Sony se domluvilo s Teslou. Jejich elektroauto přejde na „Muskův“ konektor

Elektromobil Afeela

Elektromobil Afeela je společným dílem Sony a Hondy | foto: Afeela EV

Automobilové sdružení Sony Honda Mobility se pomalu připravuje na příchod na trh. Vozy pod značkou Afeela se budou nabízet i na americkém trhu. Z toho důvodu zahájila společnost debaty s Teslou ohledně užívání nového amerického standardního konektoru NACS. Společnost se tak stane prvním japonským výrobcem, který plošně vymění tradiční konektor na americký.

První „cizí“ automobilka s nativní podporou NACS

Oproti dosavadním podporovatelům univerzálního severoamerického nabíjecího standardu tak půjde o první automobilku, která tento konektor zahrne do svých vozidel od samotného počátku výroby. Automobilka předpokládá, že první model si budou moci místní zájemci předobjednat již v první polovině příštího roku. Na trh se vůz dostane ještě před koncem roku.

Vůz se překvapivě ve Spojených státech bude prodávat dříve než na domácím japonském trhu. Zde se první kusy na silnicích očekávají až v druhé polovině roku 2026. Přijetí konektoru NACS má zvýšit šanci na počáteční úspěch a rozšíření značky v USA. Vozy Afeela tak budou plně připravené využívat plný potenciál, který jim Superchargery Tesly ve verzích V3 a V4 mohou přinést.

Tesla Supercharger

Nabíjení na Superchargeru | foto: Tesla


Čtěte také: Zapojte se do hlasování a rozhodněte, kde Tesla postaví nové Superchargery


Automobilka s mnoha poprvé

Debaty mezi společnostmi byly velmi jednoduché. Tesla s radostí poskytla potřebná data a na oplátku získají další značku, která je bude v Severní Americe podporovat. Pomáhat společnosti v přechodu na elektrickou mobilitu je navíc zakořeněno v základech společnosti. O potenciálních ziscích není potřeba rozvádět další debatu.

Společná značka Sony a Hondy se stane unikátní automobilkou. Svůj model nejdříve uvolní pro cizí trh a s jiným než národním standardním konektorem. Za to ale může nízký věk společnosti. Společnost zatím neuvedla, zda na domácím trhu bude konektory měnit na tradiční japonské nebo zda se budou zájemci muset spolehnout na adaptéry. Druhá varianta by byla přinejmenším nepohodlná. Jiné japonské automobilky se s Teslou již také dohodly na přizpůsobení se, ovšem pouze u vozidel prodávaných v amerických státech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Sony se domluvilo s Teslou. Jejich elektroauto přejde na „Muskův“ konektor

Elektromobil Afeela

Elektromobil Afeela je společným dílem Sony a Hondy | foto: Afeela EV

Automobilové sdružení Sony Honda Mobility se pomalu připravuje na příchod na trh. Vozy pod značkou Afeela se budou nabízet i na americkém trhu. Z toho důvodu zahájila společnost debaty s Teslou ohledně užívání nového amerického standardního konektoru NACS. Společnost se tak stane prvním japonským výrobcem, který plošně vymění tradiční konektor na americký.

První „cizí“ automobilka s nativní podporou NACS

Oproti dosavadním podporovatelům univerzálního severoamerického nabíjecího standardu tak půjde o první automobilku, která tento konektor zahrne do svých vozidel od samotného počátku výroby. Automobilka předpokládá, že první model si budou moci místní zájemci předobjednat již v první polovině příštího roku. Na trh se vůz dostane ještě před koncem roku.

Vůz se překvapivě ve Spojených státech bude prodávat dříve než na domácím japonském trhu. Zde se první kusy na silnicích očekávají až v druhé polovině roku 2026. Přijetí konektoru NACS má zvýšit šanci na počáteční úspěch a rozšíření značky v USA. Vozy Afeela tak budou plně připravené využívat plný potenciál, který jim Superchargery Tesly ve verzích V3 a V4 mohou přinést.

Tesla Supercharger

Nabíjení na Superchargeru | foto: Tesla


Čtěte také: Zapojte se do hlasování a rozhodněte, kde Tesla postaví nové Superchargery


Automobilka s mnoha poprvé

Debaty mezi společnostmi byly velmi jednoduché. Tesla s radostí poskytla potřebná data a na oplátku získají další značku, která je bude v Severní Americe podporovat. Pomáhat společnosti v přechodu na elektrickou mobilitu je navíc zakořeněno v základech společnosti. O potenciálních ziscích není potřeba rozvádět další debatu.

Společná značka Sony a Hondy se stane unikátní automobilkou. Svůj model nejdříve uvolní pro cizí trh a s jiným než národním standardním konektorem. Za to ale může nízký věk společnosti. Společnost zatím neuvedla, zda na domácím trhu bude konektory měnit na tradiční japonské nebo zda se budou zájemci muset spolehnout na adaptéry. Druhá varianta by byla přinejmenším nepohodlná. Jiné japonské automobilky se s Teslou již také dohodly na přizpůsobení se, ovšem pouze u vozidel prodávaných v amerických státech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."