Rok 2022 se nám již před chvílí přehoupl do své druhé poloviny, a tak se můžeme podívat, jak si automobilky a skupiny výrobců vedly v prvním pololetí. Podíváme se na to, jak si vedou plug-in hybridní vozy (PHEV) ve srovnání s bateriovými elektromobily (BEV).
Data pravidelně zveřejňuje server EV-Volumes. Od začátku roku do konce června se celosvětově prodalo přes 4,1 milionu plug-in hybridních a BEV vozů. To je téměř dvakrát tolik oproti prvnímu pololetí minulého roku. Tehdy bylo nově zaregistrováno kolem 2,5 milionu vozidel. Nejenže se zvyšuje produkce výrobců, navyšuje se i podíl skupin automobilek na trhu.
Server nabízí kombinované hodnoty pro PHEV a BEV vozidla dohromady. V tomto žebříčku vede jasně čínský výrobce BYD. S prodeji přesahujícími 640 tisíc vozidel a 15% podílem překonává své výsledky z loňského roku více než 2,5×. Přitom ještě na konci čtvrtletí značka těsně dotahovala první Teslu.
Čtěte také: Automobilce Kia se v Česku daří. Výsledky prodejů za první polovinu roku mluví za vše
Tesla se umístila s 80tisícovou ztrátou na vítěze na druhém místě. Přitom podílově ztrácí necelé dva procentní body. A nutno zdůraznit, že na rozdíl od BYD americká Tesla neprofituje z hybridních modelů.
Na třetím místě najdeme skupinu SAIC s 358 tisíci vozy. Čtvrtá skončila skupina Volkswagen Group v těsném závěsu (331 743 vozů) a stupně nejlepší pětky uzavírá Geely–Volvo. Nutno dodat, že třetí a čtvrtý ztratili podíl na trhu ve prospěch první a druhé příčky.
Ve skupině čistě elektrických vozidel stále kraluje všem tabulkám americká Tesla. Přes půl milionu prodaných vozidel je příliš velká meta i pro druhý BYD, který si v BEV tabulce prohodil s Teslou místo. Jenže rozdíl je zde markantnější. 326 tisíc vozidel je sotva lehce přes polovinu toho, co prodá vítěz. SAIC i Volkswagen si své příčky udržely a na pátém místě je doplnila skupina Hyundai Motor Group.
Rozdíly mezi těmito třemi příčkami již nejsou tak výrazné. Budou prodeje v druhé polovině roku atakovat ještě vyšší hodnoty?
Rok 2022 se nám již před chvílí přehoupl do své druhé poloviny, a tak se můžeme podívat, jak si automobilky a skupiny výrobců vedly v prvním pololetí. Podíváme se na to, jak si vedou plug-in hybridní vozy (PHEV) ve srovnání s bateriovými elektromobily (BEV).
Data pravidelně zveřejňuje server EV-Volumes. Od začátku roku do konce června se celosvětově prodalo přes 4,1 milionu plug-in hybridních a BEV vozů. To je téměř dvakrát tolik oproti prvnímu pololetí minulého roku. Tehdy bylo nově zaregistrováno kolem 2,5 milionu vozidel. Nejenže se zvyšuje produkce výrobců, navyšuje se i podíl skupin automobilek na trhu.
Server nabízí kombinované hodnoty pro PHEV a BEV vozidla dohromady. V tomto žebříčku vede jasně čínský výrobce BYD. S prodeji přesahujícími 640 tisíc vozidel a 15% podílem překonává své výsledky z loňského roku více než 2,5×. Přitom ještě na konci čtvrtletí značka těsně dotahovala první Teslu.
Čtěte také: Automobilce Kia se v Česku daří. Výsledky prodejů za první polovinu roku mluví za vše
Tesla se umístila s 80tisícovou ztrátou na vítěze na druhém místě. Přitom podílově ztrácí necelé dva procentní body. A nutno zdůraznit, že na rozdíl od BYD americká Tesla neprofituje z hybridních modelů.
Na třetím místě najdeme skupinu SAIC s 358 tisíci vozy. Čtvrtá skončila skupina Volkswagen Group v těsném závěsu (331 743 vozů) a stupně nejlepší pětky uzavírá Geely–Volvo. Nutno dodat, že třetí a čtvrtý ztratili podíl na trhu ve prospěch první a druhé příčky.
Ve skupině čistě elektrických vozidel stále kraluje všem tabulkám americká Tesla. Přes půl milionu prodaných vozidel je příliš velká meta i pro druhý BYD, který si v BEV tabulce prohodil s Teslou místo. Jenže rozdíl je zde markantnější. 326 tisíc vozidel je sotva lehce přes polovinu toho, co prodá vítěz. SAIC i Volkswagen si své příčky udržely a na pátém místě je doplnila skupina Hyundai Motor Group.
Rozdíly mezi těmito třemi příčkami již nejsou tak výrazné. Budou prodeje v druhé polovině roku atakovat ještě vyšší hodnoty?