolovat stav naplnění peněženky. V tomto ohledu jsou elektromobily značně méně náročné. Vyšší pořizovací cena se tak může časem přesunout do pozitiva. Především, pokud máte s vozem větší nájezd.

Levný spalovák vyžaduje častou a drahou údržbu

Majitelé konvenčních spalovacích vozidel znají ty běžné procesy údržby a co nejlepší zachování funkčnosti vozu. Každý rok výměna oleje, filtrů, přitom nejpozději zpravidla po patnácti tisících kilometrech. Kontrola chladící kapaliny, její dolívání a pravidelné víceroční výměny. Zimní provoz a solí sypané komunikace se mohou podepsat na stavu výfukového vedení nebo i na celistvosti hadicových vedení.

Toto a mnohem více jsou záležitosti, které provozovatelé elektromobilů nemusí zdaleka v takové míře řešit. Samozřejmě najdeme společné prvky. Těmi jsou především brzdy, jejich vedení a náplň, pneumatiky a všechny starosti s nimi spojené nebo klimatizace a vzduchové filtry. Seznam je výrazně kratší, čímž se dá snížit jak frekvence návštěvy servisního střediska, tak finální vynaložená částka za údržbu.

Servis automobilu

Servis automobilu


Čtěte také: Spokojenost majitelů elektrických a spalovacích aut se servisem? Výsledky studie překvapí


Elektromobily trpí také, ale jinak

Jestliže se spalovacím vozem jezdíte pouze do autorizovaných servisů, není problém při běžné kontrolní návštěvě zaplatit částku přesahující pět nebo i deset tisíc korun. A to se nebavíme o žádných závadách. I celková technologie elektrického pohonu a motoru zvláště je prakticky bezúdržbová. To samozřejmě neznamená, že by se elektromobil nemohl porouchat. S větší mírou elektrického propojení nastává větší šance závady právě na elektrickém systému.

Vcelku často se setkáváme s různými svolávacími akcemi automobilek. Ani v tomto směru nelze některou z hlavních automobilek označit za více či méně poruchovou, většinou se jedná o závady způsobené na výrobních linkách a potýkají se s nimi jak vozy Tesly tak i Volkwagenu nebo Toyoty. Jsou i oblasti, kde si výrobci nemají příliš co závidět a jsou na jedné velké lodi.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Servis u elektromobilu. Víte, že oproti „spalováku“ ušetříte spoustu peněz i starostí?

  • Elektromobily těží z jednodušší stavby pohonu a dokáží ušetřit desetitisíce
  • Spalovací vozy vyžadují větší i nákladnější pravidelnou péči
  • Vyplatí se připlatit za čistě elektrické auto a šetřit na servisu?
Tesla servis Praha

Servis Tesly v České republice | foto: vlastní

Když dojde na údržbu vozidel, nemůže být mezi spalovacími a elektrickými vozy snad větší rozdíl. Zatímco spalovací vůz pořídíte stále výrazně levněji, náklady na jeho servisování a údržbu vám budou pravidelně kontrolovat stav naplnění peněženky. V tomto ohledu jsou elektromobily značně méně náročné. Vyšší pořizovací cena se tak může časem přesunout do pozitiva. Především, pokud máte s vozem větší nájezd.

Levný spalovák vyžaduje častou a drahou údržbu

Majitelé konvenčních spalovacích vozidel znají ty běžné procesy údržby a co nejlepší zachování funkčnosti vozu. Každý rok výměna oleje, filtrů, přitom nejpozději zpravidla po patnácti tisících kilometrech. Kontrola chladící kapaliny, její dolívání a pravidelné víceroční výměny. Zimní provoz a solí sypané komunikace se mohou podepsat na stavu výfukového vedení nebo i na celistvosti hadicových vedení.

Toto a mnohem více jsou záležitosti, které provozovatelé elektromobilů nemusí zdaleka v takové míře řešit. Samozřejmě najdeme společné prvky. Těmi jsou především brzdy, jejich vedení a náplň, pneumatiky a všechny starosti s nimi spojené nebo klimatizace a vzduchové filtry. Seznam je výrazně kratší, čímž se dá snížit jak frekvence návštěvy servisního střediska, tak finální vynaložená částka za údržbu.

Servis automobilu

Servis automobilu


Čtěte také: Spokojenost majitelů elektrických a spalovacích aut se servisem? Výsledky studie překvapí


Elektromobily trpí také, ale jinak

Jestliže se spalovacím vozem jezdíte pouze do autorizovaných servisů, není problém při běžné kontrolní návštěvě zaplatit částku přesahující pět nebo i deset tisíc korun. A to se nebavíme o žádných závadách. I celková technologie elektrického pohonu a motoru zvláště je prakticky bezúdržbová. To samozřejmě neznamená, že by se elektromobil nemohl porouchat. S větší mírou elektrického propojení nastává větší šance závady právě na elektrickém systému.

Vcelku často se setkáváme s různými svolávacími akcemi automobilek. Ani v tomto směru nelze některou z hlavních automobilek označit za více či méně poruchovou, většinou se jedná o závady způsobené na výrobních linkách a potýkají se s nimi jak vozy Tesly tak i Volkwagenu nebo Toyoty. Jsou i oblasti, kde si výrobci nemají příliš co závidět a jsou na jedné velké lodi.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."