Mladoboleslavská automobilka je silným motorem české ekonomiky, nicméně v náročné době, ve které se právě nacházíme, není jednoduché vrátit se na čísla před koronavirovou krizí a pokračovat v růstu.
Škoda Auto celkově v roce 2022 dodala zákazníkům 731 300 aut, což je o 16,7 % méně než před rokem. Ale vlastně to nemusí být ani špatný výsledek, když se podíváme na okolnosti, které k tomu vedly.
Česká automobilka, která patří pod německý koncern Volkswagen, se v loňském roce potýkala hned s několika krizemi. V první řadě to byla válka Ruska na Ukrajině, kvůli čemuž došlo ke stažení z ruského trhu. Současně s válkou se prohloubil nedostatek dílů, tedy nejen polovodičů z Asie, ale také přímo z ukrajinské továrny.
Škodě Auto se tedy nedařilo hned na několika trzích, kde přišel obrovský propad prodejů – Rusko (definitivní konec prodejů kvůli válce), Čína (propad poptávky, kvůli sílící konkurenci především domácích, čínských značek, přičemž automobilka teď dokonce zvažuje odchod z čínského trhu), ale také obecně Evropa, kde se začala projevovat energetická krize (finanční, inflace). Třeba na českém trhu vloni prodala Škodovka jen 71 200 aut vs 79 900 aut o rok dříve, tj. propad o 11 %.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq RS iV – První dojmy z nejostřejší verze oblíbeného SUV
Samozřejmě, nejoblíbenějším a nejprodávanějším modelem značky Škoda Auto zůstává Octavia, které se vloni prodalo 141 100 kusů, což dělá podíl 19 % na všech prodejích této značky v roce 2022. Na druhém místě se umístil Kamiq (96 300 kusů) a na třetím pak Kodiaq (94 500 kusů).
Dá se tedy říct, že silné prodeje má mladoboleslavská značka obecně na poli SUV, protože se k dvojici Kamiq a Kodiaq přidal ještě plně elektrický sourozenec Enyaq iV. Jeho prodeje meziročně vzrostly o pěkných 20 %, čímž se elektromobil od Škody Auto dostal na podíl 7,3 % v celém portfoliu automobilky.
Škoda Auto aktuálně zrychluje svoji elektrickou ofenzivu a významně investuje do transformace společnosti. V příštích letech vydá česká automobilka dalších 5,6 miliardy eur na rozvoj elektromobility a 700 milionů eur na posílení digitalizace. Proměna firmy je již navenek patrná díky nové vizuální identitě, kterou společnost představila na konci loňského léta. Součástí změn je nový designový jazyk, modernizované logo a komplexní proměna korporátní identity (CI).
Automobilka také pokračuje s další expanzí na nová zahraniční odbytiště: brzy se chystá vstoupit na vietnamský trh. Ve spolupráci s lokálním partnerem, společností Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor), tam v první polovině letošního roku začne prodávat první evropské modely.
Mladoboleslavská automobilka je silným motorem české ekonomiky, nicméně v náročné době, ve které se právě nacházíme, není jednoduché vrátit se na čísla před koronavirovou krizí a pokračovat v růstu.
Škoda Auto celkově v roce 2022 dodala zákazníkům 731 300 aut, což je o 16,7 % méně než před rokem. Ale vlastně to nemusí být ani špatný výsledek, když se podíváme na okolnosti, které k tomu vedly.
Česká automobilka, která patří pod německý koncern Volkswagen, se v loňském roce potýkala hned s několika krizemi. V první řadě to byla válka Ruska na Ukrajině, kvůli čemuž došlo ke stažení z ruského trhu. Současně s válkou se prohloubil nedostatek dílů, tedy nejen polovodičů z Asie, ale také přímo z ukrajinské továrny.
Škodě Auto se tedy nedařilo hned na několika trzích, kde přišel obrovský propad prodejů – Rusko (definitivní konec prodejů kvůli válce), Čína (propad poptávky, kvůli sílící konkurenci především domácích, čínských značek, přičemž automobilka teď dokonce zvažuje odchod z čínského trhu), ale také obecně Evropa, kde se začala projevovat energetická krize (finanční, inflace). Třeba na českém trhu vloni prodala Škodovka jen 71 200 aut vs 79 900 aut o rok dříve, tj. propad o 11 %.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq RS iV – První dojmy z nejostřejší verze oblíbeného SUV
Samozřejmě, nejoblíbenějším a nejprodávanějším modelem značky Škoda Auto zůstává Octavia, které se vloni prodalo 141 100 kusů, což dělá podíl 19 % na všech prodejích této značky v roce 2022. Na druhém místě se umístil Kamiq (96 300 kusů) a na třetím pak Kodiaq (94 500 kusů).
Dá se tedy říct, že silné prodeje má mladoboleslavská značka obecně na poli SUV, protože se k dvojici Kamiq a Kodiaq přidal ještě plně elektrický sourozenec Enyaq iV. Jeho prodeje meziročně vzrostly o pěkných 20 %, čímž se elektromobil od Škody Auto dostal na podíl 7,3 % v celém portfoliu automobilky.
Škoda Auto aktuálně zrychluje svoji elektrickou ofenzivu a významně investuje do transformace společnosti. V příštích letech vydá česká automobilka dalších 5,6 miliardy eur na rozvoj elektromobility a 700 milionů eur na posílení digitalizace. Proměna firmy je již navenek patrná díky nové vizuální identitě, kterou společnost představila na konci loňského léta. Součástí změn je nový designový jazyk, modernizované logo a komplexní proměna korporátní identity (CI).
Automobilka také pokračuje s další expanzí na nová zahraniční odbytiště: brzy se chystá vstoupit na vietnamský trh. Ve spolupráci s lokálním partnerem, společností Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor), tam v první polovině letošního roku začne prodávat první evropské modely.