Jednička je sesazena z trůnu. Čínskému trhu s elektromobily nyní kraluje domácí značka BYD. Podařilo se jí v prodejích překonat americkou Teslu i německý Volkswagen. Kolik elektromobilů dokázalo BYD v listopadu na domácím, čínském trhu celkem prodat?
Čínská značka BYD předstihla v prodejích na čínském trhu během listopadu Volkswagen i Teslu. Od 1. do 27. listopadu prodala společnost celkem 152 863 elektromobilů a plug-in hybridů, tedy o neskutečných 83 % více než loni.
Volkswagen stihl ve stejném období v Číně prodat dohromady 143 602 vozů, Tesla pak za celý listopad dodala celkem 100 291 vozů, čímž stanovila svůj nový rekord. Ani to však na čínského giganta nestačilo. Nutné je však říci, že Volkswagen prodal ještě asi 36 tisíc vozů pod značkou Audi. Jako koncern by tedy v Číně v prodejích za listopad zvítězil.
Čtěte také: Světová jednička v prodejích elektromobilů nikoho nepřekvapí, dotahuje ji čínský BYD
Domácí automobilky ostatní válcují, a tak nejen Volkswagen musí v Číně řešit problémy. I Tesla a další automobilky ztrácejí podíl na trhu ku prospěchu domácích automobilek, které mimo jiné nabízejí cenově mnohem dostupnější elektromobily.
Například skupina Stellantis nedávno oznámila, že Jeep v Číně podá návrh na bankrot. Další automobilky, jako jsou General Motors, Ford a Hyundai, pak v posledních pěti letech v Číně snížily svoji produkci až o 50 %, kvůli malé poptávce. To však jen nechává větší prostor pro úspěch místních značek.
Jednička je sesazena z trůnu. Čínskému trhu s elektromobily nyní kraluje domácí značka BYD. Podařilo se jí v prodejích překonat americkou Teslu i německý Volkswagen. Kolik elektromobilů dokázalo BYD v listopadu na domácím, čínském trhu celkem prodat?
Čínská značka BYD předstihla v prodejích na čínském trhu během listopadu Volkswagen i Teslu. Od 1. do 27. listopadu prodala společnost celkem 152 863 elektromobilů a plug-in hybridů, tedy o neskutečných 83 % více než loni.
Volkswagen stihl ve stejném období v Číně prodat dohromady 143 602 vozů, Tesla pak za celý listopad dodala celkem 100 291 vozů, čímž stanovila svůj nový rekord. Ani to však na čínského giganta nestačilo. Nutné je však říci, že Volkswagen prodal ještě asi 36 tisíc vozů pod značkou Audi. Jako koncern by tedy v Číně v prodejích za listopad zvítězil.
Čtěte také: Světová jednička v prodejích elektromobilů nikoho nepřekvapí, dotahuje ji čínský BYD
Domácí automobilky ostatní válcují, a tak nejen Volkswagen musí v Číně řešit problémy. I Tesla a další automobilky ztrácejí podíl na trhu ku prospěchu domácích automobilek, které mimo jiné nabízejí cenově mnohem dostupnější elektromobily.
Například skupina Stellantis nedávno oznámila, že Jeep v Číně podá návrh na bankrot. Další automobilky, jako jsou General Motors, Ford a Hyundai, pak v posledních pěti letech v Číně snížily svoji produkci až o 50 %, kvůli malé poptávce. To však jen nechává větší prostor pro úspěch místních značek.