Automobilka Škoda Auto se chystá k přestavbě svých továren, aby se mohla naplno pustit do výroby elektrických vozidel. Konkrétní kroky přeměny zatím nejsou jasné, ovšem změny se prý neobejdou bez omezení výroby. Otázkou zůstává, jak výrazná omezení budou.
Projekt přeměny továren značky nese název Trinity, přičemž se na jeho přípravě a průběhu podílí celý německý koncern Volkswagen. Kromě přípravy závodů na výrobu elektrovozů bude také potřeba zajistit samotné komponenty. V plánu je navíc i výstavba Gigafactory, která se má zaměřit na výrobu baterií. Ta by mohla dokonce vyrůst u nás v ČR.
„Jedná se o projekt Trinity – předělání našich továren na kompletní e-mobilitu. To znamená: všechna zařízení demontovat, odvézt, změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti a případně je nahradit,“ sdělil Jaroslav Povšík, který je předsedou odborů ve Škoda Auto.
Čtěte také: Škoda Enyaq iV je prodejní trhák. Akorát jinde, než si nejspíš myslíte
Automobilka plánuje pokračovat v postupné elektrifikaci svých vozidel. V příštích 8 letech bychom se tak měli dočkat až tří nových plně elektrických modelů, jenž by měly být cenově dostupnější jak aktuální Škoda Enyaq iV. Tyto kroky značka plánuje kvůli zvýšení podílu prodejů elektrovozů. Ty mají do roku 2030 činit něco mezi 50 až 70 % z celkových prodejů.
Kvůli takto drastickým změnám je však potřeba vše začít řešit s dostatečným předstihem. Jak říká sám Povšík, tak nejenže dojde k omezení výroby, ale je také nutné hlídat i počet zaměstnanců, aby pak v návaznosti na přechod k větší výrobě elektrovozů nedošlo k žádnému hromadnému propouštění.
Automobilka Škoda Auto se chystá k přestavbě svých továren, aby se mohla naplno pustit do výroby elektrických vozidel. Konkrétní kroky přeměny zatím nejsou jasné, ovšem změny se prý neobejdou bez omezení výroby. Otázkou zůstává, jak výrazná omezení budou.
Projekt přeměny továren značky nese název Trinity, přičemž se na jeho přípravě a průběhu podílí celý německý koncern Volkswagen. Kromě přípravy závodů na výrobu elektrovozů bude také potřeba zajistit samotné komponenty. V plánu je navíc i výstavba Gigafactory, která se má zaměřit na výrobu baterií. Ta by mohla dokonce vyrůst u nás v ČR.
„Jedná se o projekt Trinity – předělání našich továren na kompletní e-mobilitu. To znamená: všechna zařízení demontovat, odvézt, změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti a případně je nahradit,“ sdělil Jaroslav Povšík, který je předsedou odborů ve Škoda Auto.
Čtěte také: Škoda Enyaq iV je prodejní trhák. Akorát jinde, než si nejspíš myslíte
Automobilka plánuje pokračovat v postupné elektrifikaci svých vozidel. V příštích 8 letech bychom se tak měli dočkat až tří nových plně elektrických modelů, jenž by měly být cenově dostupnější jak aktuální Škoda Enyaq iV. Tyto kroky značka plánuje kvůli zvýšení podílu prodejů elektrovozů. Ty mají do roku 2030 činit něco mezi 50 až 70 % z celkových prodejů.
Kvůli takto drastickým změnám je však potřeba vše začít řešit s dostatečným předstihem. Jak říká sám Povšík, tak nejenže dojde k omezení výroby, ale je také nutné hlídat i počet zaměstnanců, aby pak v návaznosti na přechod k větší výrobě elektrovozů nedošlo k žádnému hromadnému propouštění.