Především v letních měsících, kdy se spousta sportovců vydává na cyklo výlety, můžeme za našimi vozidly vídat obrovské množství jízdních kol převážených na tažném zařízení. Tento způsob převozu je zdaleka nejbezpečnější a také jeden z nejpohodlnějších. Víte ale, co vše musíte vyřídit a co dodržet při správné přepravě kol za kufrem vozu?
Nosič na tažné zařízení se považuje za součást vozidla, a proto nepodléhá samostatné technické prohlídce, jak je tomu v případě přípojného vozíku. Společné ale oba mají to, že musí být nosič označen registrační značkou. V tomto případě se jedná o stejnou kombinaci znaků, jakou vozíte na přídi a zádi vozu. Dříve bylo možné, že vám prodejce nosiče vyhotovil papírovou nebo plastovou tabulku a měli jste vyřešeno. Pozor, taková varianta dnes již neplatí.
Pokud nosič na kolo připevníte na vůz dvakrát do roka, nejspíše nebudete investovat do třetí registrační značky. V takovém případě můžete legálně sejmout zadní registrační značku s nálepkou technické kontroly a umístit ji do držáku na nosiči. Jen pokud s nosičem přijedete do cílové destinace a budete týden jezdit bez něj, musíte značku pro další jízdu opět vrátit na vůz.
Čtěte také: Elektrická vozidla budou mít v Rumunsku vlastní registrační značku
Proto se nabízí pohodlnější varianta. Je sice spojena s dvěmi cestami na magistrát a bude stát 600 korun za vyřízení plus padesát korun za zápis do velkého technického průkazu, ale do doby, než vyměníte vůz, bude vystaráno. Taková registrační značka vypadá stejně jako zbylé dvě umístěné na vozidle. Pouze na místě vyhazeném pro známky technické a emisní kontroly se liší umístěním dvou hvězdiček. Tím bezpečně poznáte, kdo si za značku připlatil.
Pokud patříte mezi majitele elektromobilů a hybridních vozidel s nárokem na zvýhodněné značky EL, proces pro vás platí úplně stejně. Na magistrátu s rozšířenou působností si požádáte o třetí registrační značku a po uhrazení správního poplatku 650 korun si zhruba po deseti dnech můžete pro značku přijít. I v případě, že máte na vozidle značku na přání, platíte za třetí tabulku stejný správní poplatek.
Tak jako v případě pevných registračních značek na vozidle platí, že jak značka samotná, tak osvětlení nesmí být ničím přelepené či zakryté. Za takové jednání vám může být uložena pokuta 5 000 až 10 000 korun. Stejnému riziku byste se vystavili tím, pokud byste na nosiči neměli značku žádnou a jízdní kola by zakrývala tabulku umístěnou na pátých dveřích vozu.
Pokud se stále spoléháte na po domácku vyhotovenou registrační značku z minulých let, určitě zaivnestujte do jediné správné a legální varianty. V zahraničí tyto značky kontrolují poctivě a vystavili byste se velkému riziku. Pokud zrovna registrujete nové vozidlo, můžete o značku požádat rovnou a ušetřit si jednu cestu na úřad. Doklady budou požadovat totožné.
Především v letních měsících, kdy se spousta sportovců vydává na cyklo výlety, můžeme za našimi vozidly vídat obrovské množství jízdních kol převážených na tažném zařízení. Tento způsob převozu je zdaleka nejbezpečnější a také jeden z nejpohodlnějších. Víte ale, co vše musíte vyřídit a co dodržet při správné přepravě kol za kufrem vozu?
Nosič na tažné zařízení se považuje za součást vozidla, a proto nepodléhá samostatné technické prohlídce, jak je tomu v případě přípojného vozíku. Společné ale oba mají to, že musí být nosič označen registrační značkou. V tomto případě se jedná o stejnou kombinaci znaků, jakou vozíte na přídi a zádi vozu. Dříve bylo možné, že vám prodejce nosiče vyhotovil papírovou nebo plastovou tabulku a měli jste vyřešeno. Pozor, taková varianta dnes již neplatí.
Pokud nosič na kolo připevníte na vůz dvakrát do roka, nejspíše nebudete investovat do třetí registrační značky. V takovém případě můžete legálně sejmout zadní registrační značku s nálepkou technické kontroly a umístit ji do držáku na nosiči. Jen pokud s nosičem přijedete do cílové destinace a budete týden jezdit bez něj, musíte značku pro další jízdu opět vrátit na vůz.
Čtěte také: Elektrická vozidla budou mít v Rumunsku vlastní registrační značku
Proto se nabízí pohodlnější varianta. Je sice spojena s dvěmi cestami na magistrát a bude stát 600 korun za vyřízení plus padesát korun za zápis do velkého technického průkazu, ale do doby, než vyměníte vůz, bude vystaráno. Taková registrační značka vypadá stejně jako zbylé dvě umístěné na vozidle. Pouze na místě vyhazeném pro známky technické a emisní kontroly se liší umístěním dvou hvězdiček. Tím bezpečně poznáte, kdo si za značku připlatil.
Pokud patříte mezi majitele elektromobilů a hybridních vozidel s nárokem na zvýhodněné značky EL, proces pro vás platí úplně stejně. Na magistrátu s rozšířenou působností si požádáte o třetí registrační značku a po uhrazení správního poplatku 650 korun si zhruba po deseti dnech můžete pro značku přijít. I v případě, že máte na vozidle značku na přání, platíte za třetí tabulku stejný správní poplatek.
Tak jako v případě pevných registračních značek na vozidle platí, že jak značka samotná, tak osvětlení nesmí být ničím přelepené či zakryté. Za takové jednání vám může být uložena pokuta 5 000 až 10 000 korun. Stejnému riziku byste se vystavili tím, pokud byste na nosiči neměli značku žádnou a jízdní kola by zakrývala tabulku umístěnou na pátých dveřích vozu.
Pokud se stále spoléháte na po domácku vyhotovenou registrační značku z minulých let, určitě zaivnestujte do jediné správné a legální varianty. V zahraničí tyto značky kontrolují poctivě a vystavili byste se velkému riziku. Pokud zrovna registrujete nové vozidlo, můžete o značku požádat rovnou a ušetřit si jednu cestu na úřad. Doklady budou požadovat totožné.