Není však první automobilkou, která si na čínském trhu láme zuby
Jaké k tomu může mít důvody?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto podle svého šéfa Klause Zellmera možná skončí v Číně. Ani náhodou však není první značkou, která má na místním trhu problémy. Proč Škodovka odchod z tamního trhu zvažuje?
Škoda Auto zvažuje odchod z Číny
Společnost Škoda Auto zvažuje, že se stáhne z čínského trhu. Podle šéfa Klause Zellmera konečné rozhodnutí učiní automobilka již v příštím roce. Zellmer se nechal slyšet, že na čínském trhu panuje obrovská konkurence. Škoda by se podle něj mohla více zaměřit například na indický trh.
Další možností je pak i pouze zastavení výroby v Číně, ale zůstání na tamním trhu. Zastavení výroby v Číně by však pro Škodovku také nebylo dobré. Po začátku války Ruska na Ukrajině totiž Škoda Auto zastavila prodej i výrobu na ruském trhu, tedy na druhém největším trhu pro Škodovku za rok 2021.
Čínský trh je podle výroční zprávy pro Škodovku čtvrtý největší. Loni na něm prodala přes 71 tisíc vozů. Od roku 2019 však její prodeje prudce klesají. Jen mezi roky 2020 a 2021 klesly prodeje Škody Auto v Číně o zhruba 60 %. V roce 2019 se v Číně prodalo 282 tisíc Škodovek, v roce 2018 pak 341 tisíc vozů.
Letos v září se sice prodeje meziročně zlepšily o třetinu, přesto však Škoda v Číně zůstává za první tři kvartály v záporných číslech. Prodeje v Indii se pak ve stejném časovém období zdvojnásobily.