Když dojde na údržbu vozidel, nemůže být mezi spalovacími a elektrickými vozy snad větší rozdíl. Zatímco spalovací vůz pořídíte stále výrazně levněji, náklady na jeho servisování a údržbu vám budou pravidelně kontrolovat stav naplnění peněženky. V tomto ohledu jsou elektromobily značně méně náročné. Vyšší pořizovací cena se tak může časem přesunout do pozitiva. Především, pokud máte s vozem větší nájezd.
Majitelé konvenčních spalovacích vozidel znají ty běžné procesy údržby a co nejlepší zachování funkčnosti vozu. Každý rok výměna oleje, filtrů, přitom nejpozději zpravidla po patnácti tisících kilometrech. Kontrola chladící kapaliny, její dolívání a pravidelné víceroční výměny. Zimní provoz a solí sypané komunikace se mohou podepsat na stavu výfukového vedení nebo i na celistvosti hadicových vedení.
Toto a mnohem více jsou záležitosti, které provozovatelé elektromobilů nemusí zdaleka v takové míře řešit. Samozřejmě najdeme společné prvky. Těmi jsou především brzdy, jejich vedení a náplň, pneumatiky a všechny starosti s nimi spojené nebo klimatizace a vzduchové filtry. Seznam je výrazně kratší, čímž se dá snížit jak frekvence návštěvy servisního střediska, tak finální vynaložená částka za údržbu.
Čtěte také: Spokojenost majitelů elektrických a spalovacích aut se servisem? Výsledky studie překvapí
Jestliže se spalovacím vozem jezdíte pouze do autorizovaných servisů, není problém při běžné kontrolní návštěvě zaplatit částku přesahující pět nebo i deset tisíc korun. A to se nebavíme o žádných závadách. I celková technologie elektrického pohonu a motoru zvláště je prakticky bezúdržbová. To samozřejmě neznamená, že by se elektromobil nemohl porouchat. S větší mírou elektrického propojení nastává větší šance závady právě na elektrickém systému.
Vcelku často se setkáváme s různými svolávacími akcemi automobilek. Ani v tomto směru nelze některou z hlavních automobilek označit za více či méně poruchovou, většinou se jedná o závady způsobené na výrobních linkách a potýkají se s nimi jak vozy Tesly tak i Volkwagenu nebo Toyoty. Jsou i oblasti, kde si výrobci nemají příliš co závidět a jsou na jedné velké lodi.
Když dojde na údržbu vozidel, nemůže být mezi spalovacími a elektrickými vozy snad větší rozdíl. Zatímco spalovací vůz pořídíte stále výrazně levněji, náklady na jeho servisování a údržbu vám budou pravidelně kontrolovat stav naplnění peněženky. V tomto ohledu jsou elektromobily značně méně náročné. Vyšší pořizovací cena se tak může časem přesunout do pozitiva. Především, pokud máte s vozem větší nájezd.
Majitelé konvenčních spalovacích vozidel znají ty běžné procesy údržby a co nejlepší zachování funkčnosti vozu. Každý rok výměna oleje, filtrů, přitom nejpozději zpravidla po patnácti tisících kilometrech. Kontrola chladící kapaliny, její dolívání a pravidelné víceroční výměny. Zimní provoz a solí sypané komunikace se mohou podepsat na stavu výfukového vedení nebo i na celistvosti hadicových vedení.
Toto a mnohem více jsou záležitosti, které provozovatelé elektromobilů nemusí zdaleka v takové míře řešit. Samozřejmě najdeme společné prvky. Těmi jsou především brzdy, jejich vedení a náplň, pneumatiky a všechny starosti s nimi spojené nebo klimatizace a vzduchové filtry. Seznam je výrazně kratší, čímž se dá snížit jak frekvence návštěvy servisního střediska, tak finální vynaložená částka za údržbu.
Čtěte také: Spokojenost majitelů elektrických a spalovacích aut se servisem? Výsledky studie překvapí
Jestliže se spalovacím vozem jezdíte pouze do autorizovaných servisů, není problém při běžné kontrolní návštěvě zaplatit částku přesahující pět nebo i deset tisíc korun. A to se nebavíme o žádných závadách. I celková technologie elektrického pohonu a motoru zvláště je prakticky bezúdržbová. To samozřejmě neznamená, že by se elektromobil nemohl porouchat. S větší mírou elektrického propojení nastává větší šance závady právě na elektrickém systému.
Vcelku často se setkáváme s různými svolávacími akcemi automobilek. Ani v tomto směru nelze některou z hlavních automobilek označit za více či méně poruchovou, většinou se jedná o závady způsobené na výrobních linkách a potýkají se s nimi jak vozy Tesly tak i Volkwagenu nebo Toyoty. Jsou i oblasti, kde si výrobci nemají příliš co závidět a jsou na jedné velké lodi.