Smáli jste se Tesle za její nový volant? BMW přišlo s něčím ještě horším

Petr Bergmann
  • Díky bláznivému volantu od BMW vypadá Tesla Yoke vlastně docela běžně
  • Fantazie jak z Hvězdných válek můžete prožít za volantem budoucího BMW
  • Jedinou výhodou nových řešení je úspora prostoru
Návrh nového volantu BMW
Návrh nového volantu BMW

O zvláštní volanty nikdy nebyla nouze, a to nemáme na mysli jen poslední rok. Od doby vynalezení automobilu bylo použito již mnoho podivných volantů, ale vyhlídka na autonomní řízení nutí výrobce neustále vynalézat řešení s novým, dokonalým designem.

BMW trumflo Teslu v nejpodivnějším volantu

V loňském roce přinesla Tesla na trh zvláštní volant pojmenovaný Yoke, svoji představu o budoucnosti má také General Motors a Hyundai. Do svého posledního návrhu volantu jednoduše přidal obrazovku. Nejnovější pojetí volantu od BMW je podobně kontroverzní a znovu vyvolává otázku, proč něco, co je v současné podobě naprosto ideální, potřebuje svěží vzhled.

Jedinou z výhod, která je patrná z uvedených patentových nákresů, které přinesl server CarBuzz, je prostor. Ve světě autonomního řízení, které teď nejvíce automobilky řeší, se z kabiny vozů stává něco jako salonek. Čím je prostornější, tím lepší.

BMW i Vision Concept
BMW i Vision Concept

Čtěte také: BMW iX Flow mění barvy jak chameleon. Speciální funkce, která ušetří dojezd i peníze


Jaké výhody má nový volant?

Neobvyklý design, který je popisován jako „madla řízení“, se skládá z páru malých rukojetí. Ty jsou propojeny jakýmsi třmenem a princip řízení zůstává stejný jako dosud. Pro zatočení doprava zvednete levou ruku, pro zatáčení doleva naopak. Madla si vždy zachovávají svislou pozici a jejich spojnice se otáčí kolem středové osy. Otázka zní: má vůbec změna designu nějakou výhodu, když se nezměnil způsob řízení automobilu?

Pravděpodobně žádný benefit neexistuje. Patentové přihlášky, podané u úřadu pro patenty a ochranné známky Spojených států jednoduše říkají, že další prostor je možné získat použitím madel řízení místo volantu. Na nový způsob řízení by si řidiči museli zvykat a řízení by bylo asi velice citlivé, pokud by se měl zachovat podobný rejd vozidla, a přitom by nebylo možné otáčet volantem o více otáček.

BMW se také pokusilo vyřešit zvýšení prostoru v interiéru pomocí skládacího volantu. Pokud se někdy do výroby BMW i Vision Circular Concept, pravděpodobně bude jeho součástí i podivný volant.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články