Skončily dotace na elektromobily. Stát rozdal 1,95 miliardy během 7 měsíců

Škoda Enyaq L&K a Enyaq Coupé L&K

Dotace na elektromobily v Česku skončily | foto: Škoda Auto

Nejnovější počin české vlády v podpoře růstu elektromobility vydržel 7 měsíců. Rozpočet ve výši 1,95 miliardy korun byl k včerejšímu dni vyčerpán a nové žádosti již tedy nejsou přijímány. Tato krátká doba svědčí o tom, že možnost pořídit si nový či lehce ojetý elektromobil se slevou 200 tisíc korun byl zajímavým tahem. A to i přes to, že se programu nemohly účastnit fyzické osoby nepodnikající.

Konec dotací na elektromobily

Dotace byla poskytována formou státní záruky. Půjčku ve výši až 200 tisíc pokrývala Národní rozvojová banka (NRB) ve spolupráci se sítí bankovních domů. Žadatelé museli projít několika koly žádostí a schvalování před tím, než jim částka byla přidělena. Celkem na českých silnicích s podporou projektu Záruka Elektromobilita přibylo 5 631 vozidel. Součástí byla i možnost požadovat dotace na výstavbu nabíjecí infrastruktury. Takových žádostí Ministerstvo průmyslu a obchodu zaregistrovalo 2 427.

To, že příjem žádostí byl nyní zastaven, ovšem neznamená, že by byl již rozdělen i celý alokovaný rozpočet. Doposud stát rozeslal necelých 300 milionů. Zbytek částky stále čeká na výplatu. Ministerstvo i vláda jsou se současným programem velmi spokojeni. Šlo o první program, který nabídl žadatelům přímou formu kompenzace finančními prostředky. Ač je program součástí Národního plánu obnovy, nelze v tomto případě částku do rozpočtu navýšit. Jestli se program v budoucnu znovu obnoví, je tak zatím nejisté. Česko nicméně rozvoj elektromobility podporuje i v rámci projektu Transformace.

Elektromobily Škoda Enyaq 80 iV

Nové vozy si zájemci již musí opět pořídit za plnou cenu | foto: Škoda Auto

Vybrané regiony v dotacích mohou pokračovat

Program Transformace je nicméně regionálně zaměřený na uhelné oblasti Moravskoslezského, Ústeckého a Karlovarského kraje. Formou bezúročných půjček pomáhá podnikatelům s jejich investičními záměry. Pořízení elektrického vozu je pak jednou z možností, jak tyto úvěry získat. Podobně jako v případě zastaveného programu je třeba žádosti vyplnit fyzicky. Elektronické podání zatím nebylo u těchto programů zavedeno.

Žadatelé, kteří stihli podat svoji žádost o dotaci na pořízení elektromobilu v rámci programu Záruka Elektromobilita do konce minulého týdne, by tak měli být klidní. Dle aktuálních informací by se na ně stále mělo dostat. Ovšem pondělní žádosti jsou již ve větším ohrožení. Národní rozvojová banka již své klienty o zastavení programu informuje svými kanály i prostřednictvím oficiální webové stránky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Skončily dotace na elektromobily. Stát rozdal 1,95 miliardy během 7 měsíců

Škoda Enyaq L&K a Enyaq Coupé L&K

Dotace na elektromobily v Česku skončily | foto: Škoda Auto

Nejnovější počin české vlády v podpoře růstu elektromobility vydržel 7 měsíců. Rozpočet ve výši 1,95 miliardy korun byl k včerejšímu dni vyčerpán a nové žádosti již tedy nejsou přijímány. Tato krátká doba svědčí o tom, že možnost pořídit si nový či lehce ojetý elektromobil se slevou 200 tisíc korun byl zajímavým tahem. A to i přes to, že se programu nemohly účastnit fyzické osoby nepodnikající.

Konec dotací na elektromobily

Dotace byla poskytována formou státní záruky. Půjčku ve výši až 200 tisíc pokrývala Národní rozvojová banka (NRB) ve spolupráci se sítí bankovních domů. Žadatelé museli projít několika koly žádostí a schvalování před tím, než jim částka byla přidělena. Celkem na českých silnicích s podporou projektu Záruka Elektromobilita přibylo 5 631 vozidel. Součástí byla i možnost požadovat dotace na výstavbu nabíjecí infrastruktury. Takových žádostí Ministerstvo průmyslu a obchodu zaregistrovalo 2 427.

To, že příjem žádostí byl nyní zastaven, ovšem neznamená, že by byl již rozdělen i celý alokovaný rozpočet. Doposud stát rozeslal necelých 300 milionů. Zbytek částky stále čeká na výplatu. Ministerstvo i vláda jsou se současným programem velmi spokojeni. Šlo o první program, který nabídl žadatelům přímou formu kompenzace finančními prostředky. Ač je program součástí Národního plánu obnovy, nelze v tomto případě částku do rozpočtu navýšit. Jestli se program v budoucnu znovu obnoví, je tak zatím nejisté. Česko nicméně rozvoj elektromobility podporuje i v rámci projektu Transformace.

Elektromobily Škoda Enyaq 80 iV

Nové vozy si zájemci již musí opět pořídit za plnou cenu | foto: Škoda Auto

Vybrané regiony v dotacích mohou pokračovat

Program Transformace je nicméně regionálně zaměřený na uhelné oblasti Moravskoslezského, Ústeckého a Karlovarského kraje. Formou bezúročných půjček pomáhá podnikatelům s jejich investičními záměry. Pořízení elektrického vozu je pak jednou z možností, jak tyto úvěry získat. Podobně jako v případě zastaveného programu je třeba žádosti vyplnit fyzicky. Elektronické podání zatím nebylo u těchto programů zavedeno.

Žadatelé, kteří stihli podat svoji žádost o dotaci na pořízení elektromobilu v rámci programu Záruka Elektromobilita do konce minulého týdne, by tak měli být klidní. Dle aktuálních informací by se na ně stále mělo dostat. Ovšem pondělní žádosti jsou již ve větším ohrožení. Národní rozvojová banka již své klienty o zastavení programu informuje svými kanály i prostřednictvím oficiální webové stránky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."